برگزاری نمایشگاه عکس شاهین آبزن با موضوع سوگواره سرخ حسینی در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زشت از افتتاح و برپایی نمایشگاه عکس سوگواره سرخ حسینی ، همزمان با فرارسیدن اربعین در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زشت از افتتاح و برپایی نمایشگاه عکس سوگواره سرخ حسینی ، همزمان با فرارسیدن اربعین در این دانشگاه خبر داphoto_2015-11-26_09-33-46د.

قاسمی در خصوص جزئیات این خبر گفت: در این نمایشگاه تعداد ۵٠ قطعه عکس از مراسمات سنتی عزاداری مردم شهرهای: بندرعباس، کرمان، یزد، خرم آباد، تفت و تبریز از آثار شاهین آبزن، هنرمند عکاس گیلانی از ١٠ آذرماه به مدت ١٠ روز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برای عموم علاقمندان و دانشجویان به معرض نمایش در خواهد آمد.

حجت الاسلام قاسمی در خصوص این نمایشگاه مذهبی عکس بیان داشت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولین و جمعی از مدیران کل و اساتید و دانشجویان روز سه شنبه ١٠ آذرماه ساعت ١٠ صبح برگزار خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مراسم سوگواره سرخ حسینی و تجلیل از چهره های برتر مقاله نویسی و عکاسی بازمحوریت محرم در دانشگاه آزاد خبر داد.
شایان ذکراست شاهین آبزن متولد ١٣۵۶ رودبار ، عکاس و خبرنگار هفته نامه شکوفه های زیتون و شاهد شمال استان است که این دومین نمایشگاه مذهبی عکس این هنرمند گیلاتی با محوریت محرم در استان گیلان است که برگزار میگردد. شاهین آبزن در کارنامه هنری خود، بازیگری در چند فیلم سینمایی. دستیاری کارگردانی و عکاسی چند فیلم سینمایی به همراه ساخت چندین فیلم کوتاه را به همراه دارد. این هنرمند عکاس رودباری چند سالی است در خصوص آئین های سنتی و مذهبی عزاداری ماه محرم در سطح کشور به تحقیق و نگارش و عکاسی میپردازد. بازدید برای عموم علاقمندان به هنر عکاسی از این نمایشگاه رایگان است.

گفتنی است شاهین آبزن قصد دارد در آینده نزدیک کتاب عکس محرم خود را از آثارش به چاپ برساند که در صورت تحقق این امر او اولین هنرمند عکاس گیلانی خواهد بود که در خصوص ماه محرم و عزاداری های سنتی کتابی با همین عنوان چاپ خواهد نمود.

tel final1

Share