موگرینی در دیدار با ظریف:

همه کشورهای اروپایی آماده گسترش روابط با ایران هستند/ تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیرامور خارجه کشورمان اعلام کرد: همه کشورهای اروپایی آماده تحکیم و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حضور در هتل محل اقامت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۳۹۴۰۴۲۳۰۰۰۶۱۸_PhotoAروند اجرای برجام و تعهدات مربوط به آن، بحران سوریه و نشست فردا در خصوص آن و نیز روابط دوجانبه بین اتحادیه اروپا و ایران محورهای اصلی گفت‌وگوهای دو طرف بود.

موگرینی رایزنی و تبادل نظر با ایران درباره کلیه مسائل منطقه‌ای را با اهمیت خواند و آمادگی اتحادیه اروپا را برای رایزنی و تبادل نظر در همه زمینه‌های دو جانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی با اشاره به بحران سوریه افزود: این فرصت بوجود آمده تا همه طرف‌ها پشت یک میز بنشینند تا پروسه سیاسی حل بحران در این کشور آغاز شود و اتحادیه اروپا ضمن حمایت از این روند بر مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد.

موگرینی با اشاره به دور جدید همکاری‌ها با تهران اظهار داشت: همه کشورهای اروپایی آماده تحکیم و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

tel final1

Share