کی اف سی:مجوزی برای افتتاح شعبه در ایران صادر نکرده‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان رستوران زنجیره‌ای «کی‌اف‌سی» نوشته است که این شرکت مجوزی برای افتتاح شعبه در ایران صادر نکرده است. شبکه سی‌ان‌ان سه‌شنبه شب گزارش داد که شرکت «کی‌اف‌سی» آمریکا اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای افتتاح شعبه در ایران صادر نکرده و در حال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان رستوران زنجیره‌ای «کی‌اف‌سی» نوشته است که این شرکت مجوزی برای افتتاح شعبه در ایران صادر نکرده است.

۱۳۹۴۰۸۱۲۱۳۳۲۵۲۵۹۰۶۴۴۳۶۲۱۰شبکه سی‌ان‌ان سه‌شنبه شب گزارش داد که شرکت «کی‌اف‌سی» آمریکا اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای افتتاح شعبه در ایران صادر نکرده و در حال بررسی خبرهای منتشر شده در مورد آغاز به کار رستورانی با این نام در تهران است.

بنا بر این گزارش، «یوم» که شرکت مادر رستوران کی‌اف‌سی است، اعلام کرده است که به هیچ کس اجازه افتتاح شعبه در تهران را نداده است.

نماینده این شرکت به «سی‌ان‌ان مانی» گفته است: «از شنیدن اینکه یک کی‌اف‌سی غیرقانونی در تهران باز شده، شوکه شدیم. هیچ مجوزی به هیچ کس در ایران داده نشده است.»

یوم همچنین اعلام کرده است که قصد دارد از افرادی که دست به افتتاح شعبه با نام کی‌اف‌سی زده‌اند، اقدام قانونی انجام دهد.

روز یکشنبه شعبه رستوران فست فودی با نام «کی‌اف‌سی حلال» در تهران افتتاح شد. شائبه ارتباط این رستوران با شرکت آمریکایی «کی‌اف‌سی» موجب بروز واکنش‌های گسترده‌ای شد و حتی رسانه‌های خارجی نیز اخبار متعددی در مورد آن منتشر کردند. نهایتا روز سه‌شنبه این رستوران به دستور مراجع قانونی پلمپ شد.

هرچند مسئول این رستوران اعلام کرده است که ارتباطی با کی‌اف‌سی آمریکا ندارد و شعبه رستورانی ترکیه‌ای با نام کی‌اف‌سی حلال است، اما در سایت این رستوران، نماد رستوران‌ کی‌اف‌سی آمریکا روی نقشه ثبت شده است.

رستوران زنجیره‌ای کی‌اف‌سی که شعبه مرکزی آن در کنتاکی آمریکاست، در سال ۱۹۳۰ افتتاح شد و در کنار «مک دونالد» یکی از نمادهای اصلی محصولات غذایی آمریکا در جهان به شمار می‌آید. افتتاح شعب کی‌اف‌سی و مک دونالد در کشورهای مخالف با واشنگتن عمدتا به عنوان اولین گام برای نفوذ از سوی کارشناسان و رسانه‌ها تعبیر شده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی از تلاش مک دونالد برای افتتاح شعبه در تهران منتشر شده بود.

tel final1

Share