از گوشه کنار سیاست در گیلان

تشبیه بانک ها به نزول خور و ضد انقلاب توسط آقای نماینده! /روزی که دادستان گیلان به دیدار هاشمی رفت/زن خیانتکاری که نقشه قتل شوهرش را کشید تا با همکلاسی اش ازدواج کند/ماجرای مجوزهای ساخت و ساز در تپه های عصر آهن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

زن خیانتکاری که نقشه قتل شوهرش را کشید تا با همکلاسی اش ازدواج کند

جام جم نوشت:ساعت ۳ بامداد ۳۰ بهمن سال گذشته، زن جوانی هراسان با پلیس شهرستان سیاهکل تماس گرفت و از قتل شوهرش خبر داد. با این تماس کارآگاهان جنایی برای بررسی موضوع در محل جنایت حضور یافتند و با پیکر غرق در خون مرد جوانی به نام آرش روبه‌رو شدند.
۳۹۰۳۷۵۵_۳۵۰با کشف این جسد، همسر وی برای تحقیقات به اداره جنایی پلیس آگاهی شهرستان سیاهکل منتقل شد و در اظهاراتش گفت: همراه فرزند ۶ ساله‌ام در اتاق خوابیده بودیم که ناگهان صدای درگیری شنیدم. از خواب پریدم و به سمت پذیرایی رفتم و دیدم که دو مرد با چاقو همسرم را تهدید می‌کنند. شوهرم فریاد زد که به اتاق برگردم. مردان ناشناس بعد از درگیری با همسرم، چند ضربه با چاقو به او زدند و پا به فرار گذاشتند.
تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا این‌که کارآگاهان در بازرسی خودروی همسر مقتول یک برگه دادخواست طلاق پیدا کردند. همین سرنخ کافی بود تا وی اسرار جنایت را فاش کند. بنابراین زن جوان چند روز بعد با دستور قضایی بازداشت شد.
متهم زن که این بار همه راه‌های فرار را روی خود بسته می‌دید، به ناچار سکوت خود را شکست و گفت طراح نقشه قتل شوهرش بوده است.
او در اظهاراتش گفت: مدت‌ها بود با همسرم اختلاف داشتم تا جایی که دادخواست طلاق تنظیم کردم و می‌خواستم به دادگاه خانواده ارائه کنم، اما می‌ترسیدم طلاقم ندهد. چند وقت پیش در دانشگاه با یکی از همکلاسی‌هایم که ۲۲سال داشت، ارتباط دوستی برقرار کردم و وقتی شنید با همسرم اختلاف دارم قول داد برای جدایی از او کمکم کند. اما من می‌دانستم شوهرم طلاقم نمی‌دهد برای همین نقشه قتلش را طراحی کردم و از پسر مورد علاقه‌ام خواستم تا آن را اجرا کند. شب حادثه در حالی ‌که خود را به خواب زده و در را برای ورود پسر مورد علاقه‌ام و دوستش باز گذاشته بودم، آنها در نقش سارق وارد خانه‌ام شده و شوهرم را کشتند. پس از آن نیز خانه را ترک کردند و من طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم با پلیس تماس گرفتم.
با اعتراف متهم زن، دو مرد که همدست وی بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.
آنها در بازجویی‌‌های پلیسی به جرایمشان اعتراف کردند. متهمان روانه زندان شدند و پرونده آنها به شعبه دوم دادگاه کیفری یک مرکز استان گیلان ارسال شد و متهمان محاکمه شدند.
چند روز پیش قضات دادگاه وارد شور شدند و رای عاملان این جنایت را صادر کردند. در این پرونده مردی که متهم ردیف اول بود به یک مرتبه قصاص نفس به اتهام مباشرت در قتل عمدی و هر کدام از متهمان ردیف‌های دوم و سوم این پرونده که یکی از آنها همسر مقتول و دیگری مرد جوانی بود، به اتهام معاونت در قتل عمدی به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شدند.
در ارتباط با این پرونده عباس پارسامنش، رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل در مصاحبه‌ای به سایت خبری اعلام کرد: متهمان این پرونده، به اتهام ارتکاب عمل شنیع زنا به ترتیب غیرمحصنه و محصنه متهم ردیف اول به تحمل یکصد ضربه شلاق حدی و متهم ردیف دوم به یک مرتبه حد رجم (سنگسار) محکوم شدند که در صورت اجرا نشدن حکم سنگسار با پیشنهاد دادگاه صادره‌کننده و موافقت ریاست قوه قضاییه، متهم زن به اعدام محکوم خواهد شد.
اجرای حکم این پرونده پس از قطعیت، توسط واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل به مرحله اجرا درخواهد آمد.

روزی که دادستان گیلان به دیدار هاشمی رفت

رنگ ایمان در خصوص تقویم ۲۴ آذر نوشت:

در این روز شهید ابوالحسن کریمی دادستان انقلاب گیلان به همراه عده ای از نیروهای مکتبی گیلان نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس وقت رفتند. گیلان به محل جولان گروههای منحرف بدل شده است در حالی که مسئولین قضایی استان در برخورد با این افراد تسامح می کنند و محاکمه شان را به تاخیر می اندازند. این مسئله باعث تقویت جریان های انحرافی در استان شد. آقای هاشمی رفسنجانی در خاطراتش این قضیه را چنین بیان می کند: «ساعت چهار و نیم، دادستان انقلاب رشت آقاى کریمى و جمعى دیگر آمدند و از استاندار و امام جمعه شکایت داشتند؛ البته آنها هم از افراط کارى اینها شکایت دارند و اینها از محافظه‏ کارى آنها. از ضرورت برخورد قاطع در مورد تروریست هاى جنگل گفتند.» (۱۳۶۰ش) (کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۰ عبور از بحران، ص:۴۰۷٫)

تشبیه بانک ها به نزول خور و ضد انقلاب توسط آقای نماینده

tamini_9576پرنیان گیل نوشت: حسن تامینی با اشاره به اینکه دولت نمی خواهد مشکلات بانک ها وسود بالای وام ها و تسهیلات پرداختی به مردم را حل کند، تصریح کرد: باید درمورد بانک ها و موسسات اعتباری یک تحول ورفرم ایجاد شود.

نماینده مردم رشت با تاکید براینکه منافع خیلی ها و ازجمله خود دولتی ها درپائین آوردن سود تسهیلات بانکی به خطر می افتد، خاطرنشان کرد: موارد ومثال های بسیار زیادی ازمشکلاتی که بانک ها برای مردم و یا تولید کنندگان ایجاد کرده اند، وجود دارد واین معضلات برکسی پوشیده نیست.

تامینی با تاکید براینکه دولتی ها خودشان می گویند که ما درحال انجام کار کارشناسی هستیم درحالیکه درواقعیت اراده ای وجود ندارد، افزود: بانک ها رحم وانصاف ندارند ورفتارشان نسبت به مردم با رافت اسلامی و اصول بانکداری اسلامی به هیچ وجه سازگار نیست.

وی با طرح این پرسش که کدام رباخوار مانند بانک ها سود دریافت می کند؟ گفت: نزول خور کلاش هم این کار را نمی کند و بانک ها خائن و ضد انقلابند.

ماجرای مجوزهای ساخت و ساز در تپه های عصر آهن

reza-alizade-4گیل نگاه:یکی از مسایل مهم در حوزه حفظ میراث فرهنگی ویلاسازی روی گورستان ۳ هزار ساله در تالش است که گزارش میدانی آن در این ارتباط منتشر شد. برنامه شما برای مقابله با این جریان چیست؟

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: بله؛ اتفاقا آن گزارش را خواندم .همان افرادی که امروز مدعی توقف عقربه‌های گردشگری در گیلان هستند، کسانی بودند که مجوزهای غیر قانونی را در دولت نهم و دهم برای ساخت و ساز در تپه های عصر آهن صادر کردند. اتفاقاتی که در گذشته رخ داد به خصوص در دولت های نهم و دهم، اتفاقات خوشایندی نبود. یکی از نمونه ها ساخت و ساز در محوطه تاریخی «مریان» است که عوامل و مسوولین محلی بدون اخذ استعلام از سازمان میراث فرهنگی، صدور مجوز را به انجام رساندند.

یک بخش هم که تعدادشان محدود است‌‌‌ همان کارشناسانی هستند که مجوز‌ها را صادر و پای آن را امضا کرده‌اند و حالا می‌گویند که عقربه‌های گردشگری در گیلان قفل شده است.

در واقع بخش زیادی از مجوز‌ها از سوی سرپرست وقت معاونت میراث فرهنگی صادر شده بود.‌‌ همان کار‌شناسی که چندی پیش با یکی از رسانه‌ها درباره وضعیت نامناسب گردشگری در استان مصاحبه کرد. در حال حاضر ما به خاطر صدور این مجوز‌ها و ارزشمند بودن آن منطقه دچار مشکل شده ایم  چون باور داریم که محوطه‌های باستانی ما پیشینه تاریخی گیلان را به رخ می‌ کشند.

اگر در هر منطقه‌ای که خوش آب و هوا است ویلا‌های آنچنانی بسازیم و فکر کنیم چون پول هم داریم، می‌توانیم با ساخت و سازهای غیرمرتبط بافت منطقه را هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ باستانی دچار آسیب جدی کنیم، ما این را برنمی تابیم. در این ارتباط میراث فرهنگی به حد کافی اخطار داده‌ است. کسانی که به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز ساخت و ساز کرده‌اند باید سازه‌های خود را تخریب کنند یا مقامات تخریب کنند تا محوطه‌های تاریخی آزاد شود.

tel final1

Share