تنها ایرانی حاضر در جمع ۲۰ لژیونر برتر آسیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا جهانبخش تنها بازیکن ایرانی حاضر در جمع ۲۰ لژیونر برتر آسیا قرار گرفته و این در حالی است که بازیکنان کره‌ای و ژاپنی در این فهرست بیشتر از سایرین دیده می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،علیرضا جهانبخش تنها بازیکن ایرانی حاضر در جمع ۲۰ لژیونر برتر آسیا قرار گرفته و این در حالی است که بازیکنان کره‌ای و ژاپنی در این فهرست بیشتر از سایرین دیده می‌شوند.

۴۸۵۶۵۶_۹۲۱ بازیکنان ژاپنی و کره‌ای در فو‌تبا‌ل اروپا حضور فعالی دارند و همین امر باعث شده تا آنها باعث تقویت فو‌تبا‌ل ملی شان شود.

پایگاه اینترنتی اخبار فو‌تبا‌ل آسیا، ۲۰ لژیونر برتر فو‌تبا‌ل آسیا در قاره اروپا را در ماه گذشته اعلام کرد که در این فهرست تنها نام علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی تیم آلکمار دیده می‌شود که در رده دهم قرار گرفته است. این هافبک ایرانی که سال گذشته عنوان بهترین بازیکن دسته یک هلند را کسب کرد، پس از پیوستن به آلکمار با مصدومیت مواجه شد و به ‌این‌ ترتیب چندان نتوانست عملکرد خوب خود با پیراهن نایمخن را در آلکمار تکرار کند.

او در ماه گذشته پنج بار در ترکیب تیمش به میدان رفت و نتوانست گلی را به ثمر برساند ولی با امتیاز ۶.۸۴ در رده دهم بهترین بازیکنان آسیایی در اروپا قرار گرفت.

در صدر این رده بندی یویا اوساکا، بازیکن ژاپنی تیم کلن آلمان دیده می‌شود.

*فهرست ۲۰ بازیکن برتر آسیا در ماه گذشته فو‌تبا‌ل اروپا بنا بر عملکردشان به شرح زیر است:

۱. یویا اوساکا/ ژاپن – کلن

۲. هیروشی کیوتاکه/ ژاپن – هانوفر

۳. جنکی هاراکوچی/ ژاپن – هرتابرلین

۴. یوشی نوری‌موتو/ ژاپن – ماینتس

۵. کوتوکو ساکائی / ژاپن – هامبورگ

۶. کیم جین سو/ کره جنوبی – هوفنهام

۷. مایک هاونار/ ژاپن – دن‌هاگ

۸. سون هیونگ مین/ کره جنوبی – تاتنهام

۹. شینجی کاگاوا/ ژاپن – بورسیادورتموند

۱۰ . علیرضا جهانبخش/ ایران – آلکمار

۱۱. یوتو ناگاتومو/ ژاپن – اینتر

۱۲. علی عدنان/ عراق – اودینزه

۱۳. جی دونگ وون/ کره جنوبی – آکسبورگ

۱۴. کی سئونگ یئونگ/ کره جنوبی – سوآنزی

۱۵. کو جائه چئول/ کره جنوبی – آکسبورگ

۱۶. ماکوتو هاسه‌به/ ژاپن – فرانکفورت

۱۷. شینجی اوکازاکی / ژاپن – لستر سیتی

۱۸. ترنت ساینسبری/ استرالیا – زوله

۱۹. هیروکی ساکایی/ ژاپن – هانوفر

۲۰ . مایا یوشیدا/ ژاپن – ساوت‌همپتون

حضور فعال بازیکنان کره‌ای و ژاپنی در فو‌تبا‌ل اروپا باعث شده است تا تیم‌های ملی این کشور در آستانه دور دوم انتخابی جا‌م جها‌نی در شرایط خوبی قرار داشته باشد.

این در حالی است که روند نزولی حضور بازیکنان ایرانی در تیم‌های اروپایی چند سالی است که شروع شده و بازیکنان فو‌تبا‌ل ایران در حال‌ حاضر در بین لیگ‌های دسته یک فو‌تبا‌ل اروپا حضور کمرنگی دارند.

tel final1

Share