ترانه ای که برای شهدا خوانده شد اما صدا و سیما آن را بایکوت کرد+دانلود

یک موسیقی بسیار باشکوه و پر هزینه که در کشور اوکراین ضبط گردید. تیم سازنده سریال هم برای این موسیقی، کلیپ زیبایی ساختند که از تک تک این عزیزانم در موسسهء روایت فتح تشکر می کنم. اما این کلیپ ظاهراً بخاطر تصویر بنده از سوی تلویزیون توقیف شد و برخلاف رویهء معمول سایر سریال‌ها، حتی موسیقی آن هم نه از رادیو و نه از تلویزیون پخش نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ,محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایران معتقد است که اگر ترانه تیتراژ سریال «در محاصره» را نمی خواند، صدا و سیما این ترانه را بایکوت نمی‌کرد.

محمد-معتمدی-خواننده- «درمحاصره» سریالی مستند-داستانی است که به کارگردانی امیر مهدی پوروزیری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر ساخته شده است. این سریال روایت گر حصر آبادان و شکستن آن در زمان جنگ تحمیلی است.
آهنگسازی این سریال را بهزاد عبدی انجام داده و محمد معتمدی هم خواننده‌ی تیتراژ است. خواننده‌ای که حالا معتقد است کاش این ترانه را نمی‌خواند تا موسیقی به این زیبایی این‌گونه بایکوت نمی‌شد.

این خواننده با اشاره به این که تیتراژ سریال «درمحاصره» از سوی موسسهء روایت فتح به بنده پیشنهاد شد وانتخاب من به‌عنوان خواننده، از داخل صداوسیما نبود، می‌نویسد: «یک موسیقی بسیار باشکوه و پر هزینه که در کشور اوکراین ضبط گردید. تیم سازنده سریال هم برای این موسیقی، کلیپ زیبایی ساختند که از تک تک این عزیزانم در موسسهء روایت فتح تشکر می کنم. اما این کلیپ ظاهراً بخاطر تصویر بنده از سوی تلویزیون توقیف شد و برخلاف رویهء معمول سایر سریال‌ها، حتی موسیقی آن هم نه از رادیو و نه از تلویزیون پخش نمی‌شود.»

او می افزاید: «روح استادم محمدرضا لطفی شاد. بعضی حرف‌هایش را هرچه بیشتر می‌گذرد بیشتر درک می‌کنم. ایشان خیلی موافق حضور من در صدا و سیما نبودند و به بنده می‌فرمودند: تلویزیون ایران در موسیقی هنرمندان منتخبی دارد که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده. نباید توقع داشته باشی به اندازه‌ی آنها به شما فضا بدهند. حق هم دارند. شما هم اگر روی یک پروژه‌ای سرمایه گذاری کنید، طبیعی است که روی پروژه‌ی خودتان تبلیغات کنید، نه برای پروژه‌ی دیگران. شما در پروژه‌ی آن‌ها نیستی. این مراودات جسته گریخته صدا و سیما با شما برای این‌ است که عنوان ممنوع کاری را از شما بگیرند. ممنوع کاری یک برد تبلیغاتی دارد که آن را هم به شما نمی‌دهند.
روح استاد عزیزم شاد، با پندهای پدرانه‌اش.»

معتمدی ادامه داده: «اما با این حال خوشحالم. همیشه شهداء برایم عزیز بوده و هستند و این اثر شاید ادای دین کوچکی باشد در برابر بزرگی نام آن‌ها.»

به گزارش «دیارمیرزا»، آهنگساز این مجموعه «بهزاد عبدی» است و ضبط موسیقی آن در کشور اوکراین و توسط «ارکستر ناسیونال اوکراین» انجام شده است و شعر این اثر از شاعر معاصر «کاظم بهمنی» می باشد. (دانلود کنید)

از سحر عطر دل انگیر تو پیچیده به شهر
باز دیشب چه کسی خواب تو را دیده به شهر
دیدم از پنجره خانه هوا طوفانیست
بار دیگر نکند بال تو ساییده به شهر

##########
رود اروند خبر داده به کارون که نترس
دلبر ماست گمانم که خرامیده به شهر
مصلحت نیست هوا عطر تو را حفظ کند
شاهدم ابر سیاهیست که باریده به شهر
شاهدم این همه نخل اند که ایمان دارند
هیچ کس مثل تو آن روز نجنگیده به شهر

##########
همچنان هستی و می جنگی و خود می دانی
دشمنت دوخته از روی هوس دیده به شهر
مثل طفلی که بچسبد به پدر وقت خطر
شهر چسبیده به تو خون تو پاشیده به شهر
tel final1

Share