با حضور جمعی از مسئولان

نخستین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان استان گیلان گشایش یافت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کتابخانه تخصصی «کودکان باران» با مساحت۳۰۰ متر مربع و شامل بخشهای مختلف شامل بخش امانت کتاب، بخش مطالعه، بازی و نیز بخش ویژه اسکان والدین نخستین کتابخانه ویژه کودک در استان گیلان و دومین کتابخانه در کشور است که با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیون ریال تعمیر و تجهیز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان گیلان نخستین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان استان گیلان پیش از ظهر امروز در نخستین روز از هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز کتابداران بخش کودک و جمعی از اعضای کودک و والدین ایشان در شهر رشت گشایش یافت.

احمدی پور: کتاب و کتابخوانی باید به یکی از مطالبات ویژه مردم تبدیل شود

DSC_0002معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در این مراسم اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در استان را یادآور شد واظهار داشت: متاسفانه نگاه برخی از مدیران تنها به پروژه های عمرانی معطوف بوده و کمتر توجهی به اجرای پروژه های فرهنگی دارند که لازم است تا در این باره تغییراتی اساسی در ذهنیت مدیران درباره اجرا و بهره برداری از موارد فرهنگی به وجود آید.
محمد احمدی پور با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی باید به یکی از مطالبات ویژه مردم تبدیل شود تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارها برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه، ایجاد کتابخانه در عمق محلات است.
وی افزود: ایجاد کتابخانه در سرای محلات بهترین راه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین افراد جامعه و حساس کردن آنها نسبت به وضعیت کتاب وکتابخوانی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان همچنین با اشاره به لزوم گسترش فضای مطالعه در سطح استان گفت: اگر چه سرانه فضای مطالعه در استان گیلان پایین است ولی می توان امیدوار بود که با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که از مهمترین مطالبات فرهنگی مردم گیلان است، سرانه فضای مطالعه در استان بهبود یابد.

محمدپور: کتابخانه عمومی باران با هدف ایجاد رغبت مطالعه در کودکان ایجاد شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم نهاد کتابخانه های عمومی را متولی اصلی ترویج فرهنگ مطالعه در همه سنین عنوان کرد اظهار داشت: این نهاد برای کتابخوان کردن اقشار مختلف مردم و از سنین مختلف برنامه های مدونی در دست اجرا دارد.
امیر محمدپور ایجاد بخشهای مستقل کودک در بیش از ۸۵درصد کتابخانه های عمومی استان را بخشی از برنامه های ترویجی در حوزه کتاب عنوان کرد و گفت: ایجاد کتابخانه شهر باران به عنوان دومین کتابخانه عمومی تخصصی ویژه کودکان در کشور به همین منظور ایجاد شد.
وی خاطر نشان کرد: این کتابخانه در حال حاضر با ابتدایی ترین منابع شامل سه هزار نسخه کتاب افتتاح شده است و بزودی با منابع بیشتری تجهیز می‌شود. محمدپور اضافه کرد: در این کتابخانه علاوه بر فراهم کردن محیطی برای مطالعه، کلاس‌های قصه خوانی، قصه گویی، بازی‌های گروهی برای بچه‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مادران در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اتاق مخصوص کتاب برای والدینی که فرزندانشان را به این کتابخانه می‌آورند نیز یکی از اقداماتی بود که برای آسایش والدین پیش بینی شده است. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه این کتابخانه با میل به جهت ایجاد رغبت برای خانواده‌ها و کودکان به مطالعه ایجاد شده است، افزود: تمامی کتابداران این کتابخانه آموزش دیده و علاقه مند به کار با کودک هستند.
کتابخانه تخصصی «کودکان باران» با مساحت۳۰۰ متر مربع و شامل بخشهای مختلف شامل بخش امانت کتاب، بخش مطالعه، بازی و نیز بخش ویژه اسکان والدین نخستین کتابخانه ویژه کودک در استان گیلان و دومین کتابخانه در کشور است که با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیون ریال تعمیر و تجهیز شد.
این کتابخانه ویژه کودکان با هدف علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان دو تا ۱۲ سال به کتاب و کتابخوانی به بهره برداری رسید. گفتنی است هم اکنون ۵۵ کتابخانه عمومی در استان گیلان دارای بخش مستقل کودک هستند.

tel final1

Share