پاسخ تحقیر آمیز کارشناس وزارت خارجه به وزیر خارجه سعودی:

وزیر خارجه عصبی، ناشی و بی تجربه سعودی اندازه ی قد و وزنت صحبت کن!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک کارشناس مسائل منطقه در وزارت خارجه به گستاخی های اخیر وزیر خارجه عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک کارشناس مسائل منطقه در وزارت خارجه به گستاخی های اخیر وزیر خارجه عربستان واکنش نشان داد.

۱۱۶۳۲۲_۴۱۶ یک‌ کارشناس مسائل منطقه در وزارت امور خارجه در پاسخ به سخنان وزیر خارجه عربستان گفت : ظاهرا عادل جبیرکه بیشتر عمرش را در آمریکا گذرانده و به ادبیات آمریکایی ها عادت کرده، فراموش کرده از جانب کشوری صحبت می کند که ۷ ماه است با تمام توان نظامی اش و با تعدادی متحدین اش وارد جنگ وحشیانه ای علیه کشور همسایه مسلمان خود شده و مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده و از هیچ جنایتی فروگذار نکرده ولی نتوانسته هیچ پیروزی به دست آورد.

این کارشناس با ذکر اینکه سخنان تکراری و سخیف وزیر سعودی فاقد ارزش پاسخگویی هم سطح سیاسی و یا واکنش رسمی وزارت خارجه ایران می باشد، اضافه کرد: بهتر است مقامات عالی سعودی قبل از این که این وزیر خارجه عصبی، ناشی و بی تجربه کاری بدستشان بدهد به او نصیحت کنند که به اندازه قد و وزن خود و سنجیده سخن بگوید و حد بردباری مردم بزرگ ایران را نیازماید.

قابل ذکر است، پاسخ یک کارشناس به سخنان وزیر خارجه عربستان در عرف دیپلماتیک معنای خاص خود را دارد. عموما کشور ها وقتی یک مقام طرف مقابل را در حدی ندانند که در سطح برابر به او پاسخ دهند یا او را شایسته ندانند که وی را مخاطب قرار دهند، ادعاهای او را بی پاسخ نمی گذارند، اما مقامی در رده پایین تر پاسخ او را می دهد تا ضمن تحقیر وی، این پیام را به آن مقام منتقل کنند، که او را در حد پاسخگویی نمی دانند.
امینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،
tel final1

Share