در راستای گسترش تعاملات علمی و فناوری صورت گرفت

انعقاد تفاهنامه همکاری دانشگاه آزاد لاهیجان با شهرداری لاهیجان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آگشته با اشاره به ایجاد مقدمات لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری لاهیجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط موجود شهرداری استفاده از توان علمی دانشگاه ها و همکاری مطالعاتی و پژوهشی با این مراکز، تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و شهرداری لاهیجان در راستای گسترش تعاملات علمی و فناوری، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از لاهیجان ،   کرد رستمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری‌های علمی تحقیقاتی و پژوهشی و بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات، تجهیزات میدانی، کارگاهی و آزمایشگاهی فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و شهرداری منعقد شد.IMG_4997

وی با اشاره به موضوعات این تفاهم نامه گفت: استفاده مطلوب از توانایی‌های علمی، فنی و تجهیزاتی طرفین در جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، توسعه ای و کاربردی مورد نیاز، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی، برگزاری نشست های علمی مشترک و تبادل دانش و اطلاعات، همکاری اجرای پروژه های علمی، پژوهشی و فنی، مشارکت در احصاء توسعه و کاربردی کردن فناوری های نوین در حوزه های مختلف، چاپ و انتشار کتب و مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک، بازدید از امکانات و تجهیزات میدانی، کارگاهی و ازمایشگاهی و همکاری در تامین داده های موردنیاز پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از موضوعات این تفاهم نامه است.

وی در ادامه به موارد همکاری اشاره کرد و افزود: محیط شناسی و آمایش سرزمین، مخاطرات محیطی و پدافند غیر عامل، مکان یابی، برنامه ریزی شهری، مدل سازی در حوزه های مختلف اطلاعات مکانی و توسعه نرم افزارهای مختلف در حوزه اطلاعات مکانی از جمله حوزه های همکاری این تفاهم نامه می باشد.

سعید آگشته شهردار لاهیجان با بیان اینکه شهرها را نمی توان بدون علم و آگاهی اداره کرد, یادآور شد: یک مدیر باید در اداره شهرها دانش مدیریت شهری را سرلوحه کار خود قرار دهد. و امیدوارم بتوانیم در همه ی عرصه ها مدیریت شهر را مرکزی برای امورات محلی و تخصصی دانشجویان قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: متأسفانه بیشتر دانشگاه ها در بحث آموزشی مشغولند ولی در کار اجرایی شرکت نمی کنند.

آگشته در ادامه بر لزوم بهره گیری از پتانسیل علمی این دانشگاه با وجود داشتن رشته های عمران و معماری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مبنی بر سوق مدیریت شهری به سوی شهرسازی اسلامی ، زیبا سازی و منظر شهری پایدار و توسعه گردشگری تأکید کرد.

 وی با اشاره به ایجاد مقدمات لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری لاهیجان  و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان  اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط موجود شهرداری استفاده از توان علمی دانشگاه ها و همکاری مطالعاتی و پژوهشی با این مراکز، تفاهم  نامه همکاری به امضا رسید.

آگشته دز پایان  افزود : بر اساس این تفاهم نامه ، ضمن مشخص نمودن اولویت های پژوهشی و نیازهای مطالعاتی پروژه های شهری ، از توان علمی و پژوهشی دانشگاه در حوزه مدیریت شهری استفاده بهینه صورت پذیرد و انجام همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری استقبال نمود وآمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و به خدمت گرفتن تمامی تجربیات وامکانات دانشگاه دراین راستا اعلام کرد.

tel final1

Share