انتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان گیلان از اظهارات وزیر کشور

با شعار و حرف نمی‌شود مانع ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست و انتخابات شد/ رحمانی فضلی اگر کاری نمی‌تواند انجام بدهد، شجاعانه بگوید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با تاکید بر اینکه من از فرمایش وزیر کشور در مورد وجود پول‌های کثیف در تعجب هستم می‌گوید: من از آقای رحمانی فضلی خواهش می‌کنم کاری که نمی‌تواند انجام بدهد، شجاعانه بگوید که در مورد پول‌های کثیف نمی‌توانم کاری بکنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روزنامه مردم سالاری , غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور در خصوص پول‌های کثیف می‌گوید: وزیر کشور می‌گوید پول‌های کثیف باعث نگرانی است و نیاز به مراقبت دارد. اما سوال ما از ایشان این است که چگونه باید مراقب باشیم؟

jafarzade_1496وی با تاکید بر اینکه با شعار که نمی‌شود مانع ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست و انتخابات باشیم می‌افزاید: متاسفانه همه چیز در اندازه رویا مطرح می‌شود و از واقعیت کمتر سخن می‌گوییم در حالی که با حرف نمی‌شود جلوی فساد و رانت و پول‌های کثیف را گرفت.

نماینده رشت می‌گوید: وقتی در نظام بانکی تا بدین اندازه رانت و فساد وجود دارد و ما هیچ گونه کنترل و نظارتی بر آن نداریم و هرکسی می‌تواند هر پولی را بدون نگرانی و دردسر جابجا کند، تکلیف روشن است.

وی با یادآوری اینکه مسوولان اعلام کرده اند که ۳میلیارد دلار پول قاچاق مواد مخدر در اقتصاد ایران اثر گذار است ،گفت: وقتی کلی اتفاقات ناگوار اقتصادی و امنیتی و سیاسی در این کشور می‌افتد که منشا آن پول است و همه می‌دانند که در این کشور نظارتی بر پول‌ها نیست، چگونه باید منکر وجود پول‌های کثیف باشیم؟

جعفرزاده با تاکید بر اینکه باید با پول‌های کثیف و کسانی که این پول‌های را جا به جا می‌کنند، برخورد شدید کنیم می‌افزاید: در این شرایط بحرانی، وقتی آقای رئیس جمهور با کمال تاسف می‌گوید که ما به حریم شخصی افراد ورود نمی‌کنیم و حسابهای بانکی و پول‌هایی که جا به جا می‌شود را ردگیری نمی‌کنیم، ضمن همه احترامی‌که برای ایشان قائل هستم، باید تاکید کنم که این حرف کاملا اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت باید بر درآمدها و هزینه‌های مردم، از سرمایه و داریی گرفته تا نقدینگی در گردش احاطه داشته باشد می‌گوید: شرایط تمام دنیا بدین شکل است که هر گونه جا به جایی پول را رصد می‌کنند تا مبادا منشا آن مساله دار باشد یا از مسیری تامین شود که زیان آور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با پذیرفتن اینکه من نباید از حساب شما مطلع باشم و شما هم نباید از دارایی من مطلع باشید می‌گوید: این درست است که مردم نباید در زندگی یکدیگر دخالت داشته باشند و درست است که این حریم شخصی من است، ولی این حریم شخصی وقتی مساله دار می‌شود که دولت و حاکمیت را محکوم کنیم که باید بی تفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت باید بر گردش مالی زندگی افراد نظارت داشته باشد می‌افزاید: تا زمانی که هرکسی هر کاری دلش می‌خواهد، انجام می‌دهد و دلالی، سفته بازی و واسطه گری در این کشور بخشی از اقتصاد ما را اداره کند، نگرانی از وجود پول‌های کثیف شعار است و برخورد با آن در حد حرف است.

جعفرزاده وزیر کشور را به مناظره دعوت می‌کند و می‌گوید: من حاضر هستم در یک شبکه تلویزیونی با آقای رحمانی فضلی در برابر دیدگان مردم بحث کنیم و ایشان بفرمایند که چطور می‌توانند با پول‌های کثیف مبارزه کنند؟

وی با طرح این پرسش که مگر وزیر کشور می‌تواند پول کثیف را کنترل کند می‌گوید: وقتی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور هیچ برنامه ای برای کنترل درآمدها و هزینه‌ها ندارد و به وضوح می‌بینیم که یک نفر در یک شب میلیاردر می‌شود، جلوگیری از پول‌های کثیف شعاری بیش نیست.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی‌با یادآوری اظهارات اخیر بابک زنجانی در دادگاه می‌افزاید: این فرد وقتی به دلیل بدهی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی به شرکت نفت در بند قانون است و با تدابیر امنیتی به دادگاه رفت و آمد می‌کند، اما بدون هیچ گونه نگرانی در برابر قاضی می‌گوید که من در بانک ۲۲میلیارد یورو پول نقد دارم، آیا جای تاسف ندارد؟

وی با طرح این پرسش که چرا قاضی دادگاه از وی سوال نمی‌کند که چطور این همه پول را به دست آورده اید می‌گوید: مگر غیر از این است که این فرد یک کارخانه شامپو‌سازی داشته و شامپو تقلبی عرضه می‌کرده!؟ مگر غیر از این است که در جزیره کیش ، چک ۱۰۰میلیون تومانی این آقا برگشت می‌خورد و با مخفی شدن در صندوق عقب پراید فرار می‌کند؟ چرا دستگاه قضا سوال نمی‌کند شما که ۳شناسنامه دارید، این همه پول را از کجا به دست آورده‌اید؟

جعفرزاده با تاکید بر اینکه اگر می‌توان در مدت ۱۰ سال از راه درست میلیاردر شد، بیایند کلاس بگذارند و برای این همه افرادی که بیکار هستند شغل و درآمد درست کنند اظهار کرد: این فساد اقتصادی نشان می‌دهد دستگاه قضا یا سازمانها و ادارات دیگر مقصر نیستند، بلکه بانک‌های ما مقصر هستند و سیستم اقتصادی کشور مشکل دارد.

نماینده رشت در ادامه افزود: اگر به حساب‌های مالی مردم رسیدگی شود، همه باید از رفتارهای اقتصادی خودمان بترسیم و بدانیم که حاکمیت از درآمد همه افراد در هر رده ای خبر دارد و گردش مالی همه را کنترل می‌کند.

وی با انتقاد از کسانی که با ورود حاکمیت به دارایی و گردش مالی افراد مخالفت می‌کنند می‌گوید: آنرا که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟ مثالی می‌زنم. همسر کلینتون که رییس‌جمهور است، یک ماشین به قیمت ۳۵۰۰ دلار می‌خرد و پول آن را به صورت نقدی پرداخت می‌کند. اما چون در آن مملکت حساب و کتاب است، بلافاصله دادگاه نامه‌ای به منزل آقای کلینتون ارسال می‌کند و می‌پرسد که همسر شما این پول را از کجا آورده است، چرا نقدی پرداخت کرده‌اید و از سیستم بانکی پرداخت نکرده‌اید. دادگاه آمریکا اعلام می‌‌کند که این کار مصداق پولشویی است و بقیه مسائل به دنبال آن مطرح می‌شود. باید بپذیریم که وضعیت اقتصادی در این کشور درست است و کار ما اشکال دارد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه من از فرمایش وزیر کشور در مورد وجود پول‌های کثیف در تعجب هستم می‌گوید: من از آقای رحمانی فضلی خواهش می‌کنم کاری که نمی‌تواند انجام بدهد، شجاعانه بگوید که در مورد پول‌های کثیف نمی‌توانم کاری بکنم. مگر سیستم بانکی در اختیار وزیر کشور است که بتواند آنرا کنترل کند؟

وی با اشاره به لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی گفت: همه دیدیم که این لایحه را آوردند، اما دو سوم نمایندگان به آن رای ندادند تا دوفوریت آن تصویب شود‌. خود این آرا جای نگرانی دارد که چرا در کشوری که بابک زنجانی و ماجرای ۳ هزار میلیارد تومانی اتفاق می‌افتد، مجلس شورای اسلامی‌به قانون شفاف‌سازی آن هم در آستانه انتخابات رای نمی‌دهد!

وی با اشاره به موادی از لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات می‌گوید: ما می‌خواهیم انتخابات سالم برگزار کنیم و برای نظارت درست بر هزینه کردهای انتخاباتی، نامزد انتخابات باید یک حساب شخصی داشته باشد.

tel final1

Share