میرزا همچنان مظلوم است

پایگاه نظامی میرزا کوچک جنگلی در صومعه سرا در آستانه ویرانی کامل+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا از انتظار ثبت اسلحه خانه میرزا کوچک جنگلی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ,مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا از انتظار ثبت اسلحه خانه میرزا کوچک جنگلی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

۲۹۸۷۷۴۴-۴۶۶۶۲۶۹علیرضا مهرگان افزود: خانه میرزاکوچک خان درمحله استاد سرای رشت واقع شده و اسلحه خانه میرزا در گوراب زرمیخ صومعه سرا واقع در غرب گیلان ، همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند اما شناخته شده نیست.
وی اظهار کرد: متاسفانه هر بار در مسیر ثبت این اثر، مشکلات بسیاری بروز کرد که مانع از ثبت اثر شده است و تا زمانیکه این اثر به ثبت نرسد، مرمت نخواهد شد.
مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا ادامه داد: در زمان حاضر فرماندار این شهرستان به دنبال اختصاص بودجه ای برای انجام این پروسه است.
مهرگان یادآور شد: میرزا کوچک خان جنگلی از مفاخر برجسته استان است و هر ساله گردشگران فرهنگی بسیاری برای آشنایی با نهضت جنگل به گیلان سفر می کنند.
وی تاکید کرد: ثبت و معرفی اسلحه خانه میرزا ، می تواند نقطه قوتی در افزایش جذب گردشگر فرهنگی استان تلقی شود.
گفتنی است خانه ای که به نهضت جنگل آموزش نظامی و ایستادگی می داد و محفل جمع زیادی از مردان غیرتمند که یار و یاور میرزا کوچک بودند ، در شهر گوراب زریمخ صومعه سرا در غرب گیلان در آستانه ویرانی کامل است.

Share