سخنگوی قوه قضاییه خبرداد

تأیید خبر بازداشت پسر وزیر اسبق ارشاد/آخرین خبرها از پسر پرحاشیه تلگرامی/هشدار اژه ای درخصوص میتینگ های انتخاباتی و دعوت از افراد مسئله دار/آمادگی کمک به ناجا در برخورد جدی با جرائم مشهود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر رعایت قانون در آستانه انتخابات گفت: لازمه برقراری این آرامش این است که همه دستگاه ها آحاد مردم ، احزاب و تشکلها و هواداران ملزم به رعایت قانون باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان , حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در هشتاد و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: حقیقتا بسیج از نهادهای پرخیر و برکتی است که یادگار ماندنی امام راحل است و بسیج حقیقتا لشکر مخلص خداست است و این عنوان تعبیر گویایی است برای این مجموعه که ازجمله نهادهای پرثمر و کم هزینه است و امید است مه بتوانیم در پیشبرد اهداف نظام وکشورمان در خدمت مردم باشیم.

 سخنگوی قوه قضاییه با یادآوری اربعین حسینی گفت: در آستانه  اربعین حسینی هستیم و با سالار این قافله اربعین حضرت سجاد(ع) و زینب (س) همنوایی می کنیم و امیدواریم بتوانیم عزاداران خوبی باشیم و آنچه شایسته اربعین است را انجام دهیم.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به قطعنامه جدید علیه ایران 

eje30714000623_PhotoAوی در ادامه و با اشاره به قطعنامه ای که علیه ایران به تازگی صادر شده است گفت: یک قطعنامه غیر الزام آور به بهانه عدم رعایت حقوق بشر درایران علیه ما صادر کرده اند که حقیقتاَ مضحک و شرم آور است که سازمان های بین المللی و امثال آمریکا اعلام کنند که مدافع  حقوق بشر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه صدور بیانیه علیه ایران از سوی نهادهای بین المللی را اقدامی قابل تأمل و البته شرم آور دانست و افزود: این روزها برای همه روشن شده است کسانی که داعش را مسلح کردند، داعشی که قصد کرده بود نفت عراق را خریداری کند کسانی که داعش را در جهت فروش و استخراج نفت کمک کردند خوب می دانند با فروش غاصبانه نفت چه ظلم هایی طی چندین سال به مردم مظلوم روا داده شد و همه اینها مورد حمایت غرب بویژه آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اتفاقاتی که در عراق رخ داده است، گفت: این افراد موزه های عراق را سرقت کرده و آن را در غرب و کشورهای غربی فروختند وا ین درحالی بود که تمامی این اموال شناسنامه دار بودند و متاسفانه غربیان آنها را از داعش خریدند که همگی اینها قابل تأمل است.

 وی با محکوم کردن حادثه تروریستی پاریس گفت: اتفاقی که در فرانسه رخ داد از نظر ما محکوم است اما جالب اینجاست که از همین اقدام مردم را بدون حکم قضایی مورد برخی آزارها قرار دادند و بسیاری از اقداماتی که مدعی هستند غیر قانونی است را به بهانه بازجویی انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: در طول تاریخ پرونده اسرائیل و حامیانش در رابطه با نقض اولیه حقوق بشر بسیار دیده شده است و همین امثال آمریکا واسرائیل ادعا می کنند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود و می پرسند چرا قاچاقچیان مواد مخدر در ایران مجازات می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در ادامه و با اشاره به اتفاقاتی که در غرب رخ می دهد گفت: در حالی غرب یک اقدام را در فرانسه نمی تواند تحمل کند که خود آنها تروریستها را کمک مالی می کنند و علاوه بر این بسیاری از افراد را در همان خیابانها می کشند اما در ایران ما بر اساس قوانین داخلی افراد را مجازات می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: کسانی که حدود ۱۷هزار نفر از مردم را شهید کردند و کثیری از مردم را بر اساس اقدامات تروریستی مجرو ح کردند سالیان سال است که این افراد در کشورهای غربی پناه داده شده اند و غرب به آنها اجازه فعالیت و تجهیز می دهد و این در حالی است که آنها ایران را ناقض حقوق بشر می دانند.

اعلام آمادگی قوه قضائیه برای کمک به نیروی انتظامی در زمینه برخورد با جرائم مشهود 

معاون اول قوه قضائیه در ادامه و با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ایشان تشکر می کنم که دستور دادند با جرائم مشهود برخورد جدی شود و امیدواریم این اقدام قاطعانه ادامه داشته باشد و از همین تریبیون هم آمادگی قوه قضائیه برای هر گونه کمک را اعلام می کنم.

بدهی دولت به بانک مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از هر نوع فعالیت سالم اقتصادی حمایت می کند گفت : آمادگی قوه قضائیه را در خصوص هر نوع فعالیت سالم اقتصادی و همچنین فعالان اقتصادی به خصوص در امر سرمایه گذاری اعلام می کنم و همچنین دستگاه قضا از بانکها در جهت وصول و ساماندهی موسسات مالی اعلام آمادگی می کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه مردم از دولت توقع دارند که به وعده های خود عمل کند گفت: مردم در حال حاضر انتظار دارند دولت پس از توافق حاصله گشایشی در کار روزانه مردم ایجاد شود و قوه قضائیه در ایجاد گشایش کار مردم در چارچوب وظایف کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت به بانک مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: بدهی دولت به بانکها بدهی بانکها به بانک مرکزی نیز افزایش داشته است و این آثار خوبی در تولید و گره گشایی مردم ندارد و قوه قضائیه حاضر است در بخش معوقات به بانکها کمک کند.

هنور گزارش جامعی از ناحیه مراجع رسمی در خصوص حادثه اخیر قرچک به قوه قضائیه نرسیده است

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اتفاق اخیر ورامین نیز گفت: همه باید قانون را رعایت کنند هم دعوت کنند ه و هم سخنران و هم حضار در یک مراسم باید قانون را رعایت کنند اگر جایی سخنران دعوت می شود که از پیش معلوم است می خواهند فضا را به هم بریزند بهتر است دعوت نکنند و منظور من فقط اتفاق اخیر ورامین نیست.

وی از اتمام نشدن تحقیقات این پرونده خبر داد و گفت: هنوز تحقیقات تمام نشده است وزیر کشور به استاندار نامه ای نوشتند و هنوز ابعاد این پرونده بررسی نشده است و مدعی هستند که هنوز به قوه قضائیه ارجاع داده نشده است اگر چنانچه به مدعی العموم مربوط باشد ورود کرده اما اگر شاکی خصوصی داشته باشد قضیه طور دیگری است با این حال گزارش جامعی از مراجع رسمی اعلام نشده است.

آخرین آمار کشفیات مواد مخدر

 سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مجازاتها در ایران طبق قوانین و مقررات صورت می گیرد، گفت: در همین آبان ماه فقط در یک محموله در استان یزد بیش از ۲۰۰۰ کیلو تریاک و بیش از ۳۵۰ کیلو هروئین از یک محموله قاچاق کشف شده است و اگر این میزان توزیع می شد افرادی بسیاری را آلوده می کرد.

تایید خبر بازداشت پسر وزیر دولت اصلاحات در ارتباط باپرونده دکل نفتی

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگار میزان درباره صحت بازداشت پسر یکی از وزرای دولت اصلاحات و ربط آن به پرونده دکل نفتی گفت: بله این بازداشت صحت دارد و درست است.

آخرین وضعیت ابلاغ حکم جیسون رضاییان

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت حکم جیسون رضاییان گفت: حکم هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است اما صادر شده است با این حال ممکن است جزئیات آن را وکیل پرونده بداند.

طرح وکیل خانواده در حال بررسی است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون حقوقی رئیس جمهور از طرح وکیل خانواده خبر دادند نگاه قوه قضائیه به این طرح چیست؟ گفت: این طرح ها در حد بررسی است و باید بررسی و به اتمام برسد تا ببینیم به چه جمع بندی می رسند.

شکایتی در خصوص دلال جدید نفتی نشده است

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شکایتی در خصوص دلال جدید نفتی که ۵.۸میلیارد یورو بدهی دارد به دستور قضا رسیده است و آیا وزیر نفت در این پرونده بازجویی شده است گفت: شکایتی نشده و بازجویی هم نشده است.

زیبنده یک فرد مسئول در سطح بالا نیست که به صرف حدس و گمان حرفی را از تریبون عمومی اعلام کند

معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهور اظهاراتی داشته و گفته اند که افرادی از پشت پرده به زنجانی روحیه می دهند در این مورد توضیح بدهید تصریح کرد: اگر چنانچه کسی حدسی می زند من مسئول حدس دیگران نیستم، چنین چیزی را دستگاه قضایی نمی بیند و اگر کسی می خواست از وی حمایت کند این فرد حدود ۲۰ ماه در زندان نبود و معمولا ملاقاتهایش محدود به وکیل و خانواده آن هم در ماه های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: اگر گفتن این حرفها حدس و گمان خودشان است باید از خودشان پرسید اما اگر اطلاعاتی دارند به قوه قضائیه بدهند چرا که زیبنده یک فرد مسئول در سطح بالا نیست که به صرف حدس و گمان حرفی را از تریبون عمومی اعلام کند.

تشدید مجازات در خصوص قاچاق کالا و سوخت

eje31211000775_PhotoAحجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره افزایش قاچاق کالا و سوخت گفت: در پاره ای از موارد در مورد وسایلی که این کالا هارا جعل کرده و یا مکانهایی که آن را نگهداری می کنند مجازاتها تشدید شده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رابطه با علنی برگزار شدن دادگاه بابک زنجانی این شائبه وجود دارد که چرا این دادگاه علنی برگزار شده و در آن به راحتی به مسئولین تهمت زده می شود گفت: در هر جلسه دادگاه قاضی در این رابطه تذکر می دهد خودم هم در نشستهای قبلی این تذکر را داده ام، در این مدت شاهد بودیم افرادی بیرون دادگاه به متهم تعابیر و اتهاماتی را نسبت می دهند و متهم در دادگاه نام افرادی را برده و به آنها نسبت می دهد که هر دو صحیح نیست.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: از طرفی نمی شود دهان متهم را بست و در صورت توهین، دادستان به عنوان مدعی العموم وارد می شود و یا چنانچه شاکی خصوصی وجود داشته باشد رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص علنی شدن این دادگاه نیز باید بگویم بالاخره شما با علنی برگزار شدن موافقید یا خیر، طبق قانون جدید از اول تیر ماه اجرایی شده با درخواست دادستان کل کشور و رئیس قوه قضائیه دادگاه علنی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ارتباط با ماده ۳۶قانون مجازات اسلامی و انتشار نام مفسدین اقتصادی در روزنامه های کثیر النتشار تصریح کرد: آن چیزی که حکم صادر و قطعی شده باشد طبق قانون اعلام می شود.

پرونده مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در حال رسیدگی است

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اشرفی اصفهانی در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاریها مدعی شده که سعید مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی ۶۰میلیون حقوق می گرفته و اکنون رها شده ا ست و دیگر اینکه بابک زنجانی از جایی حمایت می شود گفت: اینکه چقدر چه کسی حقوق گرفته من اطلاعی ندارم شاید موظف باشیم جستجو کنیم و شاید دستگاه های نظارتی چنین وظیفه ای را دارند ولی اینکه می گویند رها شده حرف ناصحیحی است و پرونده وی در حال رسیدگی است.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: در مورد نفر دوم هم جواب دادم، اگر آقایان چیزی در این خصوص دارند به قوه قضائیه ارائه دهند و گفتن این حرفها از تریبون عمومی اعتماد مردم را از بین می برد.

ورود دستگاه قضا به پرونده بورسیه‌ها

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ورود دستگاه قضا به پرونده بورسیه ها فقط شامل دانشجویان بورسیه است گفت: دیوان عدالت اداری ودستگاه قضا اجازه ورود نداشتند ولی اجازه داده شد در همین خصوص وارد شوند.

جت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این مصوبه شورای انقلاب عالی فرهنگی تصمیماتی گرفتند که بر طبق مصوبه این شورا کمیته ذیربط در این مصوبه تشکیل شدو تصمیم گرفتند اگر کسی شاکی بود دیوان عدالت اداری نباید به این موضوع ورود کند یکی از شکایتهای مطرح شده موضوع بورسیه ها بود که تعدادی از دانشجویان آن را مطرح کرده بودند علاوه بر این تعدادی از اعضای انقلاب فرهنگی نامه ای نوشته واعلام کردند باید تجدید نظری در خصوص این مصوبه انجام شود پیرو این مسئله رئیس قوه قضائیه نامه ای به رهبر ارسال و پیشنهاد دادند که درمحکمه ای که با حضور وکیل ، قاضی و کیفرخواست که به یک مسئله رسیدگی می شود اگر حکم قطعی صادر شود و راهی باز داشته باشدکه حکمی که خلاف شرع بود، بتوان به آن رسیدگی کرد.

معاون اول دستگاه قضا افزود: برای مثال ماده ۱۸ و ۴۷۷ که پیش از این مطرح بود و از طریق آن مجددا درخواست اعاده دادرسی صورت می گرفت پیشنهادی صورت گیرد و اگر رهبری اجازه می دهند مشابه این مسئله لحاظ شود و اگر کسی اعتراض کرد شعبی از دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی کند.

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام موافقت رهبری برای ورود قوه قضائیه به موضوع بورسیه ها گفت: رهبری به صورت موردی موافقت کردند و گفته اند درخصوص بورسیه ها قوه قضائیه می تواند ورود کند.

در آستانه انتخابات اگر کسی می‌خواهد تجمع و دعوتی داشته باشد باید بر اساس قانون عمل کند

ejeeوی در ادامه و با بیان اینکه مدتی زیادی تا انتخابات باقی نمانده است گفت: لازم است در کشور امنیت و آرامش برقرار باشد و بستری فراهم باشد تا در آن انتخاباتی پر شور و با مشارکت حداکثری و در کمال آرامش و سلامت برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر رعایت قانون در آستانه انتخابات گفت: لازمه برقراری این آرامش این است که همه دستگاه ها آحاد مردم ، احزاب و تشکلها و هواداران ملزم به رعایت قانون باشند و اگر همه مستلزم رعایت قانون باشیم این به نفع همه است و آرامش و امنیت نیز برقرار خواهد شد.

معاون اول دستگاه قضا با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری یک انتخابات پرشور و با حداکثر مشارکت گفت: نتیجه انتخابات هر چه که باشد همان است که مردم رای می دهند و ما طبق قانون باید ملزم به پذیرش آن باشیم. از سوی دستگاه های مربوطه معاونت پیشگیری از وقوع جرم با عنوان قوه قضائیه ، دولت و خصوصا وزارت کشور هر کجا ببینیم هر کسی خواسته یا ناخواسته بخواهد آرامش را به هم بزند باید تدبیری انجام شود که این اتفاق نیفتد.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص تجمعات انتخاباتی نیز گفت: اگر کسی می خواهد تجمع و دعوتی داشته باشد باید بر اساس قانون عمل کند و اگر پیش بینی می شود فردی در یک سخنرانی بخواهد به دیگران و یا مقدسات توهین کند نباید از وی دعوت شود.

وی ادامه داد: چنانچه با رعایت قوانین تجمعی بخواهد صورت گیرد و یا سخنرانی انجام شود کسی حق توهین و تعرض به آنها را نباید داشته باشد اما اگر نقدی وجود داشته باشد می تواند آن را مطرح کند اما نباید به کسی تعرضی صورت گیرد وزارت کشور دستگاه های قضایی و نهادهای امنیتی همه باید در جهت حفظ آرامش و امنیت کشور تلاش کنند و امید است دستگاه های مسئول بتوانند به وظایف خود عمل کنند تا آرامش قبل و بعد از انتخابات پا برجا بماند.

وی درباره ضرب الاجل دادستانی برای اهتمام جدی بانک مرکزی در مورد بدهی های بانکی گفت: شورای پول و اعتبار مهلتی تعیین کرده اند که آنها بیایند و خود را با قانون تطبیق دهند که انشاءالله تطبیق می دهند اما اگر این اتفاق نیافتد چنانچه جرمی صورت گیرد قوه قضاییه رسیدگی می کند و اگر تخلفی باشد دستگاه های ذیربط به آن رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داستان مطهری در پرونده شیراز به کجا رسید؟ تصریح کرد: پرونده همان روزهای اول تشکیل شد و در این موضوع دادگاه تشکیل و در  حال رسیدگی و منتظر هستند که آخرین لوایح خود را ارائه کنند تا دادگاه وارد رأی شود.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با محیط زیست آیا قوه قضاییه برنامه ای دارد؟ گفت: باید قوانین سیاست های کلی نوشته شود و برخی از اینها باید جرم انگاری شود، مردم شاهدند که در طول سالهای اخیر دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم و در بسیاری از موضوعات محیط زیست وارد شده است و در آنجایی که سازمان ذیربط یعنی سازمان محیط زیست شکایت کند آن را مورد رسیدگی قرار داده است.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فردی در نمایشگاه مطبوعات از ستاد قضایی در استان گیلان خبر داده و گفته که فیلمهایی نیز در این رابطه دارد، گفت: اثبات برخی مسائل واقعا در دادگاه مشکل است و در برخی مواقع دلایل علم آور و مستند وجود ندارد، من خود با نمونه ای در شهرستان مازندران مواجه شدم و در حدی که می توانستم آن فرد را راهنمایی کردم.

آخرین وضعیت لیست منتشر شده در خصوص ۵۰۰ بدهکار بانکی

139ejePhotoAحجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت لیست منتشر شده در خصوص ۵۰۰ بدهکار بانکی به کجا رسید؟ گفت: من آخرین اخبار و گزارش ها را نگرفتم اما زمانی که دادستان کل کشور بودم چون دادستان عضو شورای پول و اعتبار و نظارت بر بانکها است از آن حیث من به روز بودم اما از معاونت اقتصادی دادستان کل کشور جویا شدم، خود بانکها به توافق رسیدند و استمحال کردند با برخی از معوقات با توافق بانک ترتیبی داده شده است که در حال دریافت از بدهکاران هستند ، برخی نیز بازداشت شدند و برخی آزاد هستند اما پرونده بسته نشده است در هر حال بانکها باید در گرفتن اسناد و تضامین دقت کنند تا مشکلاتشان کمتر شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحولات منطقه ای و افزایش تهدیدات امنیتی و تروریستی و دستگیری چند گروه تروریستی موجب نگرانی مردم شده است، ارزیابی دستگاه قضا در مورد امنیت کشور چیست؟ گفت: ارزیابی دستگاه قضا در مورد امنیت کشور خیلی خوب است اما این به این معنا نیست که نباید مراقب باشیم. مرزبانان و سیستم امنیتی و قرارگاه های ما در مناطق مرزی هوشیار و مراقب هستند اما طبیعی است که ما هیچ وقت نباید دشمن را کوچک بشماریم.

 وی ادامه داد: در مورد اقدامات اخیر بر اساس  چیزی که وزارت اطلاعات اعلام کردند این افراد از یک گروه نیستند از گروه های وابسته و از شاخه هایی از گروه های تکفیری هستند که از بیرون و از طریق آمریکا حمایت می شدند، در خصوص مواردی که اخیرا دستگیر شده اند تحقیقات ادامه دارد تا جزئیات روشن شود و پرونده به دادگاه برود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در خصوص عدم  حضور برخی رسانه ها در دادگاه علنی بابک زنجانی، گفت: دادگاه ظرفیت خاصی دارد و اگر پر شود طبیعی است همه افراد متقاضی در داگاه جا نمی شوند. بنده اتاق اقای صلواتی را نمی‌دانم در چه سالنی است اما اتاق‌ها محدود است و محدودیت وجود دارد و اگر رسانه ای در پشت در دادگاه مانده عذرخواهی می‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشت شده و مورد اخیر به کجا رسید گفت: اطلاعات جدیدی ندارم اما همه اینها خبرنگار نیستند، برخی گزارشات اولیه تکمیل شده و اکنون دادسرا مشغول است تا آخرین بازپرسی ها را انجام دهد، اما اگر ارتباط با آنها گونه ای نباشند که شریک جرم باشند شاید بشود پرونده های آنها را جدا کرد امکان این است که پرونده های آنها تکمیل و به دادگاه ارسال شود.

آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی می گویند بعد از برجام ما نباید هر حرفی را بزنیم مبادا که غرب از این حرف ناراحت شود؟ تصریح کرد: این حرف، حرف صحیحی نیست چرا دشمنی که ما در طی ۳۶ سال شناخته ایم هر کاری از دستش بربیاید انجام می دهد و ما هیچ وقت در این مورد ملاحظه نمی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا گفت: کمیته مشترک برای بررسی این مسئله به کار خود ادامه می دهد و کسانی که در این خصوص شکایت دارند می توانند به شعبه در نظر گرفته شده برای ثبت شکایت مراجعه کنند در خصوص مفقودین و یا ربوده شدگان ایرانی این حادثه که در مورد زنده بودن آنها نگرانیهای جدی وجود دارد و وزارت خارجه با حساسیت ویژه این مسئله را دنبال می کند و اگر بحث کوتاهی و تقصیر حکام سعودی در میان نباشد موضوع متفاوت خواهد بود قرائن و شواهدی که ارائه داده می شود موضوع ثابت خواهد شد که عمدی در کار بوده است یا خیر.

معاون اول دستگاه قضا درخصوص آخرین وضعیت پرونده مدیران عامل بانکهای مسکن وصادرات در رابطه با فساد ۳هزار میلیاردی گفت: این افراد در حال محاکمه هستند و بعید می دانم محاکمه اشان تمام شده باشد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در آستانه انتخابات افرادی که در فتنه موثر بودند اقدام به تحریک مردم می کنند قوه قضائیه چه تمهیداتی در آستانه انتخابات اندیشیده است گفت: همه باید در جهت آرامش تلاش کنیم و اگر کسی اهل فتنه بوده است نباید به او اجازه دهیم آرامش مردم را به هم بریزد و نیروی انتظامی با دستگاه های مسئول نباید اجازه دهند آرامش مردم از بین برود قوه قضائیه در قالب پیشگیری از وقوع جرم مسائل این چنینی را بررسی می کند و به فرماندهان و دستگاه های امنیتی نیز این مسئله اعلام و تذکرات لازم داده خواهد شد.

ضرورت حرفه آموزی زندانیان

13930728ejePhotoAوی در خصوص وضعیت بنیاد تعاون زندانیان و اینکه چرا بودجه میلیاردی این بنیاد صرف زندانیان نمی شود گفت: بنیادی به این نام وجود دارد که از جمله وظایف آن رسیدگی به خانواده های زندانیان است، تعداد قابل توجهی از خانواده زندانیان در حال دریافت کمکها هستند و بخشی از درآمد این بنیاد صرف این خانواده ها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: بخش دیگری از درآمد این بنیاد نیز باید برای ایجاد شغل زندانیان هزینه شود صرف نظر از اینکه بنیاد مذکور چقدر سرمایه دارد باید کاری کنیم زندانیان بیشتری حرفه آموزی ببینند و مشغول به کار شوند چرا که اگر زندانی مشغول بکار شود از آن افسردگی و رخوت احتمالی نجات پیدا می کند.

معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که آیا برای همه این زندانیان فکر اساسی انجام شده است یا خیر گفت: متاسفانه نتوانستیم برنامه ریزی صحیحی در این خصوص داشته باشیم و از حداکثر فرصتها برای زندانیان استفاده کنیم با این حال می توان با بخش خصوصی همکاری کرد تا بتوان سرمایه گذاریهای لازم را انجام داد تا زندانیانی که بتوانند در محیط های باز یا بسته فعالیت و اشتغال کنند مشغول به کار شوند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که گفته شده است در دولت قبلی ۵۰۰هزار استخدام غیر قانونی انجام شده است و همچنین معاونت میراث فرهنگی اعلام کرده است ۴۸هزار سند گم شده است آیا این گفته صحت دارد و دستگاه قضا ورود خواهد کرد گفت: موضوع استخدامها ربطی به قوه قضائیه ندارد و اگر گزارشی ارجاع شود در صورت لزوم در دیوان عدالت اداری امکان بررسی وجود دارد.

وی ادامه داد: در رابطه با ۴۸ هزار سندی که اعلام کرده اید ربوده شده اند باید به ما اعلام کنند و اگر هم اطلاع داشته باشند و اعلام نکرده باشند خود این مسئله تخلف است.

رسانه‌ها اطلاع رسانی کنند تا هر چیزی در فضای مجازی منتشر نشود

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده جنجالی پسر تلگرام که اقدام به انتشار برخی عکس های غیر اخلاقی کرده بود گفت: متاسفانه برخی شایعه ها در حالی پخش می شود که عمق فساد را بیشتر می کند باید به همین خاطر  اهل رسانه در این خصوص اطلاع رسانی کنند که هر چیزی در فضای مجازی منتشر نشود.

معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه کار این فرد جرم بوده است گفت: قانون در خصوص جرایم این چنینی در پاره ای از موارد عنوان مفسد فی الارض را به کار برده و به عنوان فساد فی الارض متهم را محکوم می کند.

سردفتر متخلف پرونده بابک زنجانی همان زمان بازداشت شد

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص تخلف یکی از سردفتران که در پرونده بابک زنجانی به آن اشاره شد گفت: اینکه می گویند این سردفتر ۸میلیارد تومان گرفته است صحیح نیست و این رقم بیش یک میلیارد بوده است و در سال گذشته بلافاصله بعد از طرح این مسئله سردفتر خاطی تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

وی با بیان اینکه مجازات این فرد سنگین است گفت: به دلیل اینکه این سردفتر رشوه گرفته بود مجازات سنگینی در انتظارش است با این حال کار خلاف رقم خورده بود که خود متهم و طرفین پرونده نیز در این مسئله مقصر بودند در ابتدا ملک ایران زمین ۷۰۰میلیارد تومان کارشناسی شده بود که با اعتراض خود متهم به هیات سه نفره ارجاع داده شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد : تخلف دیگری نیز صورت گرفته بود که طی آن ۸هزار میلیارد در سند صوری نوشته شده بود که به عنوان بدهی متهم مطرح شد.

معاون اول دستگاه قضا درخصوص بازداشت یک دلال فراری در پرونده کرسنت گفت: از بازداشت اخیر این پرونده اطلاعی ندارم.

tel final1

Share