شهردار لاهیجان مطرح کرد:

کار در حوزه فرهنگی باید از سنین پایه شروع شود/برنامه های متنوع در حمایت از مطالعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آگشته با بیان اینکه واحد مدیریت آموزش شهرداری لاهیجان کار آموزش را از مهد های کودک آغاز کرده است اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه فرهنگی کار کنیم باید از مقاطع پایین شروع کنیم و مسائل فرهنگ شهری را از مهدهای کودک آموزش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید آگشته در نشست کتابخوانی دانش آموزان در سالن همایش شهرداری افزود: هرگونه صحبت و سخنرانی می بایست دارای پایه ای باشد و آن پایه ، مطالعه و شناخت بر اساس علم و آگاهی است.
IMG_2703در این نشست که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد،شهردار لاهیجان اضافه کرد: دانش آموزان شهروندان امروز و شهرسازان فردا هستند و شهر مجموعه ای از عناصر می باشد که کالبد شهر هستند و شهروندان هم روح حاکم بر کالبد شهر هستند که هر قدر شهروندان بافرهنگ تر با شهر برخورد کنند، بازخورد آن به شهروندان بر می گردد.
آگشته با بیان اینکه واحد مدیریت آموزش شهرداری لاهیجان کار آموزش را از مهد های کودک آغاز کرده است اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه فرهنگی کار کنیم باید از مقاطع پایین شروع کنیم و مسائل فرهنگ شهری را از مهدهای کودک آموزش دهیم.
وی افزود: کودکان آینده سازان کشور عزیزمان می باشند که می توانند آموزش های لازم شهروندی را فرا گرفته و حتی به خانواده های خود منتقل کنند.
آگشته اضافه کرد: پس از مهد های کودک با همکاری آموزش و پرورش برنامه آموزشی شهرداری در سطح مدارس برگزار می شود.
شهردار لاهیجان با بیان اینکه کتاب همیشه باید مونس ما باشد افزود: شهرداری لاهیجان برای حمایت از فرهنگ مطالعه برنامه های متنوعی را تدارک دیده است که در هفته کتاب اجرا خواهد شد.
در این جلسه ابوذر ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، کسرایی فرماندار لاهیجان و محمد پور مدیر کل کتابخانه های استان گیلان نیز در مورد اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی سخنرانی کردند و ۱۰ نفر از دانش آموزان و کتابداران کتاب های خوانده شده توسط خود را برای حاضران تشریح کردند.

گفتنی است در نشست هم اندیشی اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از شهرداران لاهیجان , لنگرود , واجارگاه,آستانه اشرفیه ,شاندرمن,صومعه سرا,احمد سر گوراب,خمام,ماسوله,سیاهکل,تولم شهر , رشت, چابکسر و رضوانشهر تقدیر به عمل آمده بود.

tel final1

Share