نعیمی خبرداد

مدیران بنادر ۵ کشور حاشیه دریای خزر تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید علی نعیمی در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: توافقنامه هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر در ۱۵ بند امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سید علی نعیمی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استآن گیلان با اشاره به اینکه اجلاس مدیران بنادر ۵ کشور حاشیه دریای خزر می تواند گام موثری در ایجاد حمل و نقل دریایی ایمن و همچنین تجارت جهانی چندجانبه در راه رسیدن به توسعه پایدار باشد از امضاء توافقنامه هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر در ۱۵ بند خبر داد.

photo_2015-11-20_11-47-04سید علی نعیمی در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: توافقنامه هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر در ۱۵ بند امضا شد.

وی با بیان اینکه توسعه بنادر دریایی، ارتقای ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین ارتقای عملیات جستجو و نجات از بندهای مهم این پروتکل است، افزود: در این پروتکل چند موضوع مهم دیگر هم مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به کاهش سطح آب دریای خزر، تصمیم بر این شد که کشورهای حاشیه خزر هر سه ماه آخرین وضعیت دریا را اطلاع‌رسانی کنند تا میزان حمل کالا توسط کشورها بر اساس این اطلاعات باشد. وی با اشاره به اجرای کنوانسیون‌های دریایی، تصریح کرد: در کنوانسیون فال که ایمنی جان اشخاص و بحث امور بندری بررسی شد مورد تاکید جدی قرار دارد.

سید علی نعیمی همچنین افزود: قوانین و مقررات و کنوانسیون های دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاصه بنادر استان گیلان به نحو احسن اجرا می شود و در همین راستا در سال جاری برای اجرای صحیح کنوانسیون‌های سولاس، مارپل و جستجو، نجات دریایی مانور ملی، منطقه ای با حضور ۵ کشور حاشیه دریای خزر، در بندر انزلی برگزار شد که خود حاکی بر رعایت صحیح کنوانسیون‌های دریایی در این سازمان است.

مدیرکل بنادر گیلان افزود: هفتمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان برگزار شد و به صورت کلی معرفی اعضای کارگروه تدوین یادداشت تفاهم کنترل و بازرسی چند جانبه، مذاکره در خصوص انعقاد یادداشت تفاهم پنج جانبه شناسایی محدوده سفرهای نزدیک به ساحل، بررسی موضوع انعقاد یادداشت تفاهم در زمینه کنترل و سازرسی کشور صاحب بندر برای منطقه خزر و اعلام آمادگی طرف ایرانی جهت انجام امور مربوط به ایجاد کمیسیون هیدروگرافی منطقه دریای خزر و هماهنگ کننده فرعی منطقه دریای خزر از بخش های مهم و راهبردی مطرح شده در هفتمین اجلاس بود.

tel final1

Share