فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خبر داد:

اجرای حکم قضایی در بافت تاریخی ماسوله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از رفع آثار تخلف در یکی از ساختمان های شهر تاریخی ماسوله خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از رفع آثار تخلف در یکی از ساختمان های شهر تاریخی ماسوله خبر داد.۸۱۸۸۵۱۹۶-۷۰۳۸۶۶۲۱

سرهنگ علی خجسته اظهار کرد: صدور حکم قضایی برای ساخت و ساز خارج از حریم، فرآیندی است که بصورت جدی از سوی این اداره کل بر اساس اجرای قانون مجازات اسلامی اجرایی می شود.
وی افزود: در چند ماه گذشته، فردی بدون توجه به ضوابط مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام با ساخت و ساز غیرمجاز در شهر تاریخی ماسوله کرده بود که یگان حفاظت و پایگاه پژوهشی ماسوله، در راستای حفظ و صیانت از بافت تاریخی این شهرک، پس از سیر مراحل قانونی، با داشتن حکم قضایی و همکاری مالک نسبت به رفع آثار تخلف اقدام کرد.
سرهنگ خجسته خاطرنشان کرد: این اداره کل با اجرای اقداماتی از جمله ثبت ماسوله در فهرست آثار ملی، ثبت ضوابط حریم و بازنگری آن ، تخصیص اعتبار در سطح استانی و ملی به منظور احیای بافت تاریخی، جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد و نیز برگزاری نشست های تخصصی با همکاری استادان دانشگاه، مسئولان و اهالی ماسوله درصدد صیانت از بافت ارزشمند و تاریخی ماسوله است.
بافت تاریخی ماسوله در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۹۰ و حریم این شهرک تاریخی در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هم اینک برای ثبت جهانی آماده می شود.

tel final1

Share