خاوری خبرداد

با حضور به موقع راهداران گیلانی۵۰ خودروی گرفتار در برف نجات یافتند/۵۷ محور روستایی کوهستانی مسدود است/کوهین تا اطلاع ثانوی مسدود است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه ارتفاع برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال ،پونل-خلخال وسیاهکل به دیلمان به بیش از ۱متر می رسد افزود:۵۰ خودروی گرفتار در این محورها طی ۴۸ ساعت گذشته توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از راه وشهرسازی گیلان, علی خاوری مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی گفت:بارش سنگین برف در برخی محورهای کوهستانی استان مشکلاتی برای تردد کنندگان به وجودآورد که با حضور به موقع راهداران خدوم امدادرسانی به ۵۰ خودروی محصور در برف صورت گرفت.
photo_2015-12-07_09-36-55وی با بیان اینکه ارتفاع برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال ،پونل-خلخال وسیاهکل به دیلمان به بیش از ۱متر می رسد افزود:۵۰ خودروی گرفتار در این محورها طی ۴۸ ساعت گذشته توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند
خاوری همچنین از اسکان دهی ۳ خانوار گرفتار در برف خبر داد وگفت: این خانواده هاکه در محور اسالم به خلخال درحال تردد بودند به دلیل نقص فنی خودرو دچار مشکل شده و با امداد رسانی به موقع راهداران در راهدارخانه لرزه اسکان داده شدند .
وی افزود:با تجهیزکلیه راهداراخانه های محورهای ارتباطی استان ،ظرفیت اسکان موقت مسافران وجود دارد.
مهندس خاوری با اشاره به تلاش بی وقفه راهداران برای بازنگهداری راهها خاطر نشان کرد :علیرغم بارش سنگین برف در مناطق مختلف استان ،کلیه محورهای اصلی باز وتردد جریان دارد.
وی با اشاره به اهمیت الویت بندی برای بازنگه داشتن راهها تصریح کرد : براساس نقش کارکردی راهها درجابجایی کالا ومسافر ،خدمات دهی نیزبر اساس درجه راهها از آزاد راه ،بزرگراه ،راه اصلی،راه فرعی ودر نهایت راه روستایی الویت بندی می شود.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از مسدود بودن ۵۷ محور روستایی کوهستانی خبرداد وافزود: بیشتر روستاهای مسدود شده در شهرستان سیاهکل واقع در ارتفاعات دیلمان با ۴۰ روستا می باشد.در ارتفاعات رودبار نیز راه ارتباطی ۱۵ روستا ودر املش ۲روستا بدلیل حجم زیاد بارش برف وکولاک مسدود شده است که تلاش برای بازگشایی راههای روستایی ادامه دارد.
وی افزود:در حال حاضر ارتفاع برف در محور پونل به خلخال ،اسالم به خلخال به ۱ متر میرسد وبدلیل شدت بارش برف وکولاک واحتمال سقوط بهمن وحفظ جان تردد کنندگان محدوده زندانه به خلخال واقع در محور پونل – خلخال مسدود اعلام شده است.در ارتفاعات آبی نام سیاهکل ودیلمان نیز بارش سنگین برف ادامه دارد وارتفاع برف به بیش از ۱متر و۳۵ سانتیمتر می رسد.
در محورهای کوهستانی حشمت آباد ،قوشه لانه رودبار ، ارتفاع برف به ۶۰ تا۵۰ سانتیمتر می رسدوارتفاع برف در محورهای کلیشم رودبار،۴۰ سانتیمتر اشکورات ولات محله رودسر۲۵ تا ۳۵ سانتیمتر،بلوردکان خصیل دشت املش ۸۰ سانتیمتر، ،امامزاده اسحاق شفت ۴۰ سانتیمتر،شوک ملکوت املش ۵۰ سانتیمتر، ارتفاعات ماسال و ماسوله ۴۵تا۵۰ سانتیمتر می رسد . گردنه کوهین نیز بدلیل کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد.

tel final1

Share