رئیس کل دادگستری گیلان

مسئولین بر فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند/شروع بکار شعب ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در دادگستری گیلان/تنش های سیاسی در گیلان نسبت به سایر استانها کمتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیاوش پور از شروع بکار شعب ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در دادگستری خبر داد و تاکید کرد: پرونده های قضایی در مباحثی مانند جرائم انتخاباتی باید به خوبی مدیریت شده و با دقت و تامل مورد بررسی قرار بگیرند هرچند که سعی می شود زمان رسیدگی به آن به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان ، نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور رییس کل دادگستری استان و مسئولین ذیربط در سالن شهید بهشتی دادگستری گیلان برگزار شد.

۲۱_۱احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در این مراسم با تسلیت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام ، قبولی عزاداری ها و عرض ارادت شیعیان و محبان  حسینی را از خداوند منان درخواست کرد و ابراز امیدواری نمود بتوان از معنویت این ایام در جهت تعالی و قرب به حضرت حق بهره جست.

رئیس شورای قضایی استان انتخابات را از مهم ترین شئون جامعه دانست و خاطر نشان کرد: مردم  در انتخابات سهیم بوده و نقش بسزایی در آن دارند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات از نشانه های دموکراسی و مردم سالاری در جامعه می باشد تصریح کرد: انتخابات در مسیر توسعه کشور تاثیرگذار باشد.

این مقام ارشد قضایی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را مردم سالاری  ذکر کرده و اظهار داشت: شرکت در انتخابات را یکی از مهمترین حقوق  مردم  در تعیین سرنوشت خود و سرنوشت سیاسی و اجتماعی جامعه بیان کرد.
احمد سیاوش پور با بیان اینکه هر انتخاباتی مستلزم صرف هزینه های مادی و معنوی برای کشور می باشد افزود: تجمیع دوانتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تصمیم درستی بوده و علاوه بر این هزینه های بیت المال را  نیز کاهش خواهد داد.

وی  امنیت استان گیلان رادر حد مطلوبی اعلام نموده و ابراز داشت: تنش های سیاسی در استان گیلان نسبت به سایر استانها کمتر بوده و آرامش نسبی در سطح شهرهای گیلان حاکم می باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه طرح مشکلات جامعه در فضای مجازی را بیشتر از نمود واقعی آن در جامعه عنوان کرد و از مسئولین خواست تا بر فضای مجازی نظارت بیشتر داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره  به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: باید رعایت اصل عدالت در چنین برنامه هایی مورد توجه قرار بگیرد.

وی از شروع بکار شعب ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در دادگستری خبر داد و تاکید کرد: پرونده های قضایی در مباحثی مانند جرائم انتخاباتی باید به خوبی مدیریت شده  و با دقت و تامل مورد بررسی قرار بگیرند هرچند که سعی می شود زمان رسیدگی به آن به حداقل برسد.

در ادامه احمدی پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز  با تسلیت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام، از دادگستری استان برای برگزاری چنین نشست هایی قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه انتخابات هیچ گاه به عنوان هدف نظام مطرح نبوده است تصریح کرد: انتخابات یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران می باشد.

احمدی پور اضافه کرد: انتخابات می تواند به ابزار قدرتی تبدیل شود که مشکلات سیاسی را حل کرده و باعث تقویت ایران در دنیا شود و این منوط به اجرای دقیق و درست انتخابات می باشد.

وی همچنین اجرای ناصحیح انتخابات را عامل به وجود آمدن شکاف در جامعه ذکر کرد و تاکید نمود: مسئولین باید تمام توان خود را در برگزاری انتخاباتی آرام و سالم به کار گیرند.در پایان ، پس از طرح مسایل مرتبط ، تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب گردید.

tel final1

Share