امام جمعه بندر انزلی

احزاب نباید مورد سو استفاده جریان ها قرار گیرند/انزلی شهر بسیار سیاست زده ای است/قانون مداری، شرط اولیه فعالیت احزاب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود بندرانزلی را شهری بسیار سیاست زده خواند و تاکید کرد : این صحیح است که در انتخابات پیش رو شور انتخاباتی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما همانطور که مطلع هستید اگر احزاب بخواهند بر سیاست زدگی این شهر بیفزایند هم خودشان و هم مردم این شهر ضرر می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی ،حجت الاسلام  سید عبدالجواد شمس الدین در دیدار با اعضای حزب کارگزاران استان گیلان و همچنین چند تن از اعضای این حزب در شهرستان وجود تشکل ها و احزاب قانونی را که می توانند باعث تحرک ، نشاط و افزایش آراء مردمی شوند را پسندیده خواند و میسر شدن آن را مشروط بر چند اصل مهم دانست و تصریح کرد : در چنین احزابی عموما دستورات از بالا به پایین ابلاغ می شود فلذا باید توجه کرد که نباید مورد سو اسIMG_3478تفاده قرار بگیریم و نه از افراد و اعضا خود سو استفاده کنیم.

وی که معتقد بود در ایران تا به حال احزاب به خوبی شکل نگرفته اند و از آنان استفاده مطلوب نشده است اظهار کرد: این ها از آفت هایی است که وجود دارد و اینکه ما در اسلام احزابی بدین شکل داریم و یا خیر جای تعمل و بحث فراوان دارد.

امام جمعه بندرانزلی همچنین حدیثی از امام علی (ع) را مصداق این جمله خود برشمرد و اضافه کرد: حدیث شریف ایشان که به فرزندان خود فرمودند نباید ظلم کنید و نباید زیر بار ظلم بروید را می توان به این موضوع تسری داد.

*احزاب نباید مورد سو استفاده جریان ها قرار گیرند / قانون مداری، شرط اولیه فعالیت احزاب است

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در ادامه این دیدار که به مناسبت آغاز فعالیت حزب کارگزارن در بندرانزلی انجام می شد افزود : اگر مجموعه ای در بعضی از مواقع مورد سو استفاده جریان هایی قرار بگیرد و خدای ناکرده دشمن از آن مجموعه استفاده ابزاری داشته باشد قطعا مطلوب نیست و این ضربه ای است که به آن مجموعه وارد شده است و مردم نیز این موضوعات را به خوبی می فهمند.

وی تاکید کرد: احزاب هم اگر جایگاهی در بدنه جامعه و میان مردم پیدا کردند سعی نکنند که از اعضا و مردم عادی به عنوان سیاهی لشکر استفاده کنند و به دنبال مقاصد خود باشند، این خیلی جوانمردانه نیست و با فرهنگ معرفتی و دینی، اعتقادی و ملی ما در تضاد است لذا این ها آسیب هایی است که عموما دامنه ی احزاب را می گیرد.

حجت الاسلام شمس الدین همچنین به فعالیت مقطعی و کوتاه مدت برخی احزاب نیز اشاره کرد و گفت: در نزدیکی انتخابات بر اساس شرایط و جو انتخاباتی حاکم بر جامعه برخی حزب ها شکل می گیرند و بعد از اینکه رای هایشان را گرفتند و نتیجه مطلوبشان حاصل شد دیگر با مردم کاری ندارد و اگر هم رای هم نیاوردند رو به افول می روند و یا گاهی اوقات از قانون عدول می کنند .

وی همچنین توصیه مهمی را نیز خطاب به اعضای این حزب در شهرستان مطرح کرد و افزود : افراد انتخاب شده همگی از چهره های شناخته شده در شهرستان هستند لذا در فعالیت های خود به این موضوع مهم که عنوان شد توجه ای ویژه داشته باشند تا ان شاالله تلاششان مثمر ثمر قرار گیرد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه اضافه کرد: اگر سعی بر این باشد که بخواهیم رضایت پروردگار متعال را جلب کنیم قطعا در دنیا و آخرت سرافزار خواهیم بود و هرگز شرمنده نخواهیم شد و باید به این جمله اعتقاد داشته باشم که او تمام آشکار و پنهان ما را می بیند و اعتقاد به این جمله قطعا باعث می شود که او به بنده خود در جامعه آبرو بدهد و اگر همه عالم هم مهیا شوند که او را از بین ببرند پروردگار متعال حافظ او خواهد بود.

*بندرانزلی شهر بسیار سیاست زده ای است / در انتخابات ،میان مردم تفکر و تعقل تقویت شود

حجت الاسلام شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود بندرانزلی را شهری بسیار سیاست زده خواند و تاکید کرد : این صحیح است که در انتخابات پیش رو شور انتخاباتی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما همانطور که مطلع هستید اگر احزاب بخواهند بر سیاست زدگی این شهر بیفزایند هم خودشان و هم مردم این شهر ضرر می کنند فلذا در زمان انتخابات میان مردم تفکر و تعقل تقویت شود تا وقتی که می خواهند رای بدهند بداند به چه کسی رای می دهند و صلاحشان چیست.

وی در ادامه به میثاق احزاب که با عنوان اعتقاد به نظام اسلامی و قانون اساسی از آن یاد می شود نیز اشاره و میسر شدن آن را مشروط بر اعتقاد کامل به این موضوع برشمرد و خاطر نشان کرد : گاهی اوقات این مهم فقط در قالب یک شعار در میان احزاب باقی می ماند و در شرایط خاص از آن تمکین نمی کنند لذا باید علاوه بر اینکه نظام اسلامی و قانون اساسی را یک میثاق دانست ، باور قلبی و اعتقاد راسخ به آن نیز داشته باشیم و تمام بخش های مجموعه نظام را از خود بدانیم.

امام جمعه بندرانزلی همچنین خطاب به تمامی احزاب فعال در نظام اسلامی گفت : اگر تمامی احزاب نظام اسلامی را از خود بدانند به یکدیگر ضربه نخواهند زد ، اگر هم کسی در انتخابات رای نیاورد نه تنها لطمه ای نمی زند بلکه کنار هم نخواهد نشست و یاری گر و برطرف کننده مشکلات نظام خواهد بود.

IMG_3497

*عامل موفقیت احزاب این است که خود را از نظام و حقیقتا نظام را از خود بدانند

حجت الاسلام شمس الدین در پایان سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت : هنوز از فضای انتخاباتی دو سال پیش دور نشده ایم ، خیلی از افراد در آن زمان در خصوص رفع مشکلات اقتصادی طرح و برنامه داشتند اما سوال این جا است که چرا بعد از اینکه رای نیاوردند یاری گر دولت نبودند و در رفع مشکلات اقتصادی همین مردم گام بر نداشتند ؟ فلذا اعتقاد بنده این است که مردم اگر چنین استنباطی را ببینند که احزاب خود را از نظام و حقیقتا نظام را از خود میدانند قطعا پیشرفت چشم گیری در مسائل مختلف کشور حاصل خواهد شد و راه میسر شدن القا این مهم در جامعه از احزاب و تشکل ها می گذرد.

گفتنی است پیش از بیانات امام جمعه شهرستان بندرانزلی، عبدالرضا بی‌ آزار، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گیلان در ابتدا سخنان خود با تبریک روز پژوهش به پژوهشگران دینی به جذب جوانان و کم کردن فاصله بین جوانان نسل امروز و نسل اول انقلاب اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با وجود شما در شهرستان یک پیوند دائمی بین جوانان فعال و دلسوز انقلاب با جایگاه روحانیت، دین و دینداری ایجاد شده است که ما نیز امیدواریم با کمک و راهنمایی شما بزرگان روز به روز طبق اهداف جمهوری اسلامی بر دلسوزان و علاقمندان این نظام افزوده شود.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از یک وحدت و همدلی و استفاده از تکنولوژی روز به جهانیان ثابت کرد که اسلام دین محبت ، رفاقت و حکومت داری است افزود : همان طور که مقام معظم رهبری در نامه دوم خود به جوانان غربی به آنان یادآور شد که اسلام حقیقی اسلامی داعشی نیست ما نیز باید این را به جهانیان اثبات کنیم.

بی آزار اضافه کرد: ما پوست و گوشتمان در این نظام شکل گرفته است فلذا بر ما واجب است مشروعیت نظام را با کارهای خوبی که همه انجام می دهند به بیگانگان ثابت کنیم.

وی در ادامه به تاریخچه حزب کارگزاران اشاره کرد و افزود : ۲۰ سال از تاسیس حزب کارگزاران می گذرد و با فعالبت های خود در چهارچوب قانون اساسی تاثیر خوبی بر توسعه کشور دارد در کارهای عمرانی نیز نقش به سزایی ایفا کرده است.

بی آزار همچنین در پایان سخنان خود گفت : هدف از ورود به صحنه و دامنه فعالیت های ما منحصر به انتخابات نبوده و خوش حال خواهیم شد به مردم و مسئولان کمک کنیم و اکنون نیز با گسترش این حزب در تلاش هستیم انتخاب اعضا از میان معتمدین هر شهرستان باشد.

IMG_3487

tel final1

 

Share