با حضور 20 شرکت از گیلان

گشایش نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در باکو با حضور استاندار گیلان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت گیلان با حضور استاندار گیلان، سفیر کشورمان و جمعی از مقامات جمهوری آذربایجان در باکو گشایش یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت گیلان با حضور استاندار گیلان، سفیر کشورمان و جمعی از مقامات جمهوری آذربایجان در باکو گشایش یافت .
IMG_1517 دکتر نجفی امروز در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت : نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ، ساختمان ، انرژی و خدمات مهندسی ایران با عنوان ایران پروژه از ۲۶ تا ۲۸ آبان در باکو برگزار می شود.
دکتر محمدعلی نجفی افزود : در این نمایشگاه ۲۰ شرکت از گیلان و ۱۷ شرکت از دیگراستان های کشور تازه ترین خدمات و تولیدات شان را در زمینه خدمات مهندسی ، مصالح ساختمانی، تولیدات پتروشیمی ، و صنایع سلولزی به نمایش می گذارند.
وی هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران را توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان دانست.
استاندار گیلان گفت : در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی های ایران در باکو مشکلات تجار ، حذف روادید برای آسان شدن رفت و آمد و کاهش هزینه بازرگانان، پیگیری اجرای خط ریلی مشترک ، احداث بازارچه مشترک مرزی و افزایش تراز تجاری با جمهوری آذربایجان بررسی می شود.
دکتر محمد علی نجفی دیدار با بازرگانان و نشست با مقامات به ویژه مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان ازدیگر برنامه های سفر ۲ روزه اش به باکو اعلام کرد و گفت : با اراده مقامات دو کشور در دو سال گذشته روابط دو جانبه گسترش یافته است .
وی با اشاره به دیدار ماه گذشته مقامات دو کشور در آستارای ایران گفت : با اتصال راه آهن ایران و آذربایجان سه هزار کیلومتر از مسیر ترانزیت کالا از اروپا به جنوب آسیا کوتاه تر میشود.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد :با اتصال این راه آهن روابط دو کشور از لحاظ اقتصادی افزایش چشمگیری می یابد.
وی با اشاره به مشترکات دو کشور در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، دینی، آداب و سنن و اقتصاد و اقلیم گفت : با افزایش ارتباطات دو جانبه فصل جدیدی از روابط دو کشور آغاز شده است و گیلان در زمینه ارتباط پایدار دو کشور نقش اساسی دارد.

Share