در منطقه 2 رشت برگزار شد:

اجرای نقاشی دیواری به مناسبت روز ترافیک و کودک توسط سازمان تاکسیرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اجرای نقاشی دیواری به مناسبت روز ترافیک و کودک توسط سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و با مشارکت شهرداری منطقه ۲ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی ،photo_2015-12-19_13-34-18اجرای نقاشی دیواری به مناسبت روز ترافیک و کودک توسط سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و با مشارکت شهرداری منطقه ۲ برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت روز ترافیک و کودک با حضور ثابت قدم شهردار رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست، دکتر جمالی عضو شورا، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، امیرلو مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رشت، مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری رشت و جمعی از مدیران و مسئولین شهرداری رشت در خیابان امام خمینی (ره) و در مسیر خط ویژه اتوبوس برگزار شد تعدادی از کودکان به صورت نمادین یکی از دیوارهای این مسیر را نقاشی کردند.

محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم با اشاره به اینکه باید آموزش فرهنگ ترافیک از مدارس و مهدهای کودک آغاز شود اظهار داشت: شهرداری رشت برای نهادینه سازی فرهنگ درست ترافیک و قانون پذیری در این حوزه برنامه های مدونی را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر رشت برنامه های اجرایی مدونی در دستور کار قرار گرفته است گفت:توسعه فرهنگ پیاده روی نیاز به ایجاد زیرساخت و فرهنگ سازی دارد.

شهردار رشت افزود: قانون مداری در حوزه حمل و نقل مهم ترین راه کاهش آلودگی های ترافیکی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه و وقت است و در این بین آموزش کودکان می تواند بسیار راهگشا باشد.

ثابت قدم با اشاره به تلاشهای مدیر عامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شهرداری منطقه دو در اجرای برنامه های ترافیکی اظهار کرد: انتظار می رود تمام شهرداری های مناطق رشت در راستای ارتقای فرهنگ حمل و نقل عمومی و ترافیک گام بر دارند.

وی با بیان اینکه رعایت مقوله های ترافیکی نه تنها از هدر رفت سرمایه ها جلوگیری می کند بلکه باعث می شود هر گونه توسعه با شدت بیشتری پیگیری شود تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه ترافیک را به همه شهروندان توصیه می کنم.

در این مراسم مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی با اشاره به فعالیت های فرهنگی این سازمان در راستای توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این سازمان در راستای منویات شهرداری رشت برنامه های حمل و نقل را دنبال می کند و تمام تلاش این سازمان نهادینه کردن برنامه های فرهنگی در جامعه هدف خود است.

رضا رسولی نیز در این مراسم با اشاره به تدوین تقویم منسجم و برنامه ریزی شده در قالب نیازهای فرهنگ ترافیک در شورای اسلامی رشت افزود: انجام فعالیت حمل و نقل نیاز به زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی دارد

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین کودکان برای آینده روشنی را برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

وی بابیان اینکه در دستورکار سازمان حمل و نقل شهرداری رشت مناسب سازی چند نقطه در حوزه ترافیکی برای کودکان قرار دارد اظهار داشت:این زمینه سازی ها آینده بهتری را برای شهر به ارمغان می آورد.

رسولی گفت: از تلاش های سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل و ترافیک شهرداری رشت در اجرای برنامه های تدوین شده تشکر و قدر دانی ویژه دارم.

در پایان، دیوار انتخاب شده توسط شهرداری توسط کودکان نقاشی و رنگ آمیزی شد.

photo_2015-12-19_12-54-26 photo_2015-12-19_13-14-03 photo_2015-12-19_13-14-18

tel final1

Share