جعفرزاده در جلسه کارگروه اشتغال گیلان

کمیته‌ای برای وصول مطالبات بانکی در گیلان تشکیل شود/کاهش ۳/۶ درصدی نرخ بیکاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده، خواستار تشکیل کمیته‌ای برای وصول مطالبات بانکی در گیلان شد و گفت: باید به شکلی این مطالبات به چرخه نظام بانکی ما بیاید تا بتوانیم پاسخگوی سایر متقاضیان بشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ,غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس در جلسه کارگروه اشتغال گیلان که عصر روز(۱۶ آبان) در سالن اجتماعات شهید انصاری استاندرای گیلان در رشت برگزار شد، گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در گیلان ۳/۶ درصد کاهش داشته است.

 jfnnamedوی در ادامه خاطرنشان کرد: برای راستی آزمایی در این حوزه می‌توان تغییرات بیمه‌ای را در این جلسات بیان کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص بهبود فضای کسب و کار در کشور، گفت: با مقایسه این گزارش در ۱۶ فصل گذشته مشخص می‌شود گیلان عمدتاً رتبه‌های اول و بعضاً رتبه دوم را داشته است.

وی موفقیت در حوزه بهبود فضای کسب و کار را متعلق به مردم گیلان دانست و گفت: سرمایه گذاری که می‌خواهد در گیلان سرمایه گذاری کند به محیط کسب و کار نگاه می‌کند و اگر به هر دلیل در این آمار تشکیک شود، به ضرر استان است.

جعفرزاده اعلام کرد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نتیجه تحقیقات بیش از ۳۰۰ مرکز اقتصادی کشور در ۲۱ شاخص است که بیان می‌کند سرمایه گذار می‌تواند در گیلان سرمایه گذاری کند.

وی تصریح کرد: اگر رسانه ما در این گزارش اشکال کند نمی‌شود سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری مجاب کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: اکنون که مجموعه بسیار قوی پژوهشی و تحقیقاتی کشور به صورت ملی که هیچ کس نمی‌تواند در آن دخالت داشته باشد موفقیتی را اعلام می‌کند باید از آن برای توسعه گیلان استفاده کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۱۱ نفر با ۵۸۰ میلیارد تومان بدهکار معوق در گیلان، گفت: ۱۰ شرکت نیز به صورت مجزا ۳۷۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی استان بدهکارند.

جعفرزاده، خواستار تشکیل کمیته‌ای برای وصول مطالبات بانکی در گیلان شد و گفت: باید به شکلی این مطالبات به چرخه نظام بانکی ما بیاید تا بتوانیم پاسخگوی سایر متقاضیان بشیم.

دکتر تامینی، دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز با بیان اینکه یک کار فرهنگی در حوزه بانک‌ها باید صورت بگیرد، اظهار کرد: مردم از بانک‌ها ناراضی هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات در این حوزه بسیار زیاد است و بارها هم در مجلس این را مطرح کرده‌ایم و حتی با وزیر اقتصاد در این رابطه گفتگو شده است.

tel final1

Share