لزوم همدلی جهت نجات تالاب انزلی

پاکسازی تالاب انزلی از پیشروی گیاه سنبل آبی با مشارکت زندانیان+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با دستور مراجع قضایی و مشارکت تعدادی از زندانیان ، تالاب بین المللی انزلی از پیشروی گیاه سنبل آبی پاکسازی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با دستور مراجع قضایی و مشارکت تعدادی از زندانیان ، تالاب بین المللی انزلی از پیشروی گیاه سنبل آبی پاکسازی شد.
IMG_1408در این مراسم که برخی اعضای «جایکا» نیز حضور داشتند قربانعلی محمد پور مدیرکل محیط زیست گیلان بر ضرورت اتحاد و انسجام همه دستگاههای اجرایی در جهت مرتفع نمودن معضلات زیست محیطی تاکید کرد و افزود:تعدادی از زندانیان با مجوز و دستور مرجع قضایی ، جهت جلوگیری از پیشروی گیاه سنبل آبی که یکی دیگر ار تهدید کنندگان اصلی تالاب انزلی به شمار می رود ، صبح امروز در تالاب انزلی حضور یافته و با همدلی برای حفاظت از محیط زیست استان با کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست همکاری کردند.
به گزارش دیارمیرزا سنبل آبی، گیاه آبزی شناور و بومی کشورهای آمریکای جنوبی خاص برزیل و اکوادور است و به دلیل داشتن گل‌ها و برگ‌های گوشتی زیبا به عنوان یک گیاه زینتی جهت نگهداری در استخرها و حوض‌های خانگی به اغلب کشورهای دنیا از جمله ایران وارد شده است. این گیاه آبزی از دو تا سه سال پیش در استخر عینک رشت مشاهده شد. اما اخیرا در بخش‌هایی از تالاب بین المللی انزلی نیز دیده شده و با توجه به تهدیدات این گیاه بر اکوسیستم تالاب بین المللی انزلی از جمله حذف و نابودی گیاهان بومی، تسریع در روند خشک شدن تالاب ، رسوب‌گیری و کاهش عمق تالاب ، کاهش سطح پهنه‌های آبی تالاب، اختلال در حیات ماهیان و اختلال در تردد قایق‌های موتوری و پارویی، محیط زیست گیلان تصمیم به پاکسازی این گیاه گرفته است.

Share