گفت و گوی دیارمیرزا با مسن ترین ورزشکار بندر انزلی:

اولین مدال را در سن ۶۰ سالگی بدست آورده ام/فقط هزینه سفرم را بدهند راضی هستم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی حیدر ثاقب مسن ترین و مدال آورترین ورزشکار بندر انزلی با بیش از ۱۱۰ مدال در رشته ی پرورش اندام در ابتدا با بیان اینکه اولین مدال خود را در سن ۶۰ سالگی بدست آورده است عنوان کرد: حدود ۵۰ سال است ورزش زیبایی اندام را شروع کردم و به دلیل آنکه در زمان قدیم باشگاه بدنسازی و وسایل بدنسازی حرفه ای به تنوع و ازدیاد امروزه نبود میله گردی برمیداشتم و دو طرف آن را بلوک و وسایل سنگین قرار میدادم تا بتوانم تمرین کنم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی حیدر ثاقب مسن ترین و یکی از مدال آورترین ورزشکاران بندر انزلی با بیش از ۱۱۰ مدال در رشته ی پرورش اندام است.

ثاقب در ابتدا با بیان اینکه اولین مدال خود را در سن ۶۰ سالگی بدست آورده است عنوان کرد: حدود ۵۰ سال است ورزش زیبایی اندام را شروع کردم و به دلیل آنکه در زمان قدیم باشگاه بدنسازی و وسایل بدنسازی حرفه ای به تنوع و ازدیاد امروزه نبDSC_0003ود میله گردی برمیداشتم و دو طرف آن را بلوک و وسایل سنگین قرار میدادم تا بتوانم تمرین کنم.

وی ادامه داد: آن روزها که اینگونه تمرین می کردم حدود ۲۰ سال داشتم و به طور حرفه ای این ورزش را دنبال نمی کردم ولی به دلیل آنکه به زیبایی اندام خود علاقه مند بودم همیشه با تمرینات سخت بدن خود را آماده و قبراق نگه می داشتم.
بدنساز ۷۳ ساله انزلیچی در مورد مدال ها و افتخارات برون مرزی خود اظهار داشت: ۴۲ مدال کشوری شامل ۴۰ طلا و ۲ نقره ، ۴ مدال آسیایی ، ۳ بار قهرمان قهرمانان پیشکسوت استان را کسب کردم و همچنین ۲۱ بار رکورد کشوری را در رشته خود جابه جا کردم.
وی در مورد اینکه چگونه به فکر رقابت و مسابقه در سن ۶۰ سالگی افتاد خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۴ سال پیش بود که برای تماشای مسابقات پرس سینه جوانان رفتم که مشاهده کردم که این جوانان به خوبی این کار را انجام نمی دهند و یا در مواردی وزنه های سبک میزنند و از آنجا که من پیرمرد از آنها بهتر بودم به بنده اجازه حضور در مسابقه جوانان را دادند و می گفتند «پدرجان خطرناک است این کار را نکن!» که در پایان با مشاهده ی آنکه بنده این کار را به راحتی انجام دادم، همه مربیان و تماشاگران  مرا تشویق کردند.
پاورلیفتینگ کار قدیمی انزلی درد و دل های فراوانی نیز داشت و گفت: برای بدست آوردن هر طلایی هزینه های گزافی انجام داده ام و از هیچ مسئولی حمایت نشدم .کشورهای دیگر ورزشکارانشان را غرق پول و امکانات می کنند آخر هم مدال و نتیجه ای نمی بینند اما من که همیشه مدال می آورم فقط هزینه سفر من را بدهند راضی هستم . چند وقت دیگر مسابقات جهانی پرتغال است و از ما هزینه ۶ میلیونی جهت اعزام به این مسابقات را خواسته اند.

tel final1

Share