استاندار گیلان در نشست مشترک استانداران، سفرا، روسای اتاق بازرگانی و مناطق آزاد کشور

گیلان به عنوان سرزمین فرصت‌ها به تقویت روابط خارجی با کشورهای همسایه همت گمارده است/افزایش سفر مقامات خارجی به گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی گفت: گیلان با توانمندی‌های بی‌نظیر در بخش مختلف از جمله برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و همجواری با کشورهای حاشیه خزر ،آسیای میانه قفقاز و مزیتهای دریایی ، گردشگری ودارابودن تنها منطقه آزاد شمال کشور به عنوان سرزمین فرصت‌ها به تقویت روابط خارجی با کشورهای همسایه همت گمارده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست مشترک استانداران، سفرا، روسای اتاق بازرگانی و مناطق آزاد کشور گفت : در شرایط پسا برجام استانداری ها میتوانند نقش سازنده ای را در بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه از طریق گسترش روابط تجاری داشته باشند.

najafi_2015-09-24_20-36-45 نجفی  در این همایش گفت: گیلان با توانمندی‌های بی‌نظیر در بخش مختلف از جمله برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و همجواری با کشورهای حاشیه خزر ،آسیای میانه قفقاز و مزیتهای دریایی ، گردشگری و دارابودن تنها منطقه آزاد شمال کشور  به عنوان سرزمین فرصت‌ها به تقویت روابط خارجی با کشورهای همسایه همت گمارده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته بسیاری از فرصتهای مناسب برای افزایش همکاری کشور از طریق استان گیلان همچون گردشگری دریایی و خطوط هوایی متوقف شده بود گفت : پس از بهبود ارتباطات بین المللی در دولت تدبیر وامید این ظرفیتهای فراموش شده در حال احیا است.

دکتر نجفی افزود :مسیرهای سازنده روابط گیلان با کشورهای همسایه در چند سال گذشته با  افول  مواجه شده بود اما در دوره‌ی جدید این روابط رو به گسترش است.

استاندار گیلان افزود :برگزاری نمایشگاه های توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان  در کشورهای همسایه ، توافق اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران از طریق مرز آستارا و افزایش سفر مقامات خارجی به گیلان نشان دهنده فصلی جدید در گشایش روابط حسنه با همسایگان است.

استاندار گیلان که به نمایندگی از استانداران سخن میگفت با بیان اینکه این همایش فرصتی است تا استانداران و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درمورد  افزایش همکاری ها بحث وتبادل نظر کنند افزود  : در شرایط پسا برجام استانداری ها میتوانند نقش سازنده ای را در بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه از طریق گسترش روابط تجاری داشته باشند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : با همکاری مناسب وزارت کشور و امورخارجه این فرصت برای بهره گیری از توان استانداری ها در بهبود روابط منطقه ای مهیا است.

tel final1

Share