با دستور وزیر کشور

آغاز روند اجرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گیلان همزمان با سراسر کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: با دستور وزیر کشور ، روند اجرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: با دستور وزیر کشور ، روند اجرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز آغاز شد.

ENTEKHABATوی ادامه داد : براساس جدول زمانبندی ، نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندار گیلان  گفت : داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده جمعاً به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری رشت  یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۴×۶ ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود گفت : گیلان در مجلس خبرگان رهبری ۴ نماینده دارد.

محمد احمدی پور در خصوص زمان نام نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از روز شنبه  بیست و هشتم آذرماه تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد و داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به وزارت  کشور، فرمانداریهای مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها ، کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

گفتنی است رحمانی فضلی در نامه ای به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری سراسر کشور، دستور آغاز روند اجرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد.
متن کامل نامه وزیر کشور خطاب به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری سراسر کشور بدین شرح است:
فرمانداران محترم مراکز حوزه های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری سراسر کشور
سلام علیکم
در اجرای مواد ۵ و ۹ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری امور اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز شنبه مورخ ۲۱/۹/۱۳۹۴ آغاز می گردد و در روز جمعه مورخ ۷/۱۲/۱۳۹۴ اخذ رای به عمل خواهد آمد.
با عنایت به اینکه هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه و هیاتهای اجرایی حوزه های فرعی باید همزمان از روز شنبه مورخ ۲۱/۹/۹۴ حداکثر در مدت ۵ روز تشکیل شوند.مقتضی است بر اساس قانون، آیین نامه اجرایی و دستورالعمل مربوطه و در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه های صادره از سوی ستاد انتخابات کشور نسبت به تشکیل هیات اجرایی و سایر مراحل قانونی اقدام لازم را بعمل آورده و نتیجه اقدامات را به ستاد انتخابات کشور منعکس نمایید.
ضمنا اضافه می شود که داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصا و یا بوسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد میتوانند از روز پنج شنبه مورخ ۲۶/۹/۹۴ تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۲/۱۰/۹۴ جمعا به مدت ۷ روز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری مرکز استان) یا به وزارت کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات تلقی می گردد بنابر این وصول آن را طبق فرم شماره دو سریعا به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.
عبدالرضا رحمانی فضلی

tel final1

Share