از گوشه کنار سیاست در گیلان

از کارت زرد آقای فرماندار به یک مدیرکل تا تهدید دهیاران به عزل/برخی سایت های خبری گیلان دکان اخاذی زده اند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

گزینه فرمانداری رودسر به رضوانشهر می رود؟!

شنیده های خبرنگار دیارمیرزا حاکی از این است که عسگر حسنی پور مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان به عنوان فرماندار رضوانشهر منصوب می شود. حسنی پور یکی از گزینه های جدی فرمانداری رودسر بود.
گفتنی است حمیدرضا امام پناهی فرماندار فعلی رضوانشهر در اسفند ماه سال ۹۱ به عنوان فرماندار رضوانشهر منصوب شد و ۲۷ ماه فرماندار شهرستان رضوانشهر در دولت تدبیر و امید بود.

برخی سایت های خبری گیلان دکان اخاذی زده اند! 

باج-گیرrبه گزارش تابناک گیلان، مدتی است برخی از مدیران استان از واقعیت تلخ دیگری در گیلان پرده برداشتند که نام امروزی آن چه زورگیری اینترنتی باشد،چه زورگیری مدرن باشد و چه حق الزحمه تحریریه، خلاصه اش می شود باج خواهی ، حق السکوت و یا حق الحساب.

یک کارشناس مسائل حقوقی طی گفت و گویی با تابناک در خصوص سوء استفاده عده ای از سایت های خبری گیلان که اخیرا برخی مدیران استان پرده از آن برداشتند اظهار کرد: چنین اقدامی از رسانه های خبری مجازی و مکتوب که وظیفه اطلاع رسانی دقیق و درست را برعهده دارند و میبایست بر مبنای عدالت رفتار کنند امری مذموم است که باید جلوی آن گرفته شود.

سعید حیدری این موارد را از جمله مصادیق مجرمانه دانست و اضافه کرد: عده ای با یک هزینه اندک و با شانتاژ و هیجان خبری به نحوی دکان اخاذی و کلاهبرداری راه انداخته اند که این اقدامات می تواند مشمول عنوان کلاهبرداری بوده و ماده ۱ تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاع، و کلاهبرداری را در مورد آنها مجرا دانست که مجازات حبس و جزای نقدی را در پی دارد.

این کارشناس حقوقی در پاسخ به این سوال که رسیدگی قضایی به این دست از موارد به چه شکل است نیز افزود: از آنجا که این جرائم واجد حیثیت عمومی بوده حتی بدون شکایت شاکی خصوصی نیز قابل پیگرد است و دادستانی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه میتواند پیگیری کند.

از کارت زرد آقای فرماندار به یک مدیرکل تا تهدید دهیاران به عزل

jafari_2015-08-26_17-19-32به گزارش خبرنگار املشما ،جلسه امروز بحران را شاید بخاطر ورود توده جدید بارش زا به منطقه برگزار شده بود که حواشی جالب به خود را داشت .

مهدی جعفری در این جلسه ضمن گلایه از وضعیت آب روستاها گفت: در هیچ کدام از فصول وضعیت آب در روستاهای شهرستان املش مطلوب نبوده و فقط مسئولین استانی وعده میدهند.

فرماندار املش اظهار داشت : ما انتقاد شدید از عملکرد مدیران آب و فاضلاب روستایی گیلان داریم که گهگاهی در املش باحضورشان مانور میدهند بجای آنکه مشکلی را برطرف نمایند.

وی در ادامه با اشاره به خسارت سیل اخیر گفت : سیل دو هفته پیش بیش از ۱۲۸میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های املش وارد نموده است.

جعفری ضمن تاکید به بخشداران به جهت شرایط جوی نسبت به اطلاع رسانی به مردم از طریق دهیاران خاطرنشان کرد: دهیاری که نتواند مشکلات روستا را برطرف نماید عزل خواهدشد.

فرماندار شهرستان املش خطاب به مدیران ادارات گفت: جهت تسهیل امورات محوله از مدیران استانی کمک طلب نمایید تا در سطح شهر و روستا مشکلات به تدریج حل گردد.

وی همچنین اشاره ای به بسته بودن جایگاه CNG شهرستان املش نمود و از مسئولین گاز استانی خواستار تمهیدات ویژه جهت بازگشایی این مکان گردید.

واکنش تند ندیمی به مخالفت با تغییر فرمانداران

nadimi_9261 (2)ابوذر ندیمی در روزنوشت های خود نوشت:استاندارى محترم ظاهراً بین ماندن و نماندن ،عزل و نصب ، تغییر و حفظ باید از کسانى اجازه بگیرد؟!درحالیکه وزیر محترم کشور از تغییر حتّى درشب انتخابات سخن به میان مى اورد بعضى از مثلاً سینه چاکان را راه دگر است و فرمان دگر !؟

براى فرماندارانى که وقت امدن هزار حرف و نقل دارند که :بابا این بنگاهى است!؟ این فوق دیپلم دارد؟! این منتخب این یا ان شورا نیست!؟این در فلان پروژه حقّ بنگاهى گرفته است!؟این با این و آن رابطه پرسش برانگیز دارد؟!این هیچ قِران و ریالى به شهرستان نیاورده است؟این در انتخاب مدیر نمونه این کرد و آن نکرد؟!

این صرفاً و صرفاً توسط فلانى اورده شد وهیچ کس دیگرى توصیه او را نکرد.ارتباطات او در حدّ حرف است نه اعتبار و پروژه معلوم ؟ و دهها مطلب دیگرى را که شایعه وتواتر درگفت ونقل مى کنند.

اما همان ها در زمان دیگر حسب مصلحت سیاسى یا انتخاباتى در باب تغییر یک باره جلد و پوست عوض مى کنند!؟و به اصطلاح مشهور از پیراهن این و آن به دفاع برمى خیزند!؟از همه مهم تر نقش متفاوت در شهرستان دیگر( کمى دورتر) است که چرا نباید عوض شود!؟چرا نمى گذارید عوض شود و…و یا شهرستان کمى نزدیک تر که بیش از یکسال عموزاده یکى از این سینه چاکان در تلاش براى تغییر فرماندار است کلمه اى را نمى شنوید؟!

در همین قضیه تغییر اقاى اسماعیلیان که حتّى شهردارقبلى لاهیجان را با سلام و صلوات سازندگى براى کنترل و یا تحت الشعاع قراردادن ایشان برده بودند همین عموزاده کلمه اى ازکینه و بغض و… نمى فرماید که ؛آن همه جلسات وپیگیرى ها وجنگ وجدال ها با ان بنده خدا سرچى بوده است و…

واقعاً راجع به مردم چه فکر مى شود ! ایا در دو قدمى! این رفتارها قابل کشف نیست !؟

دیوارنوشته جالب روی دیوار یک بانک در لاهیجان+عکس

بدیوارنوشتهه گزارش «لاهیجان»، شهروندانی که امروز پیاده روهای خیابان کاشف شرقی را با پای پیاده طی کردند و یا به بانک های این خیابان مراجعه کردند، شاید شاهد دیوارنویسی جدید و خاصی روی دیوار یکی از بانک های این خیابان بودند. دیوارنویسی خاص روی دیوار یکی از شعب بانکهای دولتی در لاهیجان که موجب شد تا رئیس این شعبه از دستفروشان اطراف بخواهد که این نوشته را هرچه سریعتر از روی دیوار این شعبه پاک کنند.

اما حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان در تاریخ سی مهر۱۳۸۱ درباره این حدیث توضیحاتی ارائه نمودند که در ادامه می خوانید. ایشان دربخش هایی از بیانات خود فرمودند:
“این‌که امیرالمؤمنین علیه‌السّلام میفرماید: «ما رأیت نعمه موفوره الّا و فی جانبها حقّ مضیّع(۶)»؛ یعنی هرجا شما دیدید ثروت انباشته‌ای به وجود آمده، بدانید در کنارش حقوق ضایع‌شده فراوانی وجود دارد؛ مظهر اصلی و مصداق عمده‌اش همین است که کارگزاران و مسؤولان حکومت، با استفاده از نفوذ و قدرت، راحت بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند؛ بانکها راحت وام بدهند؛ مراکز گوناگون، امکان استفاده از زمین، آب، هوا، تجارت و وارد کردن و صادر کردن را در اختیار آنها بگذارند؛ ناگهان ببینید کسانی که دستشان از مال دنیا تا اندکی پیش خالی بود، ثروت های گزاف پیدا کرده‌اند؛ ظاهر کار هم قانونی است.

من یک وقت گفتم قانوندانهای قانون‌شکن، خطرناکتر از همه‌اند؛ کسانی که قانون را خوب بلدند، پیچ و خمها و دالانهای تودرتوی قانون را خوب میشناسند، اما خودشان قانون‌شکنند؛ بدون این‌که معلوم شود کارشان قانون‌شکنی است. اگر خدای نکرده چنین چیزی برای ملت ما رواج پیدا کند، یک فاجعه است. این چیزی است که با نظام اسلامی و با انتظار مهدی موعود کاملاً منافات دارد. این حدّی است که من از مسؤولان خواسته‌ام.»

tel final1

Share