به مناسبت شب یلدا

اجرای برنامه «قصه‌های شب چله مادر بزرگ» در کتابخانه تخصصی کودکان باران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از اجرای برنامه«قصه‌های شب چله مادر بزرگ» به مناسبت شب یلدا در کتابخانه تخصصی کودکان باران، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از اجرای برنامه«قصه‌های شب چله مادر بزرگ» به مناسبت شب یلدا در کتابخانه تخصصی کودکان باران، خبر داد. IMG15072337

زهرا بدن‌آرا، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از اجرای برنامه«قصه‌های شب چله مادر بزرگ» به مناسبت شب یلدا خبر داد و اظهار کرد: این برنامه ساعت ۱۶ فردا(۲۹ آذر) در کتابخانه تخصصی کودکان باران، برگزار می‌شود.

بدن آرا با ابراز خوشحالی از اینکه نخستین کتابخانه کودک گیلان به نام«کودکان باران» که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در رشت افتتاح شده است با گذشت یک‌ماه از افتتاح آن با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تا کنون بیش از یکصد عضو گرفته است، گفت: در این کتابخانه برنامه‌های متعددی را برای کودکان در نظر گرفته‌ایم که برگزاری برنامه قصه‌ گویی توسط مادر بزرگ‌ها در شب چله برای کودکان یکی از این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: هر کس که تمایل داشته باشد می‌تواند در این برنامه شرکت کند اما به دلیل استقبال خوب از این طرح، بهتر دیدیم که علاقه مندان برای کسب اطاعات بیشتر و حضور در این برنامه زودتر به کتابخانه کودکان باران مراجعه و یا با شماره ۳۳۸۳۳۷۶۲ تماس حاصل کنند.

بدن آرا با بیان اینکه در این کتابخانه بیشتر با کودکان سرو کار داریم و ظرف تحمل آنها نیز پایین است باید شرایط را به گونه‌ای آماده کنیم که اجرای برنامه‌ها برایشان خسته کننده نباشد، افزود: در صدد هستیم که نمادهای شب چله را نیز با نماهای خاص در فضای برگزاری این برنامه نیز داشته باشیم تا شرکت کنندگان بهتر در فضای شب چله قرار بگیرند.

بدن آرا در ادامه با اشاره به اینکه این کتابخانه از ساعت۷:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر میزبان رده خردسال از یکسال تا مقطع پایان ابتدایی است، گفت: در این کتابخانه هر هفته، عصر یکشنبه‌ها برنامه خوانش متون کهن از جمله شاهنامه، کلیه و دمنه، سعدی و.. را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین هر هفته، عصر چهارشنبه‌ها نیز قصه‌خوانی برای کودکان را برگزار می‌کنیم.

بدن آرا خاطر نشان کرد: همکاران آموزش دیده ما می‌توانند در خواندن قصه، انتخاب کتاب و اجرای برنامه‌ها تا جایی که نیاز باشد، به کودکان کمک کنند.

استان گیلان یکصد کتابخانه عمومی، ۸۴ کتابخانه نهادی، ۱۵ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل به همراه ۴۱ هزار و ۴۰۰ عضو فعال، دارد.

tel final1

Share