استاندار گیلان:

باید با تمام توان در جهت ارتقاء رتبه تولیدات علمی استان تلاش کنیم/با کاربردی کردن پژوهش‌ها در جهت توسعه و تعالی استان گام برداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره استانی هفته پژوهش و فناوری با توجه به اهمیت کاربردی کردن پژوهش‌ها در جهت توسعه و تعالی استان گفت: باید تلاش کنیم تا اندیشه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،استاندار گیلان در شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره استانی هفته پژوهش و فناوری با توجه به اهمیت کاربردی کردن پژوهش‌ها در جهت توسعه و تعالی استان گفت: باید تلاش کنیم تا اندیشه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جامعه نهادینه شود.IMG_3674

محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور روسای دانشگاه‌های استان و جمعی از مدیران در استانداری برگزار شد بر ضرورت ارتقاء کمی و کیفی تولیدات علمی تأکید کرد و افزود : باید با تمام توان در جهت ارتقاء رتبه تولیدات علمی استان تلاش کنیم.

وی همچنین بر ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌ها تأکید کرد و افزود : نباید تحقیقات و پژوهش‌ها و رساله‌های مقاطع دکترا به گونه ای باشد تا در قفسه‌های دانشگاه‌ها باقی بماند بلکه باید با کاربردی کردن پژوهش‌ها در جهت توسعه و تعالی استان تلاش کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری دستگاه‌ها از اعتبارات پژوهشی در چهارچوب قانون تأکید کرد و افزود : ۳ درصد از اعتبارات دستگاه‌ها در قالب قراردادهای پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شده است که باید از این فرصت ایجاد شده به نحو مطلوب و شایسته در جهت توسعه بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نباید بخش پژوهش را با اندیشه و تفکر خاص نگریست افزود: باید همه تلاش نمائیم تا اندیشه‌های پژوهشی در  جامعه نهادینه و هدایت شود.

نجفی با بیان اینکه نام گذاری هفته‌ای به عنوان هفته پژوهش در حقیقت بهانه‌ای است تا به تقویت بخش‌های مختلف پژوهش بیشتر توجه شود افزود: باید پژوهش‌های کاربردی در قالب بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی شکل گیرد تا برای توسعه و پیشرفت استان کار ساز و مفید باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت تجلیل از پژوهشگران تأکید کرد و افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا همواره به بخش تحقیقات و پژوهش توجه و نگاه ویژه‌ای می‌شود و موسسات غیردولتی در این کشورها بالاترین درآمد را از این بخش دارند و بیشترین هدایت کننده علمی نیز می‌باشد.

استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن روز دانشجو این روز را روزی دانست که با اندیشه آزادی، هویت دفاع از استقلال ملی و استکبار ستیزی و ضد استعماری دانشجویان شکل گرفت افزود : باید در جهت پاسداشت هر چه باشکوهتر این روز تلاش کنیم  ونباید اجازه داد تا اندیشه، تفکر و جناح خاصی این روز را مصادره کند.

وی افزود : باتوجه به در پیش بودن انتخابات، رقابت و حضور اندیشه‌های مختلف سیاسی مورد تائید نظام در کشور نیاز است.

در پایان این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

tel final1

Share