رئیس شورای شهرستان رشت

موتورسیکلت‌های آتش‌نشان در روستاهای فاقد پایگاه آتش‌نشانی مستقر شود/بیمه خانه‌های روستایی رشت نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه آتش‌سوزی همواره خانه‌های روستاییان را تهدید می‌کند، گفت: باید در زمینه بیمه خانه‌های روستایی فرهنگ‌سازی انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی روستاهای این شهرستان با اشاره به برخی از مشکلات روستاییان در زمینه نداشتن بیمه به ویژه بیمه خانه‌های روستایی، اظهار کرد: خواستار بیمه‌ای هستیم که بتواند همه جانبه روستاییان را زیرپوشش قرار دهد.

hajipoor02743_resizeوی با بیان اینکه روستاییان افراد پرتلاش جامعه هستند افزود: اغلب ساکنان روستاها کشاورز هستند و بیشتر وقت خود را در مزارع می‌گذرانند.

رئیس شورای شهرستان رشت، بیمه خانه‌های روستایی را موجب جلوگیری از بروز خطرات و آسیب‌های احتمالی به روستاییان دانست و گفت: شورای شهرستان رشت نماینده یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت گیلان است.

حاجی‌پور با تأکید بر ضرورت توجه شورای اسلامی روستاها، به بیمه خانه‌های روستایی اشاره کرد و یادآور شد: آتش‌سوزی از جمله مشکلاتی است که خانه‌های روستاییان را تهدید می‌کند و باید در زمینه بیمه خانه‌های روستایی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی خواستار آموزش رایگان خدمات آتش‌نشانی به روستاییان و استقرار حداقل موتورسیکلت‌های آتش‌نشان در روستاهای فاقد پایگاه آتش‌نشانی شد.

رئیس شورای شهرستان اسلامی شهرستان رشت، ادامه داد: روستاییان زندگی خود را با زحمت به دست آورده‌اند و پس از آتش‌سوزی شرایط زندگی برای آنها دشوار می‌شود به همین منظور پیشگیری در این زمینه در روستاها ضرورت دارد.

وی آتش‌نشانی رشت را یکی از تخصصی‌ترین آتش‌نشانی‌های کشور معرفی کرد و گفت: نخستین دانشکده آتش‌نشانی کشور در انزلی افتتاح شد که دارای نیروهای متخصصی نیز است.

حاجی‌پور خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر اعضای شوراها در روستاها شد و خاطرنشان کرد: گیلان فرهنگی‌ترین استان کشور است و باید در بحث بیمه خانه‌های روستایی تا قبل از عید نوروز سال ۹۵ این طرح را در روستاها اجرایی کنیم.

وی از نهادهایی که در اجرای طرح بیمه حوادث خانه‌های روستایی، خود را مکلف می‌دانند، قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کوچصفهان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: کوچصفهان تنها دارای یک دستگاه آتش‌نشانی بود که سال گذشته دچار سانحه شد و راننده این خودرو نیز یک پای خود را از دست داد و از کار افتاده اعلام شد.

مهدی رشاد با اشاره به وجود بحران مالی در تمام شهرداری‌ها افزود: اکنون یک خودرو به طور موقت در اختیار ما قرار گرفته است.

وی از آتش‌نشانی رشت خواست تا از کارگران و نیروهای شرکتی غیر متخصص در بخش آتش‌نشانی به‌ویژه در روستاها استفاده نکند.

ابراهیم صفری، رئیس شورای اسلامی شهر خشکبیجار نیز در جلسه مذکور با اشاره به بحث تخصص آتش‌نشانان، اظهار کرد: آتش‌نشانان در روستاها نیازمند آموزش ویژه هستند.

وی درباره بیمه حوادث خانه‌های روستایی تصریح کرد: قانع کردن روستاییان در زمینه بیمه خانه‌هایشان بحث دشواری است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

tel final1

Share