معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان

محدوده‌های طرح جامع شهری گیلان مشخص شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: شهرداران محدوده‌های طرح جامع شهری برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گیلان را مشخص کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: شهرداران محدوده‌های طرح جامع شهری برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گیلان را مشخص کنند.۱۳۹۳۰۷۱۱۰۰۰۲۷۱_PhotoA

وحید طیفوری صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن از چهارم آبان ماه جاری تا چهارم آذر ماه امسال در استان اظهار کرد: سرشماری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای آماری در کشورها‌ست.

وی نخستین سرشماری در کشور را سال ۱۳۳۵ عنوان کرد و افزود: سال ۹۵ هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در کشور اجرایی می‌شود.

طیفوری شناسایی ویژگی عمومی افراد، خانوارها و کسب اطلاعات از خانه‌های مسکونی را از اهداف برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ خواند و بیان کرد: اطلاعات مذکور می‌تواند کاربرد بسیاری در برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر داشته باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه آزمایش سرشماری نفوس و مسکن هم‌زمان با دیگر نقاط کشور در استان به اجرا در آمده است، تصریح کرد: طرح مذکور به منظور بررسی و ارزیابی روش‌های اجرای سرشماری در سال آینده اجرایی شده است.

وی اجرای آزمایش سرشماری نفوس و مسکن را مانند عملیات اصلی عنوان کرد و گفت: امسال آزمایش سرشماری نفوس و مسکن با روش رایانه دستی انجام می‌شود و سال آینده نیز پرسشنامه الکترونیکی با روش رایانه دستی پیش‌بینی شده است.

طیفوری با اشاره به اینکه آزمایش سرشماری نفوس و مسکن در چهار شهرستان در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و گلستان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ۲۸ استان هر کدام یک حوزه آماری دارند و اطلاعات در این حوزه‌ها احصأ شده و به مرکز منتقل می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بر فضاسازی ارتقای فرهنگ آماری در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: اجرای سرشماری نفوس و مسکن نیازمند ایجاد شرایط مناسب برای این امر است.

وی خواستار در اختیار گذاشتن خودرو به اندازه مورد نیاز برای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گیلان شد و اظهار کرد: مشخص کردن محدوده‌های طرح جامع شهری از موضوع‌های مهم در سرشماری نفوس و مسکن است و از ماه‌های گذشته این موضوع را به شهرداران اعلام کردیم.

طیفوری ارائه اطلاعات خانوارها و جمعیت شهرها را یکی از معضلات مهم در سرشماری نفوس و مسکن ذکر کرد و افزود: شهرهایی که اطلاعات طرح جامع را تاکنون کسب نکردند در نخستین فرصت این اطلاعات را در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بگذارند تا هنگام سرشماری با مشکلی مواجه نشویم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به هم‌مرز بودن محدوده‌های روستایی با شهرها در استان، بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در مورد محدوده جغرافیایی به‌ویژه در بخش واحدهای مسکونی تدارک لازم را داشته باشند تا سرشماری منطبق با محدوده‌های جغرافیایی روستایی انجام شود.

tel final1

Share