هادی پور یکی از فعالین سیاسی – اجتماعی انزلی

انزلی مظلوم واقع شده است/ در راس دستگاه های دولتی شهرستان انزلی باید افراد بومی و متخصص قرار گیرند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی پور یادآور شد: انزلی و مردمش سالیان سال است که مظلوم واقع شده اند. بسیاری از امتیازات مربوط به انزلی یا از دست رفته و یا اینکه درحال از دست رفتن است و آنچه که رخ داده محصول خواب غفلت برخی مسؤلین و بده بستان های سیاسی وجناحی در شهر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عزیز الله هادی پور یکی از فعالین سیاسی – اجتماعی انزلی در ابتدای گفتگو با دیارمیرزا در خصوص سوابق فعالیت های سیاسی,فرهنگی و اجتماعی اش اظهار کرد: به مدت ده سال بصورت مفقودالاثر در زندانهای مخوف بغداد در چنگال رژیم بعثی در اسارت بسر می بردم و جانباز بالای ۵۵ درصد هسphoto_2015-12-06_12-03-33تم .دوره آموزش خلبانی هلی کوپتر ۲۰۶را در هوانیروز گذرانده ام اما بعلت وقوع انقلاب اسلامی و بیرون راندن اساتید خارجی دوره خلبانی بنده متوقف شد و سپس دوره آموزشی توپخانه را طی کردم و بعنوان افسر توپخانه مشغول خدمت در ارتش جمهوری اسلامی شدم و در نهایت با درجه سرتیپی بازنشته ارتش شدم.

وی با بیان اینکه در دوران اسارت امام جماعت اسرا را برعهده داشته است اظهار کرد: مسئؤل مراسم ملی و مذهبی اسرا در زندان الرشید عراق بودم و پس از بازگشت از اسارت هیات عزاداران چهارده معصوم شمالیهای مقیم اصفهان را پایه گذاری کردم..استاد تجوید , ترجمه و قاری قرآن کریم می باشم.

عزیز الله هادی پور که دارای مدرک کارشناسی علوم نظامی وکارشناسی حقوق قضایی می باشد در ادامه گفتگو با دیارمیرزا  با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکل استان گیلان همانند سایر استانها بیکاری و همچنین مشکل زباله است اظهار کرد:اگرچه با تلاش ومدیریت مسؤلین مشکلات در حال رفع هستند اما به نظرم راه های درمان بدرستی بکارگرفته نشده است.عملکرد مسئولین طی سال های گذشته همانند این بوده که در کنار بیمار بنشینی و بجای تهیه دارو و پزشک حاذق گریه و شیون سر بدهی.
وی افزود: طرح تفکیک زباله در سراسر استان گیلان هنوز وضعیت مطلوبی ندارد  می بایست آموزشهای پسماند استمرار یابد تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود .
سرتیپ بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی  بر ضرورت توجه لازم به تالاب انزلی تاکید کرد و افزود:با توجه به اینکه تالاب انزلی یک تالاب بین المللی محسوب می شود ,می تواند دستاوردهای زیادی برای ما داشته باشد.اما هم اکنون در بندر انزلی شاهد معضلات زیست محیطی زیادی هستیم که تالاب انزلی مصداق بارز این مشکلات است.هم اکنون این تالاب در حال خشک شدن ونابودی است و رفع این مشکل باید در اولویت کار نماینده انزلی در مجلس قرار گیرد و تبدیل به یک دغدغه عمومی شود.

انزلی نباید بیکار داشته باشد

هادی پور با بیان اینکه شهرستان انزلی با داشتن منطقه آزاد ,شهرک صنعتی حسن رود ,بنادر وکشتیرانی -گمرک ,شیلات و … نباید مشکل بیکاری داسته باشد اظهار کرد: شهروندان و جوانان انزلی تحصیل کرده اند و بنابر اطلاعات دریافتی در صدر باسوادترین شهرهای کشور قراردارد لذا یک نماینده مجلس با توجه به پتانسیل انزلی بایستی از این ظرفیت در راستای کاهش نرخ بیکاری بهره بگیرد چون شرایط فراهم است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر جوانان انزلی دارای همتی والا ودارای مهارتهای شغلی هستند ولی مورد جفا قرار گرفته اند.

آزاده جنگ تحمیلی عدم تعامل بین مسؤلین ,جابجایی های مکرر و عزل ونصب ها با اغراض سیاسی را از جمله علل عدم توسعه انزلی دانست و گفت:عدم اگاهی واشنایی مسولین به وظایف خود و همچنین عدم حضور و جذب سرمایه گذار به علت سو مدیریت از جمله موارد دیگری هستند که طی این سالها موجب شده اند انزلی به آنچه که استحقاقش را دارد نرسد.به نظر من باید در راس دستگاه های دولتی شهرستان انزلی افراد بومی و متخصص قرار گیرند.

عضو سابق شورای مشورتی استاندار گیلان میزان حضور مردم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت:تصور بنده بر این است که مردم به علت حساسیت موضوع و همچنین احساس مسؤلیتی که دارند در این دوره از انتخابات نیز حضور گسترده ای  خواهند داشت و همین امر موجب میشود تا شالوده و ترکیب مجلس دهم ترکیب خوبی شود.

هادی پور ادامه داد: به نظرم فضای انتخابات فضای متعادلی خواهد بود وانشالله با تلاش مسئولین و نمایندگان شورای نگهبان فضای عاری از هرگونه تنش خواهیم داشت ویقینا مردم هم بدنبال چهره های میانه رو هستند چون از افراط وتفریط خسته شده اند.

دشمن در فتنه ۸۸ به دنبال دو هدف بود

این فعال سیاسی شهرستان انزلی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع تلخ حوادث بعد از انتخابات ۸۸ و شکل گیری فتنه اشاره کرد و گفت:برای شکل گیری فتنه ۸۸عوامل متعددی وجود داشت که اولین انها استکبار جهانی امریکا و به تعبیر مقام معظم رهبری انگلیس خبیث بودند. انها تلاش داشتند انقلاب را از بین ببرند و یا حداقل در انقلاب خدشه وارد کنند و صدمه ای بزنند.

سرتیپ بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد:فتنه گران از قبل برای ایجاد تنش در جامعه نقشه داشتند واز ماه ها پیش در صدد فضاسازی بودند.بنابراین طراحی وحرکت اولیه این فتنه بزرگ بدست دشمنان این ملت و بدخواهان این نظام اتفاق افتاد.از سوی دیگر عدم اگاهی وبصیرت بعضی از نامزدهای انتخاباتی سال ۸۸ به نقشه دشمنان کمک کرد .

هادی پور با بیان اینکه دشمن در جریان فتنه ۸۸ دو هدف عمده داشت تصریح کرد: در ابتدا به دنبال سلب اعتماد مردم به نظام بود و هدف دوم آنها بحث مقابله مردم با مردم بود.

اصلاح طلبان سرگرم مسایل و موضوعات غیر ضروری شده اند

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح طلبان از نیازهای واقعی جامعه غافل هستند, اظهار کرد: اصلاح طلبان درگیری بازی های سیاسی و جناحی هستند وسرگرم مسایل و موضوعات غیر ضروری شده اند واز نیازهای واقعی جامعه غافلند. ضمنا اعتدال گرایان نیز در سال ۹۳با اصلاح طلبان ائتلاف کردند وتقریبا از نظر مرام یکی شده اند.

هادی پور با اشاره به اینکه مواضعش به اصولگرایان نزدیکتر است,یادآور شد: اگرچه از لحاظ سیاسی درهیچ دسته بندی قرار ندارم ولی مواضع من به اصول گرایان نزدیکتر است چون از نظر رهبری اصولگرایی باحرف و شعار شناخته نمیشود بلکه درعمل پدیدار می گردد. از طرفی یک اصولگرابه مبانی انقلاب اسلامی معتقد بوده و ایمان راسخ دارد و همچنین  نوآور ونواندیش است.

انزلی مظلوم واقع شده است

photo_2015-12-06_12-03-47آزاده جنگ تحمیلی بر ضرورت شاخصه تقوا و امانتداری در وجود یک نماینده مجلس تاکید کرد و افزود:کسی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد میشود بایستی کارنامه قابل قبولی از تقوا و امانتداری داشته باشد.

هادی پور یادآور شد: انزلی و مردمش سالیان سال است که مظلوم واقع شده اما در دوره نماینده فعلی,شهرستان انزلی مظلوم تر از گذشته واقع شده  است چون بسیاری از امتیازات مربوط به انزلی یا از دست رفته و یا اینکه درحال از دست رفتن است و آنچه که رخ داده محصول خواب غفلت برخی مسؤلین و بده بستان های سیاسی وجناحی در شهر است. متاسفانه آقایان صداقت قابل قبولی با مردم حوزه انتخابیه خود نداشته اند و نسبت به شهروندان بی اعتنا بوده اند.

سرتیپ بازنشسته ارتش در خصوص احتمال ثبت نام خود در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد:اگرچه هنوز تا زمان ثبت نام فرصت باقی مانده است اما با توجه به استعداد وتوانایی خویش احساس تکلیف کردم تا بصورت مستقل وارد عرصه انتخابات شوم و به یاری خدا وهمکاری وهمدلی مردم فهیم شهرستان انزلی به خانه ملت که به تعبیر حضرت امام خانه محرومین است راه پیدا کنم وبا رشادت و جسارت به داد محرومین جامعه برسم چون بگفته امام راحل (ره ) یک نماینده باید یاور مستضعفین ومحرومین جامعه باشد.

حقوق مردم را با منطق خواهم گرفت

هادی پور ادامه داد:به مردم قول می دهم حقوق حقه آنها  را با اصول و منطق نه رگهای گردن خواهم گرفت تا دین خودم را نسبت به هم وطنان بویژه همشهریان ادا نمایم. از انجایی که هدفم خدمت به اسلام ,جامعه وهمشهریان است لذا تا پایان انتخابات بعنوان رفیق در کنار رقبا خواهم ماند و اگر پیروز هم نشوم  به خاطر نیت خدمت به خلق الله ,مزدم را از خداوند انشالله خواهم گرفت.

گفتنی است ,عضو ایثارگر شورای مشورتی فرماندار انزلی بمدت شش سال بعد از بازنشستگی ,عضوایثارگر شورای مشورتی استاندار بمدت ۵سال پس از بازنشستگی ,کارشناس مسؤل معتمدین معین بنیاد شهید شهرستان انزلی بمدت دو سال پس ازبازنشستگی,کارشناس مسؤل ودبیر معتمدین معین بنیاد شهید استان بمدت ۵ سال پس از بازنشستگی از دیگر سوابق هادی پور است.

tel final1

Share