نماینده مردم بندرانزلی در مجلس:

بگذارید تیم فوتبال ملوان تحت پوشش گمرک قرار گیرد تا حلاوت پیروزی به مردم انزلی بازگردد/سرنوشتی همانند دریاچه ارومیه در انتظار تالاب انزلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماینده مردم بندر انزلی در مجلس گفت : روند احیای تالاب با وجود تأکید رئیس جمهور در سفر به گیلان هنوز کند است در حالی که امکان دارد در آینده نه چندان دور به مصیبتی همانند دریاچه ارومیه گرفتار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خانه ملت ،عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیر تحولات مذاکرات هسته ای نشان هرکجا رهبری با هشدارهای خود مطلبی را متذکر شد در حقیقت چراغی روشن بود که در دام و پرتگاه طراحی شده دشمن گرفتار نشویم.
khaste_0820 حسن خسته بند روز گذشته  در نطق میان دستور خود گفت: بدون شک عزت، استقلال و سرافرازی امروز ما محصول همین مجاهدت ها و همچنین نعمت بی بدیل ولایت است که با رهبری مقام عظمای ولایت به عنوان ستون خیمه نظام، مسیر را برای هرگونه طمعکاری دشمنان به خاک این سرزمین پاک مسدود کرده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: سیر تحولات مذاکرات هسته ای نشان هرکجا رهبری با هشدارهای خود مطلبی را متذکر شد در حقیقت چراغی روشن بود که در دام و پرتگاه طراحی شده دشمن گرفتار نشویم.

وی در ادامه با تشکر از تیم مذاکره کنندگان سابق و فعلی که همگی به سهم خود نقش تعیین کننده ای در رسیدن به مقصد داشتند، یادآور شد: امروز ما در ابتدای راهی سخت و دشوار قرار داریم و دشمن به سادگی از کارشکنی علیه ما دست نمی کشد، همانگونه که حضرت آقا بارها در فرمایشات متذکر شدند راه نجات ایران رفع تحریم ها نبوده بلکه کاهش وابستگی و عمل به اقتصاد مقاومتی است.

خسته بند در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با مقاومت و ایستادگی جانانه خود دشمن را در ناکارآمد نشان دادن تحریم با هوشیاری ناکام گذاشت، عنوان کرد: اینک نوبت دولت است که به تکلیف خود عمل کرده و هرچه سریع تر با تدوین برنامه های جامع معضلاتی مثل رکود و اشتغال را چاره سازی کند زیرا با سخنرانی ها این امور اتفاق نمی افتد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم در ادامه خطاب به مردم گفت: شما با بصیرت والای خود فتنه های ۷۸، ۸۸ و فتنه تحریم را پشت سر گذاشتید لذا یقین کنید که دشمن در تکاپوی فتنه دیگری است و برای تحقق آن از مسیر نفوذ به مراکز تصمیم گیری خواهد گذشت که با هوشیاری شورای نگهبان و حضور همیشه در صحنه شما بار دیگر خط بطلانی بر خیال خام دشمنان کشیده خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: مشکل بیکاری در عمق بنیان خانواده های ایرانی نفوذ کرده است و افزایش پرونده در دادگاه ها جامعه را به شدت آزار می دهد لذا باید راه حلی منطقی در این مورد باشد که در این راستا می توان پرداخت مستمری در ایام بیکاری به جوانان جویای کار تا زمان یافتن شغل را در نظر گرفت که در تمام دنیا متداول است و در صورت اشتغال به صورت اقساط بلندمدت از حقوقشان کسر شود.

خسته بند ادامه داد: همانگونه که چندهزار میلیارد تومان به خودروسازان داده شد برای مسکن و ازدواج جوانان نیز باید تدبیر شود که بسیار مهم تر است از سوی دیگر اصلاح ساختار بانک ها نیز امری ضروری و خارج از نوبت باید باشد چرا که با چارچوبی که در حال حاضر از بانک ها سراغ داریم خود آنها از رونق صنعت جلوگیری می کنند و کار آنها مشابه رباخواری است.

نماینده مردم بندرانزلی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی منطقه آزاد در تسهیل سرمایه گذاری خارجی، گفت: این امر نباید نادیده گرفته شود و باید بتوان با تعریف صحیح موتور اقتصاد را راه اندازی کرد.

وی در ادامه با تشکر از وزیر بهداشت و درمان برای اجرای طرح نظام سلامت که طرح محوری و اساسی دولت است، عنوان کرد: پیش بینی ادامه اجرای این طرح در برنامه ششم با عنایت ویژه دولت و مجلس اطمینان خاطر مردم را به همراه خواهد داشت البته عدم همکاری و موظف کردن بیمه ها برای پرداخت بدهی های بیمارستان ها موجب شکست این طرح خواهد بود.

خسته بند در ادامه تصریح کرد: مردم شهر من که به تعبیر رهبر معظم انقلاب قهرمان هستند با گذشت سال هایی که از سفر ایشان به بندر انزلی می گذرد که توانست این شهر را از یک بن بست اقتصادی سخت خارج کند با این حال نتوانست متاع ارزشمند را از هیچ دولتی دریافت کند لذا توقع کمک برای پیشرفت شهر را داریم  تا گوشه ای از مشکلات اشتغال و اقتصاد التیام یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان این مطلب که مردم انزلی چشم انتظار ساخت استادیوم هستند چرا که انبوهی از ورزشکاران ملی و بین المللی در این شهر حضور دارند، گفت: وضعیت تیم ملوان همچنان دغدغه مردم انزلی است لذا بگذارید با قرار گرفتن این تیم تحت پوشش گمرک بار دیگر حلاوت پیروزی به مردم انزلی بازگردد.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس علیرغم تأکیدات رهبری و رئیس جمهوری هنوز کند است که برای اجرای سیاست های مقاومتی ضعفی آشکار است از سوی دیگر ساخت کنارگذر بندرانزلی با گذشت ۲ دهه هنوز تکمیل نشده  ضمن اینکه روند احیای تالاب با وجود تأکید رئیس جمهور در سفر به گیلان هنوز کند است در حالی که امکان دارد در آینده نه چندان دور به مصیبتی همانند دریاچه ارومیه گرفتار شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح پل کابلی بندرانزلی با عنوان کنارگذر شمالی و احداث کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی بعد از ارائه توجیهات به تصویب رسید و تحریم ها مانع نتیجه گیری نهایی آن نشد اما اکنون بعد از گذشت سال ها هنوز به جایی نرسیده که این مسأله شایسته قطب اقتصادی شمال کشور نیست.

tel final1

Share