در جلسه شورای اداری فومن

گلایه شعبانپور از محیط زیست و منابع طبیعی/فقط مانده سقف خانه ها در فومن آسفالت شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت شعبانپور بر لزوم رفع موانع سرمایه گذاری در گیلان تاکید کرد و افزود: مگر در دنیا در کنار ساحل ,جنگل و یا درون شهر کارخانه احداث نکرده اند که برخی دستگاه های اجرایی جلوی کارها را می گیرند؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه شورای اداری فومن گفت: راه و شهرسازی گیلان ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های خود نیاز دارد.
photo_2015-11-02_10-14-18به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , شعبانپور با اشاره به اینکه بسیاری از استانها هر شش ماه یک بار شاهد تحول و تغییرات عمرانی هستند اظهار کرد:دانش دستگاه های نظارتی و حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست باید افزوده شود تا شاهد فرار سرمایه گذار و جلوگیری از توسعه استان نباشیم.

وی بر لزوم رفع موانع سرمایه گذاری در گیلان تاکید کرد و افزود: مگر در دنیا در کنار ساحل ,جنگل و یا درون شهر کارخانه احداث نکرده اند که برخی دستگاه های اجرایی جلوی کارها را می گیرند؟! برای حل معضل پسماند و احداث نیروگاه زباله سوز یکسال است که دنبال زمین هستیم.
شعبانپور با بیان اینکه استان گیلان در همه عرصه‌ها رتبه خوبی دارد، خاطرنشان کرد: استان گیلان با داشتن این همه پتانسیل نباید بیکار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بر لزوم مطالعات جمع آوری آبهای سطحی تاکید کرد و گفت: با بارشهای سنگین و زیرساختهای قدیمی جاری شدن سیلابها طبیعی است. در جمع آوری آب های سطحی باید نگاه ویژه ای به فومن داشته باشیم.
شعبان‌پور در خصوص ثبت جهانی ماسوله گفت: امیدواریم تا سال آینده این شهرک تاریخی در فهرست آثار تاریخی جهان ثبت شود و مشکل گاز رسانی به این شهرک نیز حل شود.

شعبان‌پور به کسب رتبه نخست فومن در برخورداری از راه های آسفالته خبر داد و گفت:در این شهرستان فقط مانده که سقف خانه ها آسفالت شود.

حضور میراث فرهنگی در شهرستان فومن لمس نمی شود

میر شمس مومنی زاده در نشست شورای اداری فومن ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی شهرستان در برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان گفت:باید اعتبارات بیشتری در جهت توسعه شهرستان اختصاص یابد.
وی شهر فومن را از شهر های مهم استان به لحاظ فرهنگی و گردشگری و ظرفیتهای اقتصادی خواند و گفت:فومن نتوانسته است به تناسب ظرفیت خود پیشرفت کند.

مومنی زاده در خصوص تقاطع غیر هم سطح فومن اظهار کرد: علی رغم اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه , پیمانکار مدعی شده که اعتبارات را دریافت نکرده است.
فرماندار فومن خواستار اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان یارانه به مسکن مهر فومن شد و گفت: شهرداری فومن با وجود اینکه شهر فومن گردشگر پذیر است از لحاظ مالی ضعیف است و نیاز به توجه ویژه دارد.
وی ماسوله , ماکلوان و قلعه رودخان را قطب گردشگری استان خواند و تاکید کرد:شهر فومن باید نقش محوری در شهرستان داشته باشد ولی کمبود منابع مالی مانع برخورداری لجستیک شهر شده است.
فرماندار فومن با بیان اینکه ماکلوان ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد تصریح کرد: ماکلوان طرح شهری ندارد و شهرداری نمی توانند حریم ها را مشخص کند و در این شهر با منابع طبیعی درگیری زیاد است.
وی همچنین به عدم ثبت جهانی ماسوله,اتمام پروژه ماسوله – ماجلان و… اشاره کرد و گفت:حضور میراث فرهنگی در شهرستان فومن لمس نمی شود و ما از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شدت گله مند هستیم.

tel final1

Share