در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت:

۲۴ آبان عضویت در تمام کتابخانه های عمومی استان گیلان رایگان هست/کتابی که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان برای نمازگزاران معرفی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور از عضویت رایگان در تمام کتابخانه های عمومی استان گیلان در تاریخ ۲۴ آبان ماه خبر داد و کتاب شرح اسم اثر هدایت الله بهبودی را برای نمازگزاران معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان گیلان , امیر محمدپور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به آغاز هفته تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه جاری تا یکم آذر ماه امسال اظهار کرد: ۲۴ آبان سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی و گرامیداشت مقام کتابداران پرتلاشی است که در بیش از ۱۰۰ کتابخانه عمومی در استان فعالند.
mohammad_2879وی به وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی در توجه به نیاز فرهنگی و اطلاعاتی تمام اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی مهم‌ترین نهادی است که بدون در نظر گرفتن سن، جنس، مذهب، شغل و میزان تحصیلات  باید به نیاز فرهنگی جامعه توجه داشته باشد.
محمدپور با بیان اینکه کتابخانه مرجع فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: نقش مرجع فرهنگی در قراردادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه‌های خلاق در کنار همدیگر است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان بر ایجاد بستری مناسب برای مطالعه و تحقیق برای تمام افراد جامعه تأکید کرد و گفت: امروز نقش کتابخانه را به عنوان یک نهاد فرهنگی در توسعه این بخش نمی‌توان نادیده گرفت.
وی با اشاره به به برگزاری نشست‌های کتابخوان در گیلان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ نشست کتابخوان در کشور برگزار شده که ۹ نشست در گیلان بوده و تا پایان سال جاری ۶ نشست دیگر در استان برگزار می‌شود.
محمدپور نیازسنجی سبک زندگی را از اهداف طرح نشست کتابخوان عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد عادت مطالعه در اقشار مختلف از دیگر اهداف نشست کتابخوان است.
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه ۲۴ کتابخانه روستایی در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۲۵ آبان ماه جاری کتابخانه امام خامنه‌ای در روستای اسلام آباد بخش سنگر افتتاح می‌شود.
وی ایجاد کتابخانه روستایی را نیازمند در اختیار گذاشتن ۱۵۰ متر زیربنا عنوان کرد و افزود: روستاهایی که زیربنای مذکور را داشته باشند می‌توانیم در این مناطق کتابخانه ایجاد کنیم.
محمدپور با اشاره به اینکه ۴۱ هزار و ۴۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان هستند، بیان کرد: سه کتابخانه نوبت شب در شهرهای رشت و آستانه‌اشرفیه دایر شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اعلام برنامه های هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی از برگزاری آیین تجلیل از کتابداران برتر استان،افتتاح ۴کتابخانه عمومی، بهره برداری از دومین کتابخانه تخصصی و ویژه کودک کشور در استان گیلان و حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب گیلان با اجرای برنامه های نقد های ملی و نشستهای کتاب خوان بعنوان اصلی ترین این برنامه ها یاد کرد.
امیر محمدپور همچنین از افتتاح کتابخانه چوبر تالش تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: پروژه کتابخانه سلیمان‌داراب شهر رشت با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات بافت فرسوده در حال احداث است و تا اردیبهشت ماه سال ۹۵ به نهاد مذکور تحویل می‌شود.
وی با قدردانی از حمایتهای بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت حضرت آیت الله قربانی از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه در استان این حمایتها را مایه دلگرمی کتابداران و متولیان کتاب استان دانست.
محمدپور خاطرنشان کرد ائمه جمعه همواره در مسیر رشد و تعالی کتاب یاور کتابخانه های عمومی و ترویج صحیح فرهنگ مطالعه در استان بوده اند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان از عضویت رایگان در تمام کتابخانه های عمومی استان گیلان در تاریخ ۲۴ آبان ماه خبر داد و کتاب شرح اسم اثر هدایت الله بهبودی را برای نمازگزاران معرفی کرد.
«شرح اسم» عنوان همان کتابی است از زندگینامه رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ که توسط هدایت الله بهبودی به رشته تحریر در آمده و توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسید.

tel final1

Share