سخنگوی شورای شهر رشت

ماجرای قطع همکاری با مشاوری که قرارداد ۲۸۰ میلیون تومانی امضا کرده بود اما حتی به اندازه یک برگه هم کارایی نداشت/نصب پنج المان در پیاده راه فرهنگی رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش در خصوص علت قطع همکاری با مشاور طرح پیاده راه گفت:در رابطه با طرح پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان با مشاوری قرارداد بسته شد اما بعد از دو ماه حتی به اندازه یک برگه پیشنهاد از سوی مشاور ارائه نشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مظفر نیکومنش نودهی سخنگو شورای شهر رشت در هفتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت خواستار کاشت درختان میوه بومی در معابر شد و گفت:این کار هزینه ی چندانی برای شهرداری ندارد.وقتی شهرداری رشت سالیانه میلیاردها تومان هزینه جهت کاشت گل با عمر کوتاه مدت و فصلی صرف می کند در این راستا پیشنهاد می کنم شهرداری خودش اقدام به پرورش این گل ها کند و از افراد بیکاری که  سازمان هستند برای پرورش گل بهره بگیرد.

NIKOO_3933این عضو شورای شهر اضافه کرد:با این کار شهرداری می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال درآمد زایی نیز داشته باشد و از هزینه های خود بکاهد.

مدیرعامل سازمان آرامستان ها عملکرد بسیار ضعیفی دارد

نیکومنش تاکید کرد: احساس می کنم شهرداری رشت  به دنبال توسعه پایدار نیست .ما حاضریم جیب خودمان را خالی کنیم تا پیمانکار راضی بماند . اگر در باغ رضوان گلفروشی و سنگ فروشی بزرگی داشته باشیم درآمد خوبی کسب می شود اما متاسفانه مدیرعامل سازمان آرامستان ها عملکرد بسیار ضعیفی دارد و پیشنهاد می دهم سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت در این زمینه ورود کند.

نیکومنش در خصوص علت قطع همکاری با مشاور طرح پیاده راه گفت:در رابطه با طرح پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان با مشاوری قرارداد بسته شد اما بعد از دو ماه حتی به اندازه یک برگه پیشنهاد از سوی مشاور ارائه نشد و بعد از پیگیری متوجه شدیم با ایشانقرارداد ۲۸۰ میلیون تومانیامضا شده است و همین مشاور از دو نفر مهندس ناظر صفر کیلومتر استفاده می کرده و فقط ماهی ۷۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می کرده است.

وی ادامه داد:این مشاور برای پروژه  پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب هم قرارداد ۳۰۰ میلیون تومانی بسته بود اما بازهم کاری نکرد و به همین دلیل نیز عزل شد.

نصب پنج المان در پیاده راه فرهنگی رشت

مدیرعامل  سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه از  تقسیم ۲۰۰ هزار درخت نهال رایگان بین مردم و کاشت نهال به صورت نمادین در مدارس خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه پیامکی شعارهای شهروندان درخصوص درختکاری، پخش بروشور ها در زمینه درختکاری از دیگر برنامه های این سازمان در روز درخت کاری است.

حامد بشر دانش یادآور شد: نوسازی پارک ها، رنگ آمیزی جداول و المان ها، مرمت مبلمان پارک ها، استفاده و کاشت از گل های پیازی از برنامه های ما جهت استقبال از بهار است.

وی عنوان کرد: در راستای المان های فرهنگی پیاده راه قبلا ۱۳ نقطه توسط مشاور پیشنهاد شده بود اما با تغییر مشاور این تعداد به  به ۵ نقطه کاهش یافت که دو عدد در خیابان سعدی با رویکرد فرهنکی، دو عدد در خیابان امام با رویکرد اقتصادی و اجتماعی و یک عدد در میدان اصلی می باشد اما تا کنون طرحی به سازمان ارجاع نشده است.

tel final1

Share