با برگزاری مراسم تودیع و معارفه

کحالی رسما شهردار لنگرود شد/جوادپور:برای رشوه خواری و ویژه خواری تدابیری اندیشیده شود/نوذرپور: پسماند لنگرود باید امسال به نتیجه برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , پیش از ظهر امروز مراسم معارفه رضا کحالی به عنوان شهردار لنگرود در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی این شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لنگرخبر , پیش از ظهر امروز مراسم معارفه رضا کحالی به عنوان شهردار لنگرود در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی این شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

MG_7757-500x333فرماندار شهرستان لنگرود در مراسم معارفه کحالی گفت : در یک تقسیم بندی هدف و انتظار عمده مردم از شهرداری و شورای شهر را میتوان به ۲ بخش تقسیم کرد.

سیدرضاجوادپور با بیان اینکه اداره مطلوب و مفید شهر و توجه به رضایتمندی شهروندان از انجام کارها ۲ انتظار شهروندان است، افزود : یک مدیریت شهری به دنبال راهکارهای قانونی برای اداره امور شهر است که وضعیت شهر را از حالت مطلوب و غیرمطلوب متوجه تا نقایص را رفع کند.

وی اظهار کرد : توقع جامعه این است که به سلامت اداری و رعایت اخلاق فردی و بین سازمانی توجه ویژه شود و برای رشوه خواری و ویژه خواری تدابیری اندیشیده شود که افرادی نتوانند قانون را دور بزنند.

جواد پور با تاکید بر جلوگیری از پارتی بازی اضافه کرد : برخی افراد از طریق پارتی بازی بیشترین فایده را برای خود ثبت میکنند ولی افرادی که میل به اجرای قانون دارند با توجه به پارتی بازی برخی افراد، معطل و کارهاشان به بعدها موکول می شود.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در برخورد با پارتی بازی و رشوه خواری باید تدبیری اندیشیده شود که آنها جرات انجام بی قانونی را نداشته باشند، عنوان کرد : همراهی مردم و ادارات با سیاست های دولت تدبیر و امید می تواند موجب پیشرفت جامعه شود.

۳۶درصد جمعیت در ۸ کلان شهر کشور متمرکز هستند

دکتر علی نوذرپور، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در مراسم تودیع و معارفه شهردار لنگرود ، گفت: در آستانه تدوین برنامه پنجم توسعه هستیم این درحالی است که پنج برنامه پنج ساله و ۲ برنامه از سند چشم انداز بیست ساله سپری شده و برنامه ششم نیز در حال تدوین است که انتظار می رود جایگاه مناسب تری برای شهرداری ها، شوراها و مدیریت شهری درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جمعیت کشور در سال ۱۳۳۵ در روستاها ساکن بودند، افزود: در سال ۶۰ در مقطعی از تاریخ تحول جمعیتی، جمعیت شهری و روستایی برابر و در سرشماری جمعیت و نفوس سال ۹۰ نیز ۷۱ درصد جمعیت شهرنشین بوده و در حال حاضر نیز با توجه به برآورد مرکز آمار با یک جمعیت ۷۳ درصدی شهرنشین مواجه هستیم.

image-150x150نوذرپور با بیان اینکه نسبت جمعیت شهری و روستایی طی این سال ها معکوس شده است، تصریح کرد: تحولات جمعیتی(جمعیت شهری ۲۶ برابر و روستایی ۳ برابر) مدل شهری را با یک وضعیت خاص و پیچیده مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع جمعیت شهری حدود یک سوم آن در هشت کلان شهر کشور متمرکز هستند، خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۲۴۰ شهر در مجموعه کشور، ۳۶ درصد جمعیت در هشت نقطه جمعیتی متمرکز هستند که این امر سبب توزیع نامتوازن و عدم تعادل شده است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در خصوص مصارف بودجه عمومی کشور طی دوره ۸۴ تا ۹۲ ، اذعان کرد: ۲۱ درصد از مصارف بودجه عمومی کشور از اعتبارات تملک و دارایی سرمایه ای است که بودجه عمرانی شهرداری کشور معادل ۴۰ درصد کل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه ای در سال ۹۰ است که این رقم در سال جاری به ۷۰ درصد رسیده است.

وی مدیریت شهری را موتور محرک توسعه ملی دانست و تصریح کرد: ما امروز باید نگاه متمایز و جدیدی به مدیریت شهری داشته باشیم و در نظام برنامه ریزی کشور نیز فصل مجزایی به مدیریت شهری اختصاص داده شود.

نوذرپور، سرانه بودجه شهرداری های کشور را یک میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: بودجه کلان شهر تهران ۲ میلیون تومان و بقیه کلان شهرها نیز یک میلیون و ۷۰۰ تومان است.

وی با اشاره به عدم تعادل در نظام پخشایش جمعیتی و عدم تعادل فاحش در توزیع منابع، افزود: سهم دولت از منابع در اختیار و مدیریت شهری در ایران کمتر از ۵ درصد است که این وضعیت کمی نگران کننده است که در نظام بودجه شهرداری ها تجدید نظر شده و در تدوین قوانین نیز نگاه کارشناسی صورت گیرد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور ادامه داد: مجلس شورای اسلامی قوانین و مقررات مورد نیاز در این حوزه را تصویب و کمیسیون هشتم نیز تمام موضوعات مربوط به مدیریت شهری را احصا کند زیرا سند آسیب شناسی فضای سبز، حوزه پسماند و آتش نشانی و خدمات ایمنی از مهم ترین اسناد به تصویب رسیده دولت است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای ماشین آلات عمرانی و خدماتی و قیر اختصاص یافته است، تصریح کرد: طبق تبصره ۲ قانون بودجه برای شهرهای کمتر از ۲۰ هزارنفر جمعیت قیر به صورت رایگان در اختیار مدیریت شهری قرار می گیرد.

نوذرپور با تاکید براینکه امسال موضوع پسماند لنگرود باید با ایجاد کارخانه کمپوست به نقطه مشخصی از اجرا رسانده شود، تصریح کرد: حل این معضل باید مورد توجه شهردار جدید و شورا باشد و شاید این ظرفیت برای سال آینده دیگر امکان پذیر نباشد.

MG_7852-500x333 MG_7881-500x333 MG_7889-500x333 MG_7897-500x333۱-۳۴۳-۵۰۰x333
tel final1

Share