از گوشه کنار سیاست در گیلان

وقتی نماینده جبار مربیان پیش دبستانی را دور می زند/تشکیل یک کمپین سیاسی در رودسر/ماجرای آزادی رئیس سابق شورا که متهم به سه فقره قتل است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تشکیل یک کمپین سیاسی در رودسر

ente_thumدر فاصله چند ماه مانده انتخابات مجلس دهم  تحرکات چهره های سیاسی و طرفداران آنها برای حضور قدرتمند در انتخابات آغاز شده است و در جدیدترین اتفاقات کمپینی به نام حامیان حضور برای دعوت رسمی از اسدالله عباسی برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رودسر و املش اعلام حیات کرد.

در بخشی از متن پویش حامیان حضور عباسی آمده است:«با توکل به خداوند متعال و تبعیت از سیره اهل بیت (ع) و در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، مبنی بر تداوم نهضت خدمت رسانی و مدیریت جهادی و با اتکاء به نظرسنجی‌ها و تصمیم‌سازی جمع کثیری از اقشار مختلف مردمی از جمله: خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، نخبگان و دانشگاهیان، فرهنگیان، کشاورزان، ورزشکاران، به‌ویژه جوانان، به منظور تثبیت و تحکیم کرسی متخصص، متعهد، باتجربه، مردمی و کارآمد، پس از بررسی گزینه‌های متعدد برای نمایندگی مردم شریف، به‌منظور شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌‌های رودسر و املش و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی موجود در منطقه، از جناب آقای دکتر اسدالله عباسی (وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ) به عنوان نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل می‌آوریم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که ایشان نامزدی در انتخابات پیش رو را بپذیرند و از برکات وجودی و شایستگی هایشان بهره‌مند شویم.»

وقتی نماینده جبار مربیان پیش دبستانی را دور می زند

صبح خزر نوشت:طبق آخرین اخبار از اداره کل آموزش و پرورش شنیده میشود یکی از نمایندگان رشت که بسیار جبار بوده و به آموزش و پرورش علاقمند می باشد بعد از بکارگیری فرزندان خود در دستگاه های اجرایی استان اینبار مربیان خرید خدمات آموزشی که زمان انتخابات در ستادش فعال بوده و سابقه کارشان هم از سایر مربیان کمتر می باشد را از طریق یکی از شرکتهای طرف قرار داد با اداره کل آموزش و پرورش جذب نموده است.

طبق شنیده ها این شرکت به نام یکی از مدیران کل سابق آموزش و پرورش استان گیلان که مسولیت ستاد این نماینده را عهده دار بوده و خود آقای نماینده هم از سهامداران آن شرکت محسوب می گردد،می باشد و جالب تر اینکه اسامی مربیان پیش دبستانی که پیگیر این موضوع از وزارت آموزش و پرورش بودند در آن لیست نبوده و از طریق دستگاه های نظارتی و بازرسی پیگیر این موضوع میباشند که از اینرو چند روز پیش در جلوی استانداری و فرمانداری رشت اعتصاب نمودند.

امیدواریم به لطف خداوند منان و با پیگیری مسولین همه این معلمان به حق خود دست یابند.

ماجرای آزادی رئیس سابق شورا که متهم به سه فقره قتل است

۶۸۸۴۸_۹۷۹تابناک گیلان نوشت: شوک عجیبی پانزدهم اردیبهشت امسال و زمانی که مرتضی علی عسگری رئیس شورای شهر کلاچای با اعتراف به قتل همسر و دو فرزند خود با آتش سوزی عمدی کرد، به گیلانی ها وارد شد.

او با اعترافاتش ماموران پلیس را در مقابل پرونده یک جنایت قرار داد و مشخص شد که این مرد پس از اختلاف با همسرش خانه‌شان را به آتش کشیده است. رئیس شورای شهر کلاچای با یک نقشه آتشین مانع ترک همسر و دو پسرش از خانه شد.

بر اساس اعلام سرهنگ پایمرد، مشخص شد که علی‌عسگری در اعترافاتش به مأموران گفته که خودش مرگ خانواده‌اش را رقم زده است.

اما شامگاه شنبه یعنی ۹ آبان، مرتضی علی عسکری در حالی شش ماه پس از ارتکاب سه فقره قتل ار زندان آزاد شده که والدین همسر او اعلام کرده اند که از او شکایتی ندارند.

 در حالی که پرونده این جنایت در داسرای عمومی و انقلاب شهر کلاچای در حال رسیدگی بود مشخص شده که اولیای دم همسر متهم ، هیچ شکایتی علیه داماد خود مطرح نکرده اند.

پدر سمیه در همین رابطه گفت: ما از ابتدا هیچ شکایتی علیه دامادمان نکرده بودیم که حالا بخواهیم رضایت بدهیم.

او پدر پاسخ به این سوال که چگونه دامادش که متهم به ارتکاب سه فقره قتل است با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شده گفت: مااز ابتدا نمی خواستیم این موضوعات همه جا پخش شود.شما هم بهتر است در زندگی مردم دخالت نکنید. ما از ابتدا هم علیه مرتضی شکایت نکرده بودیم.

همچنین رئیس شورای شهرستان رودسر نیز ضمن تایید این خبر گفت که علی عسکری با وثیقه ۲۵۰ میلیونی آزاد شده است.

یکی از اهالی رحیم آباد از توابع شهر کلاچای که خانواده سمیه را به خوبی می شناخت نیز در همین رابطه گفت: رابطه بین پدر سمیه و مرتضی بیشتر شبیه رابطه پدر و فرزندی بود. آنها خیلی با هم صمیمی و گرم بودندو هیچ وقت با هم هیچ مشکلی نداشتند و تا پیش از اینکه این حادثه تلخ رقم بخورد با هم بسیار نزدیک بودند.

با این که متهم این پرونده که به ارتکاب جنایت نیز اعتراف کرده با صدور قرار وثیقه آزاد شده است اما هنوز دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات او تشکیل نشده و تا صدور رای نهایی در خصوص این پرونده ،سرنوشت آن نیز نا معلوم است.

tel final1

Share