نسل ماهیان آزاد رودخانه های تالش در حال انقراض است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت:نسل ماهیان آزاد بر اثر صید بی رویه در رودخانه های این شهرستان در حال انقراض است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا , رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت:نسل ماهیان آزاد بر اثر صید بی رویه در رودخانه های این شهرستان در حال انقراض است.

۴۹۹۷۰کورش حیدرنژاد امروز در جلسه حفاظت محیط زیست تالش با بیان اینکه فصل مهاجرت ماهیان آزاد از دریای خزر به رودخانه های بالادست جهت تخم ریزی پاییزه شروع شده است،گفت:هر ساله از اوایل پاییز فصل کوچ ماهیان آزاد از دریای خزر تا رودخانه های بالادست شهرستان تالش آغاز می شود که این مهاجرت تا دو ماه ادامه می یابد و با توجه به اینکه نسل این گونه از ماهیان آزاد  در حال انقراض است وظیفه اداره محیط زیست حوزه شهرستان تالش حفظ آن است.

وی اضافه کرد:این ماهیان جزء ماهیان حفاظت شده هستند که بر اثر صید بی رویه نسل آنان در رودخانه های شهرستان تالش در حال انقراض است.

حیدرنژاد با بیان اینکه  صیادان غیر مجاز با ایجاد سد بند در مسیر حرکت ماهیان در رودخانه ها اقدام به صید غیر قانونی این گونه نادر از ماهیان دریای خزر می کنند، خاطرنشان کرد: مامورین گشت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در راستای انجام وظایف قانونی خود جهت حفظ و حراست از این گونه ماهیان،به طور مداوم به گشت زنی و کنترل مسیر روخانه ها مبادرت می ورزند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش ادامه داد:مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تالش، ۴ سد بند ( کولهام) جهت صید ماهیان آزاد را تخریب کردند .

وی از بهسازی رودخانه لمیر در بخش حویق را که مهم ترین معبر برای حفظ ذخایر ژنتیکی و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر است ،خبرداد و گفت:با توجه به اهمیت اکوسیستمی و اکولوژیکی که رودخانه های منطقه تالش در زمینه تخم گذاری و پرورش ماهیان دارد این مسیر برای عبور ماهیان جهت تخم ریزی پاکسازی شده است.

tel final1

Share