از گوشه کنار سیاست در گیلان

انتخاب هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان/آغاز به کار کمپین « می رشت» /برگزاری هفته فرهنگی گیلان در تهران /۸ سوال ندیمی حول محور سیب زمینی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

کمپین « می رشت» آغاز به کار کرد

۰۰۱۱کمپین برند شهری رشت با عنوان« می رشت » با هدف تقویت مشارکت اجتماعی شهروندان ، آغاز به‌ کار کرد.

 کمپین برند شهر رشت تحت عنوان «می رشت»  با تلاش گروه باز آفرینی شهری در حالی آغاز به فعالیت کرد که ضمن ترغیب و تشویق شهروندان به مشارکت در باز آفرینی شهر رشت به معرفی این برند در سطح محلی ، ملی و منطقه‌ای بپردازد.

 این کمپین در ۹ گام تدوین شده و طی ۹ هفته به اجرا در می ‌آید  ؛ این گام‌ ها همسو با برنامه‌های رویداد بازآفرینی  شهر طراحی شده و در صدد است که با ایجاد همبستگی و تقویت حس تعلق به شهر و مشارکت اجتماعی و هویت شهر نشینی در شهروندان رشت  به معرفی این رویداد در قالب انجام پروژه های بزرگ شهری پرداخته و همچنان که  چگونگی و ضرورت  انجام پروژه ها را در نوسازی کالبدی برای شهروندان ملموس می‌کند ، اهمیت  و نقش آنان را در به ثمر رساندن طرح  و نوسازی اجتماعی به اثبات برساند.

هفته فرهنگی گیلان در تهران برگزار می شود

سید نظام عبدالحسین زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال، ضمن اعلام خبر برگزاری هفته فرهنگی گیلان با محورت آداب و رسوم بومی مردم شاندرمن، ماکلوان و دیلمان اظهار داشت: جلسه هماهنگی برگزاری این همایش بزرگ ملی با حضور مسئولان شهری کلان شهر تهران و شهرهای ماکلوان و دیلمان گیلان و دکتر عادل مزاری رییس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی کلانشهرهای کشور و دکتر مرتضی طالع رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی کشور و کارشناسان این سازمان در شهرداری تهران برگزار شد.

وی افزود: برنامه های هفته فرهنگی گیلان ۲۳ دی ماه امسال به مدت یک هفته و تا ۳۰ دی ماه با محوریت آداب و رسوم بومی تالش (شاندرمن و ماکلوان) و گالش (دیلمان) برگزار می شود.

شهردار شاندرمن با بیان اینکه در هفته فرهنگی گیلان آدام و رسوم، نواها و آوازها، موسیقی بومی و آیین های دینی و مذهبری و اماکن گردشگری، غذاهای سنتی و محلی و صنایع دستی استان گیلان با محوریت شهرهای یاد شده معرفی خواهد شد.

انتخاب هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

nezamntitled خبرآزاد نوشت:انتخابات هیات رییسه جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان امروز برگزار شد.در این جلسه مهندس رضا قاسمیان با ١١ رای رییس و
مهندس سینا مقدادی با ١١ رای نایب اول و مهندس مهرداد کاظمی ١١ رای نایب دوم انتخاب شدند.همچنین مهندس مجتبی نصر با ١٢ رای به عنوان دبیر
انتخاب شد.
خزانه دار به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای لازم برای دوشنبه هفته آینده انتخاب خواهد شد .

۸ سوال ندیمی حول محور سیب زمینی

ندیمی در روز نوشت های خود نوشت:گندم ، سیب زمینى !؟
پیش از پیروزى انقلاب” ماهم در نقد دنیاى امپریالیسم از ریختن گندم به دریا به عنوان روشى ناپسند یاد مى کردیم.
ودر اموزه هاى اسلامى وانقلابى مکرر از دوگناه بزرگ اسراف وتبذیر یاد کردیم.
انچه مى ماند این است که ؛
این سیب زمینى ها وبسیارى از اعمال مشابه باید پاسخگوى این مباحث باشد
١- واقعا انگیزه دفن این سیب زمینى ها بهداشت بود یا مثلاً اقتصاد؟!
٢- این کار توسط چه جمعیتى از حقیقى یا حقوقى صورت پذیرفته است؟!
٣- براى تولید این میزان سیب زمینى چقدر پول خرج شده بود؟!
۴- این میزان محصول چقدر آب نیاز داشت؟!
۵- چه اندازه نیروى کار مصروف ان گشت؟!
۶-از چه میزان خاک مرغوب براى این کار استفاده گردید؟!
٧- از چه بذر ونهاده هایى براى این کار استفاده گردید؟!
٨- چقدر عمر از نیروى انسانى وحمل ونقل ومالک ومسئول براى این کار صرف گردید؟!
البته براى دیگر محصولاتى هم که به علّت واردات بى رویه از بین مى رودو محصولاتى که اساساً برداشت نمى شود و یا از باغ و مزرعه جمع اورى نمى گردد!؟
براى محصولاتى که به نام صادرات به مقاصد صادراتى نرسیده اند و یا به دریا ریخته شده اند!؟و یا بى مسئولیتى هایى که ؛موجبات هدررفت منابع تولیدى گشته اند!؟
و یا با سوء مصرف روبرو بوده اند!؟و یا به علّت فقدان صنایع تبدیلى ازبین رفته اند!؟ و نیز به علّت کمبودهاى اموزشى وترویجى به کمال وبلوغ وپختگى ورسیدگى نرسیده اند!؟
و هزاران پرسش ازحجره هاى بازار که مانع توزیع محصولات افراد مى گردند!؟ و… همه وهمه مبناى رویکرد واپرس از این کردارهاى مبتنى بر اقتصاد بازار و طماعى هاى غیر مومنانه است.

Share