بهترین کار عمر هاشمی رفسنجانی به روایت خودش

وقتی از ایشان سوال کردم ازمیان کارهایی که در این هشتاد سال کرده اید ازکدام یک خوشحال ترهستید – و بعضی اقدامات بسیار مهم از جمله ختم هوشمندانه جنگ و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و… را نام بردم ،گفتند: از اتمام به موقع جنگ که باعث شد عده ای از مردم ایران جانشان محفوظ بماند

به گزارش پاگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی رجایی در وبلاگ خود نوشت:
سومین مصاحبه اختصاصی ام را با آیت الله هاشمی انجام دادم که ازساعت یازده ونیم آغاز و تا مدتی پس ازاذان ظهرطول کشید.

hashemi61503121205504944امروز وقتی از ایشان سوال کردم ازمیان کارهایی که در این هشتاد سال کرده اید ازکدام یک خوشحال ترهستید – و بعضی اقدامات بسیار مهم از جمله ختم هوشمندانه جنگ و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و… را نام بردم ،گفتند: از اتمام به موقع جنگ که باعث شد عده ای از مردم ایران جانشان محفوظ بماند. من هم به ایشان عرض کردم اتمام جنگ حتی به نفع عراقیها هم شد وجان خیلی ازآنها را هم  نجات داد .تایید کردند وگفتند همین طوراست چون تلفات آنها درجنگ بیشترازما بود.

از آیت الله پرسیدم اگرخدا روز قیامت به شما بگوید چه چیزی را برای ما آورده ای، چه پاسخی خواهید داد؟ مکثی کردند و گفتند: فکرمی کنم کار تفسیر قرآن که از دوران زندان شروع کردم و فرهنگ راهنمای قرآن که کارجامع وکم نظیری برای محققین علوم ومعارف قرآنی است!

آیت الله در توضیح اقدامات خود دردوران بازسازی نکته جالبی گفتند که وقتی در دولت من بحث مترو مطرح شد وقصد داشتیم کار را شروع کنیم عده ای با آن مخالفت کردند وگفتند مترو یک اقدام اشرافی ولوکس است!بعد باخنده گفتند آقای ….- که من نامش را نمی برم-  که او هم با این کار موافق نبود وقتی درقم به ایشان کار را توضیح دادیم گفتند این همه خاک را که درکندن تونل مترو بر می دارید، می خواهید کجا بریزید!!؟

tel final1

Share