رئیس اداره چای شهرستان فومن

چایکاران می توانند از صندوق توسعه چای وام کم بهره بگیرند/ با تغییر کاربری باغات چای در هر شکلی به شدت برخورد می کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره چای شهرستان فومن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه میزان خرید برگ سبزتضمینی از آغاز کار خرید یعنی ۹ اردیبهشت تا پایان مهر در شهرستان ۶ هزار و ششصد و ۷۹ تن بوده است گفت: این میزان خرید در ۹ کارخانه چای سازی شهرستان برای تولید چای خشک عرضه شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره چای شهرستان فومن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه میزان خرید برگ سبزتضمینی  از آغاز کار خرید یعنی ۹ اردیبهشت تا پایان مهر در شهرستان ۶ هزار و ششصد و ۷۹ تن بوده است,اظهار کرد: این میزان خرید در ۹ کارخانه چای سازی شهرستان برای تولید چای خشک عرضه شده است.

photo_2015-10-30_12-08-36محمد جعفرپور گفت: از این میزان خرید برگ سبز تضمینی ۳۷ درصد برگ سبز درجه یک و مابقی درجه دو بوده است.

رئیس اداره چای شهرستان قیمت خرید برگ سبز چای در جه یک را کیلویی ۲۱۸۰ تومان و درجه دو را ۱۲۱۰ تومان از کشاورزان اعلام نمود و گفت: شهرستان فومن دو هزار و ۲۰۰ هکتار باغ چای دارد.

جعفرپور از اعطای تسهیلاتی در غالب بهزرایی به ۷۵۲ نفر از چای کاران به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال خبر داد و افزود: این تسهیلات بهزرایی، نوع سازی، کف بر و هرس کمر بر بوده است.

وی همچنین از معرفی ۳۴ چای کار به صندوق توسعه چای از شهرستان فومن خبر داد و اظهار کرد: ما برای خرید کود و نگهداری باغات چای مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به کشاورز از طریق این صندوق پرداخت کرده ایم.

رئیس اداره چای شهرستان فومن از پرداخت ۶۴ درصد پول بهاء برگ سبز چای کاران خبر داد و گفت: در حال پیگیری برای پرداخت باقیمانده مطالبات هستیم.

وی همچنین از توزیع کود در اسفند ماه سال جاری به کشاورزان چای کار خبر داد و تصریح کرد: این کود از طریق تعاونی های چایکاران منطقه تامین می شود.

جعفرپور از برخورد شدید با تغییر کاربری در باغات چای خبر داد و افزود: با تغییر کاربری باغات چای در هر شکلی به شدت برخورد می کنیم و با انعکاس به امور اراضی از طریق اکیپ مستقر در جهاد کشاورزی در سرعترین زمان برخورد و تخریب اجرایی می شود.

 وی از دهیاران و شوراها و مردم منطقه خواست که هر نوع تغییر کاربری در باغات چای را به این نهاد خبر دهند.

رئیس اداره چای شهرستان فومن از تشکیل صندوق توسعه چای و عضویت بیش از ۳۴۰ نفر چایکار شهرستان فومن در این صندوق خبر داد و گفت: این اعضا از سهام داران صندوق توسعه چای شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: سهم چای کاران را دولت پرداخت کرده است و چایکاران می توانند از صندوق وام کم بهره بگیرند و این طرح هم در آبیاری و هم در زمینه صنعت و هم باغ به کشاورز خدمات می دهد.

tel final1

Share