هادی حق شناس پس از ثبت نام در انتخابات و در جمع خبرنگاران

به حفظ میراث امام (ره) وفادارم/به نتیجه انتخابات هر چه که باشد تمکین میکنم/با انگیزه اینکه مجلس دهم کارآمد خواهد بود کاندیدا شدم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حق شناس گفت: در سال ۹۰ با اینکه بنده تایید صلاحیت نشدم با بیانیه ای مردم را برای حضور در انتخابات فرا خواندم و همان موقع اولین نفری بودم که برای دادن رای در مصلا حضور پیدا کردم و مطمئن باشید اگر امسال نیز تایید صلاحیت نشوم رفتارم تغییر نخواهد کرد و به حفظ نظام که میراث امام (ره) است وفادار خواهم بود و به نتیجه انتخابات هر چه که باشد تمکین میکنم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی حق شناس پس از ثبت نام  به عنوان نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه انزلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

۳c1b8349-d786-4693-a45a-7af2e574c0cfبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,حق شناس در ابتدای سخنان خود با محکومیت کشتار شیعیان نیجریه و مظلومیت آنها عنوان کرد: در اولین روز به عنوان داوطلب ورود به مجلس ثبت نام کردم تا به وصیت امام (ره) که همان حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی و دنبال کردن سیره ی رهبر معظم انقلاب است ,عمل کرده باشم.
وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات بسیار باشکوه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در فضای پسا تحریم فضای اقتصادی کشور باز خواهد شد اما توسعه یک روزه به دست نخواهد آمد و برای رسیدن به آن باید عرق جبین ریخته شود اما با توجه به ظرفیت های موجود در سال ۹۵ میتوانیم فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بی نظیری برای توسعه ایران پیش رو داشته باشیم به شرطی که از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و در غیر این صورت سال ها افسوس خواهیم خورد.

با انگیزه اینکه مجلس دهم کارآمد خواهد بود کاندیدا شدم

معاون سابق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با این انگیزه که مجلس دهم، مجلسی کارآمد خواهد شد وارد عرصه انتخابات شده ام, تصریح کرد: طبق اصلی که  در اقتصاد وجود دارد هرچه بازار رقابتی تر باشد به نفع مشتری است . و در فضای کاملا رقابتی هم کالایی با کیفیت بالا وهم با قیمتی مناسب ارائه خواهد شد اما در بازار انحصاری کالا با قیمت بالا و کیفیت پایین به مردم ارائه می شود و همین فضای اقتصادی را می توان به فضای سیاسی تعمیم داد. بنابراین هرچقدر تعداد کاندیدها بیشتر شود رقابت جدی تر و انتخاب برای مردم راحت تر خواهد بود و مردم میتوانند گزینه مطلوب خودشان را انتخاب کنند.

وی در مورد کنارگیری برخی کاندیداها در روزهای آخر گفت: خداوند انسان را آزاد آفریده است و هر فردی حق دارد به سود شخص دیگری کنار بکشد و یا تا پایان ادامه دهد، بنابراین ما نمی­ توانیم برای کسی تعیین تکلیف کنیم ولی نظر شخصی بنده این است که تمام کاندیداها تا پایان حضور داشته باشند و انصراف ندهند.

سعی می کنم حق مردم را بگیرم چه دولت همسو باشد و چه نباشد

حق شناس ادامه داد: دولت چه با بنده همسو باشد و چه نباشد سعی می­کنم حق مردم را بگیرم زیرا وقتی بحث منافع مردم در میان باشد کاملا جدی پیگیر خواهیم شد و طبیعی خواهد بود که اگر دولت همسو باشد به تبع آن انتظارات بیشتر خواهد بود .
وی در مورد برنامه های خود در زمینه ی اشتغال خاطرنشان کرد: در زمانی که بنده نماینده شهرستان انزلی بودم ۴ هزار شغل به واسطه ذوب آهن ، فولاد و سازمان های دیگر داشتیم ولی اکنون سطح اشتغال کاهش یافته و به ۱۶۰۰ شغل رسیده است. بنده معتقدم باید در تمام زمینه ها کار و فعالیت شود و اگر به تمامی بخش ها توجه شود می توان نرخ بیکاری را کاهش دهیم مگر چه مقدار اداره گمرک و بندر توانایی جذب نیرو دارد و نیازمند نیرو است؟!

کاندیدای انتخابات مجلس دهم ادامه داد: می توانیم با تمرکز بر مباحثی چون پرورش ماهی در قفس و همچنین ایجاد کمپ های ورزشی اشتغالزایی کنیم. به شما این وعده را خواهم داد که سال آتی ماه عسل اقتصاد ایران خواهد بود و اتفاقات اقتصادی بزرگی در کشور شکل خواهد گرفت.

معاون سابق سازمان بنادر و دریانوردی در مورد میزان مشارکت مردم انزلی در انتخابات گفت: اگر در دوره قبل پنجاه درصد مردم انزلی در انتخابات شرکت نداشته اند دلیل بر قبول نداشتن نظام نیست و تغییراتی که در هیئت نظارتی شهر به وجود آمد به منظور مشارکت بیشتر انزلیچی ها بوده و  مطمئن باشید اگر بستر فراهم شود شاهد افزایش مشارکت خواهیم بود.

به حفظ میراث امام (ره) وفادارم/به نتیجه انتخابات هر چه که باشد تمکین میکنم

و۷a7bae4b-e7af-4c2b-9cda-a6664140bc33ی در مورد فتنه ۸۸ عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در تاریخ شیعه بی نظیر بوده است، فرمودند: «رأی مردم حق­ الناس است و هرکسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد به خاطر ایران رأی دهد» انزلی­چی­ها حس ممتازی به نام انزلی­ دارند و مطمئنا اگر بستر فراهم شد قظعاٌ مشارکت افزایش پیدا می­کند.
حق شناس اضافه کرد: در سال ۸۶ بنده در انتخابات رای نیاوردم اما صبح روز بعد بیانیه تبریک را نوشتم و همچنین در سال ۹۰ با اینکه بنده تایید صلاحیت نشدم با بیانیه ای مردم را برای حضور در انتخابات فرا خواندم و همان موقع اولین نفری بودم که برای دادن رای در مصلا حضور پیدا کردم و مطمئن باشید اگر امسال نیز تایید  صلاحیت نشوم رفتارم تغییر نخواهد کرد و به حفظ نظام که میراث امام (ره) است وفادار خواهم بود  و به نتیجه انتخابات هر چه که باشد تمکین میکنم.

وی افزود: اگر در سال ۸۸ موضوع پای صندوق های رای تمام می شد آن موضوعات و هزینه های سنگین برای کشور به وقوع نمی پیوست.

حق شناس در پاسخ به سئوال خبرنگار «دیارمیرزا» در خصوص تغییرات در افکارش با توجه به دو دوره غیبت در عرصه وکالت مردم, عنوان کرد: حضرت علی می فرماید هر شخصی که دو روز از زندگی خود را مانند هم گذرانده باشد ضرر کرده است و بنده بر این باور هستم که در زمینه ی مدیریتی، تجربی و علمی تغییر کرده ام و اگر انتخاب شوم این موضوع را در تصمیمات آینده ام خواهید دید.

توجه به اقتصاد و حمایت از ملوان

حق شناس در مورد دومین سوال خبرنگار دیارمیرزا که در زمینه رشد شهری چه موضوعی را بیشتر مورد توجه خواهید داشت اظهار کرد: بدلیل آنکه فارغ ­التحصیل اقتصاد هستم تمرکز بنده روی اقتصاد خواهد بود زیرا معتقد هستم ظرفیت­های بالایی همچون منطقه آزاد، شیلات، گمرک و حتی ورزش در داخل شهر موجود است و نمی توان فقط یک موضوع را پیگیری کرد زیرا برای توسعه پایدار باید رشد در تمام زمینه ها برقرار باشد تا در نتیجه به رشدی درون زا رسید به طور مثال اقتصاد کشورهایی به مانند عراق و کویت ظرف یک روز پس از جنگ به طور کامل فلج شد ولی کشوری مانند ژاپن که دو بار با خاک یکسان شد بعد ۱۰ سال دوباره احیاء شد و به جمع مدعیان بازگشت و دلیل تاکیدات مقام عظمای ولایت بر اقتصاد مقاومتی پرورش اقتصادی متکی بر منابع داخل کشور است.

وی در پاسخ به سوال سوم خبرنگار دیارمیرزا در مورد باشگاه ملوان انزلی گفت: خود را در زمینه اقتصاد صاحب نظر میدانم ولی در مسائل ورزشی صاحب نظر نیستم اما در دوره ای که بنده نماینده انزلی بودم تلاش کردم تا منابع مالی ملوان از طریق رئیس جمهور، استانداری و اسپانسرها تأمین شود چون از علاقه شدید انزلیچی ها به ملوان خبر دارم.
tel final1

Share