رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن خبر داد

بقعه متبرکه آقا میرشمس الدین رودپیش در هفته وقف افتتاح می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام با اشاره به اینکه در هفته وقف بقعه متبرکه آقا میر شمس الدین رودپیش افتتاح می شود,اظهار کرد: در این هفته همچنین فروشگاه فرهنگی امام رضا (ع) در بقعه متبرکه پیر جلودار افتتاح و از برگزیدگان مسابقات قرانی سال جاری تقدیر خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه اسلام جامع ترین و کاملترین دین الهی است ,گفت: در این دین مباحث و احکامی چون وقف،خمس،زکات،سفارش به  انفاق و برای سعادت دنیوی و اخروی تاکید شده است.

photo_2015-12-10_10-07-48به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , حجت الاسلام حسین زارع  وقف را بر دو نوع  متصرفی( با مدیریت مستقیم اوقاف) و غیر متصرفی اعلام نمود و گفت:هر موقفه ممکن است دارای یک یا چند رقبه باشد .

وی ادامه داد: بر خلاف قرن گذشته که موقوفات شامل یک شهر یا روستا می شد, امروزه به علت تقسیم اراضی و املاک, وقف شامل یک قطعه زمین , مغازه یا یک واحد آپارتمان و .. می باشد.

 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن  این شهرستان را دارای ۷۱ موقوفه و ۳۴ بقاع متبرکه و ۱۸۰ مساجد و ۱۱۶ خادم بیمه شده بقاع و مساجد  اعلام  کرد و افزود: از این تعداد ۷ موقوفه غیر متصرفی است  که به دلایلی برخی از موقوفات فعلا فاقد درآمد یا کم در آمد هستند.

 زارع با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵ موقوفه شهرستان فومن مربوط به شهرک تاریخی ماسوله است اظهار کرد: واقفان خیر اندیش این موقوفات را برای مساجد،یا  بقعه حضرت عون بن علی (ع) یا روضه حضرت سید الشهدا وقف نموده اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن مهمترین نیات واقفان را شامل بر پایی روضه حضرت امام حسین (ع) ،کمک به مساجد شهر،کمک به زائران امامان معصوم ،نشر معارف و تعلیمات دین،اطعام به فقرا،خیرات و مبرات،کمک به دانش آموزان یتیم،دادن افطاری و روضه شبهای جمعه خواند و گفت: از مهمترین اقدامات اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در سال جاری برگزاری طرح آرامش بهاری به مناسبت عید نوروز در بقاع پر تردد, برگزاری یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) , طرح حفظ قرآن  کریم , برگزاری کلاسهای تابستانی دانش آموزان (طرح نشاط معنوی)دعوت از قاریان مصری ,برگزاری طرح مهر تحصیلی, برگزاری و مدیریت فکری عزاداری ایام محرم تحت عنوان  بصیرت عاشورایی بوده است.

 photo_2015-12-10_10-07-56وی با اشاره به اینکه در هفته وقف بقعه متبرکه آقا میر شمس الدین رودپیش افتتاح می شود,اظهار کرد: در این هفته همچنین فروشگاه فرهنگی امام رضا (ع) در بقعه متبرکه پیر جلودار افتتاح و از برگزیدگان مسابقات قرانی سال جاری تقدیر خواهد شد.

زارع از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی شامل حفظ ،ترتیل،مفاهیم و اذان در شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد ۲۳ نفر حائز رتبه و به مسابقات استان راه یافته  و سه نفر از شهرستان حائز رتبه برتر شدند و به مسابقات کشوری راه یافتند که در رشته مفاهیم غلام رضا خدداد, در رشته حفظ خانم زهرا جعفری و در رشته قرائت  مجتبی بهبودی هستند.

 وی تاکید کرد: علاقمندان به وقف می توانند وقف جمعی را  در صورتی که توان وقف مستقل را ندارند در برنامه داشته باشند و همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ وقف را ترویج کنیم.

 وی در نشست با اصحاب خبر و رسانه ضمن تقدیر از خبرنگاران در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف  گفت: خبرنگاران با قلم های پر توان و قدرتمند خود می توانند در ایجاد این سنت الهی نقش تاثیر گذاری داشته باشند .

tel final1

Share