سخنگوی شهرداری رشت

تکذیب کشف آثار تاریخی و اشیاء عتیقه در پیاده راه هسته مرکزی شهر رشت

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسنی گفت: آنچه که در چند روز اخیر در بخشی از اخبار مکتوب و شفاهی منتشر شده و از آن به عنوان آثار باستانی و میراث فرهنگی یاد می شود,بقایای آجرهای قدیمی و سفال های شکسته و مخروبه سقف های شیروانی امکان و خانه قدیمی شهر رشت است که در گذر زمان تخریب و پس از فرو افتادن در مسیرهای تردد , مدفون شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا حسنی سخنگوی شهرداری رشت پیرامون شائبه ها و شایعات به وجود آمده در خصوص کشف اشاء عتیقه در زمان انجام کنده کاری های پروژه پیاده راه بافت مرکزی, گفت:متاسفانه در فضای شبکه های ارتباطی مجازی , انتشار اخبار غیرواقعی و غیرمستند یکی از آسیب هایی است که نه تنها کاربران فضای مجازی را در ابعاد کوچک بلکه کلیت جامعه را در ابعاد بزرگ تحت تاثیر قرار می دهد.

hasani_5747وی در همین خصوص ادامه داد:آنچه که در چند روز اخیر در بخشی از اخبار مکتوب و شفاهی منتشر شده و از آن به عنوان آثار باستانی و میراث فرهنگی یاد می شود,بقایای آجرهای قدیمی و سفال های شکسته و مخروبه سقف های شیروانی امکان و خانه قدیمی شهر رشت است که در گذر زمان تخریب و پس از فرو افتادن در مسیرهای تردد , مدفون شدند.

وی اظهار داشت:این تکه های کوچک اگرچه از نظر هویتی یادآور روزهای کهن شهر رشت است اما از نظر تاریخی و باستانی فاقد ارزش می باشد.
سخنگوی شهرداری رشت در خصوص عکس های منتسب به این خبر نیز با تکذیب مجدد کشف آثار باستانی قیمتی , افزود:کلیه تصاویر سکه و کوزه ها بر اساس اظهارات کارشناسان میراث فرهنگی مربوط به سایر ادوار تاریخی بوده و هیچ ارتباطی به پروژه پیاده راه نداشته و در پروژه مذکور کشف نگردیده است.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد:قطعا با تعامل دوسویه و همیشگی اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری رشت هرگونه کشف و ضبط آثار تاریخی از مجرای قانونی اعلام و به شهروندان اطلاع رسانی می شود.در فضای کنونی که شهرداری در اجرای به هنگام پروژه  نیازمند حمایت همه جانبه شهروندان و اصحاب رسانه می باشد,نشر اکاذیبی از این دست ضمن تشویش اذهان عمومی, کاهش روحیه همدلی و همکاری,تاخیر در اجرای پروژه ها  بروز و ظهور مشکل برای شهروندان را در پی خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری رشت در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری سایر دستگاه های مرتبط از جمله اداره کل میراث فرهنگی ,شاهد به ثمر رسیدن این پروژه در زمان برنامه ریزی شده باشیم.

tel final1

Share