معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان

پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان/تلاش جمعی تحرک اقتصادی را برای استان به ارمغان می‌آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طریق بانک صنعت و معدن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طریق بانک صنعت و معدن در استان خبر داد.asgh_2950

محمدحسین اصغریان ظهر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گیلان با اشاره به عملکرد مثبت و رویکرد ارزشمند دبیرخانه مرکزی و اعضای این کارگروه در استان گفت: تلاش جمعی تحرک اقتصادی را برای استان به ارمغان می‌آورد.

وی به اجرای موفق قانون رفع موانع تولید نسبت به دیگر استان‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: با تلاش و تعامل سازنده بین مدیران بخش دولتی و متولیان تولید و اشتغال می‌توان مشکل تولید در استان را برطرف کرد.

اصغریان با بیان اینکه عملکرد کارگروه رفع موانع تولید استان‌ها برای ارزیابی نهایی در اختیار هیئت دولت گذاشته‌می‌شود، تصریح کرد: بسته جدید حمایتی دولت در پشتیبانی از بخش‌های مختلف صنعت، مسکن، کشاورزی و گردشگری تهیه شده‌است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان خواستار معرفی واحدهای دارای اولویت برای بهره‌مندی از تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش در نزدیک‌ترین زمان ممکن در استان شد و تصریح کرد: بانک صنعت و معدن اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را تامین می‌کند.

به گفته وی، مقرر شده‌است طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای دریافت تسهیلات مذکور به بانک صنعت و معدن معرفی شود.

اصغریان به تصویب اجزای پولی و بانکی بسته خروج از رکود و اختصاص یارانه خرید کالای خانگی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: دولت در طرح مذکور محصولات و کالای مورد نیاز خانگی را در اختیار خانوارهای با درآمد مشخص می‌گذارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به اولویت قرار گرفتن ۵۴ واحد تولیدکننده لوازم خانگی کشور برای اجرای بسته مذکور خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار واحدهای بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی در استان، شرایط خوبی برای فروش محصولات و رونق دوباره تولید و اشتغال در گیلان فراهم شده‌است.

وی یادآور شد: تسهیلات بانکی به خریداران کاشی، سیمان، فولاد و … اختصاص داده‌می‌شود.

اصغریان با تاکید بر معرفی واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید کاشی، سیمان و … به وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: واحدهای تولیدی گیلان شرایط بهره‌مندی از مزایای دولتی را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان به اقدام موثر دولت در اجرای قانون رفع موانع تولید در راستای ایجاد زمینه مناسب برای فروش کالای با نشان داخلی اشاره کرد و افزود: نبود منابع مالی برای واحدهای تولیدی و وجود رکود در معاملات اقتصادی به دلیل نبود تقاضا در بازار مصرف از عوامل اثرگذار در بروز مشکلات در بخش تولید است.

وی ایجاد تحرک در بخش تولید و اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان در فروش محصولات داخلی انباشته‌شده در انبارها، رفع تنگناهای مالی و کاهش تدریجی نرخ سود بانکی را از مهم‌ترین اقدام‌های دولت در برطرف کردن مشکلات اقتصادی برشمرد.

tel final1

Share