مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در جمع زنان فومنی حاضر شد

اظهار تاسف رفیعی از آمار طلاق در فومن/بازارچه فروش کالای تولیدی زنان احداث شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رفیعی بیکاری جوانان را عامل ایجاد آسیب های اجتماعی خواند و گفت:آسیبهای اجتماعی با یکدیگر مرتبط هستند اگر می خواهیم طلاق و اعتیاد کاهش یابد معضل بیکاری حل شود . نیمی از جمعیت زنان فارغ التحصیل بیکار هستند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه رفیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در نشست هم اندیشی نقش و جایگاه بانوان در توسعه سیاسی،اجتماعی و فرهنگی در فومن با اشاره به اینکه سیاست گذاری در امور بانوان از زمانهای طولانی بعد از پیروزی انقلاب در عرصه انقلابی و سیاسی و اجتماعی صورت گرفته گفت: با توجه به پتانسیل های نظام دینی و تفکرات انقلابی به قشر بانوان توجه ویژه شده است.۱۰۰_۲۵۸۶

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , رفیعی با بیان اینکه توجه و حضور زنان در  جامعه مورد توجه تمام رهبران دینی بوده است, افزود: زن باید در عرصه های مختلف حضور داشته باشد تا در خانواده خیلی مسائل را لحاظ قرار دهد.

وی از توجه استانداری گیلان به بانوان خبر داد و گفت: تمام تلاشها برای توجه به بانوان لحاظ می گردد و مباحثی که نیاز به توضیح و توجیه دارد در استانداری برای بانوان مطرح می شود.

رفیعی اولویتها را متفاوت خواند و اظهار کرد: در بیش از ۱۰ اولویت اول آسیبهای اجتماعی ممکن است رتبه گیلان متفاوت باشد  ولی آسیب های اجتماعی مرتبط با زنان در تمام استانها وجود دارد.

وی بیکاری جوانان را عامل ایجاد آسیب های اجتماعی خواند و گفت:آسیبهای اجتماعی با یکدیگر مرتبط هستند اگر می خواهیم طلاق و اعتیاد کاهش یابد معضل بیکاری حل شود . نیمی از جمعیت زنان فارغ التحصیل بیکار هستند.

۱۰۰_۲۵۸۷مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به افزایش جمعیت سالمند گیلان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این پدیده به دلیل طلاق و کاهش رشد جمعیت است.

 رفیعی از میزان آمار طلاق در شهرستان فومن ابراز تاسف نمود و گفت: این شهرستان با دارا بودن بافت متفاوت  تاریخی و مذهبی و عالم پرور باید در امر ازدواج جزو برترینها باشد.

این مسئول جمعیت زنان استان را بالاتر از مردان اعلام نمود و تاکید کرد؛باید به زنان توجه خاصی شود و خواسته هایشان برآورده شود .

وی خواستار نگاه عدالت محور دستگاه های اجرایی به زنان شد و گفت: پارک مخصوص بانوان در شهرستان فومن احداث شود.

 رفیعی خواستار توجه به بحث گردشگری و صنایع تبدیلی شد و با تاکید بر ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در بین جوانان  اظهار کرد:کودکان زیر ۱۸ سال به عنوان شهروند باید از حقوق کافی اجتماعی برخوردار باشند

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه امروز زنان روستایی در تولید محصولات کشاورزی و خانگی و صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و لی قدرت فروش ندارند, یادآور شد: بازارچه ای برای بانوان این شهر در راستای فروش کالای تولیدی اختصاص داده شود و شهرداری با همراهی فرمانداری  باید برنامه ریزی داشته باشد تا بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست امرار و معاش داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همچنین در جمع بانوان عشایر ماکلوان حضور پیداکرد و از نزدیک با انها گفتگو کرد.

 وی در این جمع خواستار توجه ویژه به عشایر شد و گفت:برای تولیدات سنتی عشایر باید بازارچه فروش راه اندازی شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خطاب به مسئولان تاکید کرد:بازارچه فروش کالا ایجاد شود و عشایر محصولات خود را با توجه به مُد  و نیاز روز تولید و فروش رسانند.
photo_2015-12-02_23-17-10

۱۰۰_۲۵۹۴

tel final1

Share