حجت الاسلام محمدرضا زائری

ای کاش همه انقلاب را صادر کردیم و یک ذره اش را برای خودمان نگه می داشتیم/شیخ زکزاکی برای آزادی و انقلاب اسلامی خون می دهد و شیخ زیگزاگی ما در سونای خشک به نتیجه انتخابات مجلس فکر می کند

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیخ زکزاکی در آن سوی دنیا برای کرامت انسان و آزادی و انقلاب اسلامی خون می دهد و شیخ زیگزاگی ما در اینجا در سونای خشک به نتیجه انتخابات مجلس فکر می کند! … واقعا حیف شد ، همه انقلاب را صادر کردیم

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در روزهای گذشته ارتش نیجریه برای دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، به خانه‌ی او یورش بردند و صدها تن از مسلمانان این کشور را به خاک و خون کشیدند و علاوه بر آن اخباری مبنی بر مجروحیت شدید شیخ زکزاکی به گوش می رسد.

zaeri-218128-1تاکنون مراجع تقلید و دولت ایران این حوادث تلخ را محکوم کرده اند.در همین زمینه حجت الاسلام محمدرضا زائری در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

« آرمانها و شعارهای انقلاب اسلامی استقلال و آزادی و عدالت و برابری بود. هدف انقلاب نابودی کاخ نشین ها و حکومت مستضعفین بود . عبارات آتشین نهج البلاغه را می خواندند و داستانهای سیره پیامبر و حوادث صدر اسلام را نقل می کردند. این رویکرد انقلابی با سرعتی باورنکردنی صادر شد و امروز از پاکستان تا بحرین و از بیروت تا کالیفرنیا صدای انقلاب شنیده می شود. سی و هفت سال بعد از انقلاب اسلامی ما ، در زاریای نیجریه محرومان آفریقایی آرزوهای خود را در آرمانهای ایرانی می بینند و پای این آرمانها ایستاده اند و جان می دهند و چهره به چهره با استکبار جهانی می جنگند و ما سی و هفت سال بعد درگیر اختلاس این و خیانت آن و رشوه اداری و ربای بانکی هستیم. دغدغه آنها نجات انسان و دغدغه ما فروش پراید است ! نخبگان آن سوی دنیا حسرت یک لحظه دیدار رهبر ما را دارند و مدیران اینجا برای نرم کردن دل شیطان بزرگ نقشه می کشند و حسرت می خورند. شیخ زکزاکی در آن سوی دنیا برای کرامت انسان و آزادی و انقلاب اسلامی خون می دهد و شیخ زیگزاگی ما در اینجا در سونای خشک به نتیجه انتخابات مجلس فکر می کند! … واقعا حیف شد ، همه انقلاب را صادر کردیم ! کاش یک ذره اش را محض احتیاط برای خودمان نگه می داشتیم ! »

گفتنی است شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی که سال ۱۹۵۳ در شهر زاریا در شمال شرقی نیجریه متولد شد، ابتدا مالکی‌مذهب بود؛ او نخستین بار امام خمینی(ره) را در پاریس ملاقات کرد و یک سال پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۹۸۰ زمانی که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا  بود، در سمت معاون دبیرکل دانشجویان مسلمان آفریقا به ایران آمد و با امام خمینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام در آن دیدار قرآنی به او هدیه دادند و فرموند: برو و با قرآن مردم کشورت را هدایت کن». او پس از آن دیدار شیعه و شیفته مکتب تشیع شد.

با وجود اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط چند شیعه در نیجریه زندگی می‌کردند اما پس از انقلاب و با رهبری شیخ زکزاکی اکنون نیجریه به یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای شیعی جهان تبدیل شده است. شیعیان نیجریه که به‌واسطه شیخ زکزکی شیعه شدند و به‌شدت به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری ارادت دارند، در آفریقا به خمینیون مشهورند.

tel final1

Share