آئین اختتامیه مسابقه سراسری عکاسی« امروز عاشورا»با معرفی نفرات برتر برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین مسابقه‌ی سراسری عکاسی « امروز عاشورا » با حضور مشاوران و مدیران سازمان با همراهی هنرمندان و اهالی فرهنگ در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین مسابقه‌ی سراسری عکاسی « امروز عاشورا » با حضور مشاوران و مدیران سازمان با همراهی هنرمندان و اهالی فرهنگ در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

Ekhtetamie-jashnvare-aks-emroz-ashora-2-1394.09.16در آیین اختتامیه این سوگواره مجید فاتحی معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان ضمن تقدیر از مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در اجرای این سوگواره ، هنر را بهترین وسیله برای شناساندن و تبلیغ شعائر مذهبی علی الخصوص واقعه عظیم عاشورا دانست. و بر ادامه چنین اقداماتی در جهت ارتقاء سطح فرهنگی منطقه تاکید کرد.

بنابر این گزارش ،هیأت داوران این سوگواره متشکل از محمدرضا بهارناز، کریم ملک مدنی و محمد گلچین با ارج نهادن به یکایک شرکت کنندگان ،  از بین ۲۷۹۱ عکس از ۵۵۸ شرکت کننده (شامل ۲۱۲۰ عکس در بخش عکاسی با دوربین و ۲۵۹ عکس در بخش عکاسی با موبایل) ، تعداد۲۳۷۹قطعه عکس را از نقطه نظر سوژه و تکنیک قابل رقابت ارزیابی کردند.که در بخش اصلی:به ترتیب حسین نظری از زنجان ، افشین آذریان از اصفهان و علی حسنعلیزاده را حائز رتبه اول تا سوم و در بخش جنبی: آقایان سعید شیرخانی ، سینا شکاری و اصغر عاصم کفاش به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم دانستند. که با اهداء لوح تقدیر ، جایزه نقدی و تندیس سوگواره از ایشان تجلیل بعمل آمد و همچنین اثر سیده معصومه آذرانی از سوی هیأت داوران و اثر علیرضا دولتی از طرف دبیرخانه سوگواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است : دبیرخانه این سوگواره فعالیت خود را به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان از اول مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز و با هدف رسیدن به زبان گویای هنر در یادآوری مناسبات و تبلیغ دارایی های مذهبی، تبدیل کردن شعارهای مذهبی به نشانه ها و الگوهای هنری، تولید و نشر آثار هنری با مضامین مذهبی ،فراخوان مسابقه عکاسی را در دو بخش اصلی (عکاسی با دوربین) و جنبی (عکاسی با موبایل) تنظیم و از طریق سایت رسمی سازمان و رسانه های مکتوب و مجازی به اطلاع عموم علاقمندان رسانده است .

 نمایشگاه آثار منتخب و برگزیده این مسابقه از تاریخ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۴به مدت یک هفته در نگارخانه ی آسمان به آدرس گیلان، منطقه آزاد انزلی، بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری ، مجتمع تجاری کاسپین در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

tel final1

Share