ندیمی در یک همایش:

اجرای پروژه «جاده بام سبز و بام آبی» چه شد؟/کاری کنید مردم بدانند که تالاب سوستان وجود دارد/بعضی گردشگری را برای سخنرانی، ویترین، مصاحبه، مصادره، پست و غیره می خواهند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه «جاده بام سبز و بام آبی» که ردیف دار و کد دار در بودجه است و ردیف ملی دارد، اظهار داشت: آقای علیزاده به عنوان متولی گردشگری استان هم باید پیگیری کند که اجرایی شدن پروژه چه شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , به نقل از «زبان گویا» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در سمینار «گیلان، میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری» که در سالن اجتماعات «حزین لاهیجی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد با اشاره به اینکه گردشگری در استان گیلان می تواند رتبه اول در بین توانایی های هفتگانه موجود در کشور باشد، گفت: لاهیجان و سیاهکل یکی از ارکان گردشگری گیلان است.

nadimi_9261 (2)ندیمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص مصوبه دولت وقت به عنوان «شهر نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی لاهیجان» گفت: هدف این بود که همه را متوجه برند شهر لاهیجان سازیم.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از هفت توانایی ملت ایران، گیلان، لاهیجان و سیاهکل است، افزود: اگر در سیستم اجرایی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، هم پوشانی داشته باشیم و پروژه ها را با هم تقسیم و یک مجموعه یا بسته تهیه شود، خیلی از مسائل ها مرتفع می شود، ولی مشکل این است که جزیره ای فکر می کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه «جاده بام سبز و بام آبی» که ردیف دار و کد دار در بودجه است و ردیف ملی دارد، اظهار داشت: آقای علیزاده به عنوان متولی گردشگری استان هم باید پیگیری کند که اجرایی شدن پروژه چه شد؟ زیرا این پروژه فقط مخصوص وزارت راه و شهرسازی نیست بلکه در پیوست آن در بودجه، راه و شهرسازی با گردشگری نوشته شده است.

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به تالاب سوستان به عنوان یکی دیگر از مناطق گردشگری لاهیجان، گفت: این تالاب با توجه به اینکه در محل زادگاه مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری ما نیز است، باید مورد توجه و اقدامات ویژه قرار گیرد تا مردم بدانند که تالاب سوستان وجود دارد، نه اینکه با دیدن آن، متوجه منطقه ی گردشگری شوند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید جاذبه های گردشگری ما را بدانند و بشناسند، اظهار داشت: مردم، گردشگران و توریستان باید شناختی از تالاب بین المللی امیرکلایه ی لاهیجان با فاصله یک جاده تا کنار دریا شوند، مردم باید وجه تسمیه شاه نشین کوه را بدانند و به آنها بگوییم که این کوه، خداداد است نه خلق ساخت.

ندیمی با اشاره به اینکه کشورهایی مثل روسیه آرزوشان بوده که ساحل ایران را داشته باشند، گفت: ما چه کرده ایم تا از نوار ساحلی و از آب های خزر استفاده کنیم؟

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اعلام این مسئله که بعضی، گردشگری را برای سخنرانی، ویترین، مصاحبه، مصادره، پست و غیره می خواهند، گفت: سازمان گردشگری ما در تعامل با شهرداری های کشور چه کرده است؟

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید از بستگی، وابستگی، غالبی اندیشیدن و تکراری حرف نزدن، ذهن را خالی کنیم، ولی به نظر میرسد برخلاف ادعاهایمان، ضمخت هستیم.

Share