فرماندار رشت خبر داد:

آغاز نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در گیلان از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در گیلان از دقایقی پیش آغاز شد.

۲۰۱۵۱۱۲۶۱۱۵۸۲۷_mahdavi58فرماندار رشت گفت: کار ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد.

سید عیسی مهدوی گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان از امروز جمعاً به مدت ۷ روز از ساعت ۸ صبح تا۱۴:۳۰  به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ضرورت ندارد که نمایندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند افزود: واجدین شرایط قانونی میتوانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد با در دست داشتن ۱۲ قطعه عکس جدید ۶*۴ و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه به این فرمانداری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

رئیس حوزه اصلی انتخابیه مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان گفت: داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان به موجب ماده ۳ قانون انتخابات مجلس مذکور باید به هنگام ثبت نام واجد شرایط اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسایل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن سوابق سوئ سیاسی و اجتماعی باشند.

 سید عیسی مهدوی ادامه داد: مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می باشند و کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً و یا ضمناً اجتهاد آنان را تایید کرده باشد از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

فرماندار رشت با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری فقط در شورای نگهبان انجام می شود  گفت :براساس جدول زمان بندی و طبق ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، زمان تبلیغات داوطلبان نمایندگی این مجلس از ۲۲ بهمن تا ۵ اسفند به مدت ۱۴ روز تعیین شده است.

پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

tel final1

Share